Toon posts:

Wat is nu een mooi schrijfje (HD 40GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag plaatsen. Ik wil namelijk heel graag een nieuwe HD. Maar welke? Hij moet 7200 rondjes per minuut draaien, en 40 gb zijn... Een andere grote voorwaarde is, dat hij erg stil moet zijn... Heeft een van jullie een idee welke dan in aanmerking komt?

Alvast bedankt

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Maxtor: d740x en dan de 'l' versie

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 28 januari 2002 00:22 schreef silentsnow het volgende:
* Moartn seconds that...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

IBM deskstar 60G XP
40 Gig 7200 rpm.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
j versie is mij ook al goed genoeg eigenlijk.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Seagate Barracuda IV

ECHT een TOPPER *D

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 28 januari 2002 00:27 schreef smvs het volgende:

[..]

j versie is mij ook al goed genoeg eigenlijk.
Ze werken hier alle 4 nog :)

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Nou MAXTOR en IBM zijn geweest dan stem ik maar voor WESTERN DIGITAL :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Ben erg blij met m'n IBM :)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Thomaszki
  • Laatst online: 13:13
seagate :P

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IBM staat bij mij ook op numero uno, Maxtor als goeie 2e :)

Verwijderd

Mooie western digital wd400bb :Y)

Verwijderd

What about IBM 120 GXP ???
Zeer snel !!!
Betrouwbaar ??? Geen flauw idee !!!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
lees eens wat reviews, dan kan je een keuze maken. Je kunt niet echt zeggen dat er een schijf is die er met kop en schouders uit steekt op het moment. Het is meer een persoonlijke keus, wat vind je belangrijker, de acces tijden, het geluid dat hij produceert, de prijs ?? mijn voorkeur zou uitgaan naar een seagate barracuda 4 :9

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:28 schreef Bobbert het volgende:
Seagate Barracuda IV

ECHT een TOPPER *D
Yep..deze heb ik ook..en ben er zeer tevreden mee. Ik hoor hem niet, zelfs met m'n oor er tegen aan

• GraasGast
  • Laatst online: 31-03 13:36

GraasGast

Analogue Heaven

Ja, iedereen zegt iets anders...hebben we ook niet veel aan...

komen er nog argumenten mischien? :?

• Wimo.
  • Laatst online: 20:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 28 januari 2002 00:38 schreef GraasGast het volgende:

Nee :P

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

IBM deskstar 60G XP / 40 Gb / 7200rpm.

Stil en verrektes snel.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Nee, wat wil je horen dan ?

Verwijderd

ik zou een ibm 120gxp 40gb kopen, deze is de snelste van alle ide schijven op het moment.
Hij is alleen nog slecht leverbaar, ik wacht nl. nog op mijn 80gb versie :)

• GraasGast
  • Laatst online: 31-03 13:36

GraasGast

Analogue Heaven

Op maandag 28 januari 2002 00:39 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Nee, wat wil je horen dan ?
het verschil tussen een 60gxp en een 120gxp :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:34 schreef mbitnl het volgende:
Mooie western digital wd400bb :Y)

Stil
Snel
Garantie
Kwaliteit

:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor of IBM, alhoewel ik het laaste niet zo vertrouw de laatste tijd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• dion_b
  • Laatst online: 20:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 28 januari 2002 00:40 schreef epo het volgende:
ik zou een ibm 120gxp 40gb kopen, deze is de snelste van alle ide schijven op het moment.
Hij is alleen nog slecht leverbaar, ik wacht nl. nog op mijn 80gb versie :)
Deze is idd snelst. Voor stilst zonder meer voor de Maxtor D740X-6L gaan. Ik hoor'm bijna nooit over m'n CPU fan uitkomen. En het is bijna zo snel als de IBM.

De IBM 60GXP, D740X-6L en de Seagate Barracuda ontlopen elkaar qua snelheid niet veel, al hangt het van de benchmark/applicatie af.

WD is iets trager en heeft volgens sommigen een twijfelachtigere betrouwbaarheid (nooit persoonlijk iets van gemerkt, overigens), net zoals IBM (al was dat voorzover bekend beperkt tot de 45GXP reeks)

Maarja, zolang het maar van de huidige generatie afkomstig is zou ik meer op prijs dan iets anders selecteren- prestatieverschil beste/slechtste is maar een paar %

Oslik blyat! Oslik!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Potverdomme, is het nou zo moeilijk? :(
SEARCH!!! |:(
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=226

DiamondMax Plus D740X dus als je echte topperformance wil.

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 00:45 schreef dion_b het volgende:

[..]

Deze is idd snelst. Voor stilst zonder meer voor de Maxtor D740X-6L gaan. Ik hoor'm bijna nooit over m'n CPU fan uitkomen. En het is bijna zo snel als de IBM.
Hij is sneller dan de IBM.
De IBM 60GXP, D740X-6L en de Seagate Barracuda ontlopen elkaar qua snelheid niet veel, al hangt het van de benchmark/applicatie af.
De Maxtor is veruit het snelste, deze ligt ver vooruit op de rest. (Indien gekoppeld aan een ATA133-controller)
WD is iets trager en heeft volgens sommigen een twijfelachtigere betrouwbaarheid (nooit persoonlijk iets van gemerkt, overigens), net zoals IBM (al was dat voorzover bekend beperkt tot de 45GXP reeks)
45GXP, 60GXP en 75GXP waren alledrie ronduit bagger qua betrouwbaarheid.
Maarja, zolang het maar van de huidige generatie afkomstig is zou ik meer op prijs dan iets anders selecteren- prestatieverschil beste/slechtste is maar een paar %
Ik zou meer op betrouwbaarheid selecteren, dat lijkt me handiger met al die uitvallende HD's. 40GB is niet 1-2-3 gebackupped.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:51 schreef TimMer het volgende:

Niet :( aub.
Straks ben je nog sneller dood als een 75 GXP.
Ge...woon.....russssssssss......tigggggggg :Z :Z :Z
blijven........ :z :z :z

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maxtor is gewoon brak, slome knakeschijf :r :r Is zeker 3 keer zo sloom als mijn Seagate

IBM - geen ervaring mee

WD - ervaring met een 40MB schijfje heeft goed gewerkt in de tijd dat ik hem had (2 maanden)

Fujitsu Siemens - zit in mijn notebook en ben bang dat deze zeer binnenkort overlijdt.

Seagate - gewoon een topper. Heb nu in totaal 11 Seagates gehad, en laatst is er eentje overleden ( :( )maar krijg gelukkig een nieuwe.
verder supersnel en superstil (vooral de B IV)

Conner = Seagate

Quantum :r :r :r net als Maxtor (is tegenwoordig Maxtor)

• Aapzak
  • Laatst online: 19-03 22:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Als je echt voor stilte gaat moet je toch echt de Seagate Baracuda IV hebben. Deze is minder snel dan de Maxtor waar iedereen het over heeft maar dus wel stiller.

De Maxtor in L (liquid baring) uitvoering lijkt in Nederland toch niet zo makkelijk aan te schaffen te zijn, of is er al iemand die een adres voor ons heeft (In Nederland dus, over de grens zijn deze drives wel te krijgen inderdaad)

PSN ID: Aapzak

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 01:03 schreef Aapzak het volgende:
Als je echt voor stilte gaat moet je toch echt de Seagate Baracuda IV hebben. Deze is minder snel dan de Maxtor waar iedereen het over heeft maar dus wel stiller.

De Maxtor in L (liquid baring) uitvoering lijkt in Nederland toch niet zo makkelijk aan te schaffen te zijn, of is er al iemand die een adres voor ons heeft (In Nederland dus, over de grens zijn deze drives wel te krijgen inderdaad)
Die Barracuda IV trekt de Maxtor er bij mij iig dik uit. (bij normaal gebruik kan ik zo zeggen dat die Cuda 2x zo snel, dan wel nog sneller draait dan die knakeMaxtor).
Het is dat hier geen hamer ligt en mijn kast dicht zit op het moment anders.............. >:)

enne, dit topic staat wel erg verkeerd BTW

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:05 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Die Barracuda IV trekt de Maxtor er bij mij iig dik uit. (bij normaal gebruik kan ik zo zeggen dat die Cuda 2x zo snel, dan wel nog sneller draait dan die knakeMaxtor).
Het is dat hier geen hamer ligt en mijn kast dicht zit op het moment anders.............. >:)

enne, dit topic staat wel erg verkeerd BTW
Heb een Diamond Max+ 60. Kan me daarom jouw :r gevoel mbt die Max niet zo voorstellen. Maandag morgen modelletje misschien ???

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:10
De Western Digital natuurlijk!!!

WD400BB, supersnel, superstil en ook nog es goede garantie!
Hij's trouwens ook erg koel.
Ik heb trouwens de 60gb versie :D

Nou, dat mag duidelijk zijn! :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 01:08 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Heb een Diamond Max+ 60. Kan me daarom jouw :r gevoel mbt die Max niet zo voorstellen. Maandag morgen modelletje misschien ???
Ik denk het, maar ik blijf lekker bij Seagate. die Maxtor had ik eigenlijk tijdelijk maar nodig en daarom heb ik hem gekocht, want er was een Seagate overleden.

twee weken terug een tweede 60GB Seagate binnengekregen, wat een heerlijk schijfje is dat zeg

CK8 4ever

Verwijderd

Wil binnenkort ook een 40 gieg erbij kopen. Zou het lonen om op die 120 GXP te wachten ??
Ik heb 2 (eigenlijk 3) wensen nl:
1 snel
2 stil (of moet geschikt zijn voor een Silent PC Silent drive.
TIPS ???
:7

• dion_b
  • Laatst online: 20:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie m'n sig. Bij MyCom gehaald. Is ECHT stil.
Hij is sneller dan de IBM.

De Maxtor is veruit het snelste, deze ligt ver vooruit op de rest. (Indien gekoppeld aan een ATA133-controller)
Tja, sneller dan de GXP75 zeker, sneller dan de GXP60 soms (seek van de IBM is beter, transfer van de Maxtor) maar de 120GXP is toch echt een tikje sneller. Maar wederom is het maar een procentje hier of daar.

MUV die ene reeks IBMs is de betrouwbaarheid op de maandagmorgenxemplaren hier en daar na gewoon goed. Het is echt onterecht om :r enzo te gaan roepen.

Trouwens, Terw_dan, wanneer heb jij laatst een Conner gezien? Die overname door Seagate was JAREN geleden!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

IBM. Zeer goed, vind ik.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op maandag 28 januari 2002 02:20 schreef dion_b het volgende:

Trouwens, Terw_dan, wanneer heb jij laatst een Conner gezien? Die overname door Seagate was JAREN geleden!
verkopen ze nog steeds in verschillende winkels hoor...

Verwijderd

Feit: die Barracuda is de stilste.

Maar niet de goedkoopste. De Maxtor, L versie, is iets luider, maar ook erg stil.

Maar volgens de specs is ie even luid als m'n huidige IBM. En die kan ik niet stil noemen. (75 GXP)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] > [forum=21]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• sharkzor
  • Laatst online: 09:36
had laatst voor iemand een d740x-6L ingebouwd (stond met koeie letters op de hd) is dit de liquid versie? informatique beweerde altijd dat ze die niet hadden...
hij klinkt btw wel heel anders dan een normale schijf.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Op maandag 28 januari 2002 09:12 schreef weareborg het volgende:
had laatst voor iemand een d740x-6L ingebouwd (stond met koeie letters op de hd) is dit de liquid versie? informatique beweerde altijd dat ze die niet hadden...
D740X-6L is het type van de hd maar die L wil niet zeggen dat dat de liquid-versie is. De goede L staat in het andere typenummer op de hd:
6L040J2
6L040L2

Verwijderd

Neem dan dan de goedkoopste, ze zijn toch allemaal even " stil" . Of welke je in de winkels ziet liggen

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 09:12 schreef weareborg het volgende:
Er moeten 2 L's in de code zitten. Anders is het de J versie.

Verwijderd

Mycom heb ik gehoort, en Queen en exile verkopen zeker de "l" versies.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 02:20 schreef dion_b het volgende:
Er zijn nog steeds winkels die Conners verkopen, maar de Conner die ik voor het laatst gezien heb is een 210MB uit een Compaq computer.

De eerste conner die ik gezien heb was een 240mb uit een Packard Bell computer (waar ik gvd het serienummer niet van heb :()

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zal ik jullie ff verlossen dan maar?

Nou kijk de snelste schijven zijn de 1 platter schijven.
Dan krijg je de laatste modellen en dat wordt dus:

Maxtor D740X
en IBM 120GXP

Die hebben beiden 40 Gb per platter wat resulteert in snelle seektimes en doorvoersnelheid.

Kijk ik vind IBM schijfjes echt prachtig om te zien...koelribben om het motortje enzo. De echte hardwarefreak zijn oog wilt ook wat :).

Dus Maxtor of IBM voor performance en stilte.

Geef je niks om uiterlijk ofzo dan ga je gewoon voor de goedkoopste/makkelijk leverbaar.

Quantum (dat is eigenlijk maxtor) zijn betrouwbaar maar echt niet snel (heb deze op mijn werk), met acoustic management uit ging het nog wel maar heb je wel echt herrie (*ratel*).

Op elke schijf zit tegenwoordig acoustig managment, soms staat dit standaard aan (Quantum/Maxtor) en soms uit (IBM).
Dus elke HD kan je wel stilkrijgen.

Mijn IBM 60GXP is echt stil!
Ik d8 echt dat er iets mis was...AM aan ofzo maar dat stond echt gewoon uit.

Over de nieuwe maxtor's weet ik nog niks, maar aankomend weekend ga ik naar iemand die heeft er 2 dus dan check ik het geluid wel ff.
Ik verwacht overigens niet dat dit herrie bakken zijn.

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij is de seagate barracuda de beste keus. die is als jem zo koopt al heel stil, volgens mij zitten ze standaard in benchmarks nooit te prutsen met acoustic management, de barracuda komt vrijwel altijd wat langzamer uit de bus dan de D740X en een IBM. Ze zouden geluid en performance meer aan elkaar moeten koppelen, seagate heeft nu eenmaal stilte als een hogere prioriteit. met AM enabled op de IBM en maxtor vraag ik me af of ze nog boven de seagate zitten qua performance

Ik zou zeggen maakt geluid geen ruk uit IBM/maxtor, wil je een erg stille hebben neem een barracuda.

grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze een L versie D740X hebben, komt zowat in elke hd topic ter sprake dat er 2 Len in het typenummer moeten zitten, oogkleppen op ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens!!! Ik hoor zoveel verschillende dingen, zijn er niet sites ( ik heb er nog niet naar gezocht ) waar "Goede" vergelijkingen staan? Maar ik kan iig wel merken dat de persoonlijke smaak een grote rol speelt.

• smvs
  • Niet online
Target verkoopt Conner/Excelsior schijven van 15 en 20 GB. ik heb alleen geen idee wat de prestaties etc. zijn.

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op maandag 28 januari 2002 13:00 schreef Eddyfreddy het volgende:
Jongens!!! Ik hoor zoveel verschillende dingen, zijn er niet sites ( ik heb er nog niet naar gezocht ) waar "Goede" vergelijkingen staan? Maar ik kan iig wel merken dat de persoonlijke smaak een grote rol speelt.
www.tomshardware.com
www.firingsquad.com
www.storagereview.com
www.hardware.info
www.anandtech.com

• Miletos
  • Niet online
VRAAGJE:

Ik heb tot nu toe altijd een 5400rpm schijf gehad. Nu wil ik die Maxtor D740X gaan kopen...

Wat ik had begrepen uit verhalen, was dat de "eerste" betaalbare generatie 7400rpm schijven veel te heet werden zonder koeling...maar dat het tegenwoordig niet meer zo nodig is... heeft die Maxtor D740X wel of niet extra koeling nodig?

• I4Pro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025

I4Pro

Powned!

MAXTOR toppetje

:7

Succes met kiezen :)

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 14kWh

WESTERN DIGITAL :)

Ik heb een WD400BB en een WD600BB draaien :z

Maar de Maxtor 40 gig komt er boven uit :P en word ook warmer.

• Gman
Op maandag 28 januari 2002 16:25 schreef steve_jacks het volgende:
VRAAGJE:

Ik heb tot nu toe altijd een 5400rpm schijf gehad. Nu wil ik die Maxtor D740X gaan kopen...

Wat ik had begrepen uit verhalen, was dat de "eerste" betaalbare generatie 7400rpm schijven veel te heet werden zonder koeling...maar dat het tegenwoordig niet meer zo nodig is... heeft die Maxtor D740X wel of niet extra koeling nodig?
Beter van wel dat je fatsoenlijke koeling hebt, maar je kan ook zonder, je doet dan minder lang met je HD en de uitval kans is wat groter.

Owjah ff gevraagd of die Maxtor D740 die een vriend van me 2x heeft stil is...en hij vind van niet.
Hij heeft ook nog een IBM 75 GXP.
Ik hoor het zelf wel aankomende zaterdag dus dan laat ik het wel ff weten.

• DeeJayV
  • Niet online
Maxtor D740X :)
kep zelf de J-versie...
Kan 'm wel horen, maar hij komt niet boven de rest van m'n systeem uit...
Je kunt m trouwens altijd op 'silent mode' zetten!

• Gman
Op maandag 28 januari 2002 19:06 schreef DeeJayV het volgende:
Maxtor D740X :)
kep zelf de J-versie...
Kan 'm wel horen, maar hij komt niet boven de rest van m'n systeem uit...
Je kunt m trouwens altijd op 'silent mode' zetten!
Dus niet boven je CPU fan?

Ok bij vette acties hoor ik mijn IBM 60GXP ook ratelen hoor maar dan moet ik 'm er wel flink van langs geven :)

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 13:00 schreef Eddyfreddy het volgende:
Op maandag 28 januari 2002 00:51 schreef TimMer het volgende:

Ik zie geloof ik al grijze haren verschijnen en dat terwijl ik pas 20 ben... :'(
Pagina: 1