Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Duur van een waarschuwing en jullie reply-beleid

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47
Lieve Adjes...,

Op 14 december heb ik een waarschuwing gekregen in dit topic:

[topic=349331/1/100]

Mijn bericht werd aangepast door Grrrrrene, en er stond een melding dat er een mail naar me onderweg was. Dit mailtje ontving ik pas op 6 januari!! Hierin werd me medegedeeld dat ik een officiele waarschuwing gekregen had.

Omdat ik best begreep dat ik niet volgens policy gehandeld had, maar het in mijn ogen niet echt een grove overtreding was (ik deed een, in mijn ogen niet serieuze, warezrequest), heb ik gereageerd op zijn bericht.

Ik heb Grrrrrene toen in een vriendelijk mailtje gevraagd wat nu precies de gevolgen van de waarschuwing waren, en tevens heb ik hem uitgelegd dat ik dat request met en niet serieuze ondertoon gedaan had. Vervolgens heb ik hem gevraagd om een reactie.

Nu zijn we 3 weken verder en ik heb nog geen antwoord van hem gehad. Vandaar dat ik mijn vraag nogmaals hier stel:

Wat zijn de regels bij een officiële waarschuwing? Hoe lang duurt die? Heeft het gevolgen? Is het een gele kaart, waarbij twee keer geel rood is?

Ook is bij mij de vraag opgekomen of dit jullie manier van reageren is: eerst zeggen dat je een mailtje stuurt, wat vervolgens een week of 3 later aankomt, en vervolgens op een correcte/vriendelijke respons met een verzoek om antwoord niks meer laten horen? Uiteraard kan het hier om een misverstand gaan, het enige wat ik wil is wat duidelijkheid. Waarvoor bij deze mijn dank!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Om te beginnen: [topic=223979/1/100] :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ten eerste:
Wat zijn de regels bij een officiële waarschuwing? Heeft het gevolgen? Is het een gele kaart, waarbij twee keer geel rood is?
[topic=223979/1/100]
Dat kan je daar allemaal teruglezen :).

En je andere punt:
Hoe lang duurt die?
Een waarschuwing heeft geen 'duur'. Je hebt nu gewoon een waarschuwing op dit forum. Je bent dus gewaarschuwd dat warez requests niet gewaardeerd worden. Deze blijft gewoon staan. Ik quote ff iemand van de crew:
waarschuwingen verjaren dus niet. Iemand die zich keurig gedraagt na een paar fouten in z'n beginperiode, kan bij een foutje later, wat 'leniency' kan verwachten. Maar verjaren doet het niet. Een waarschuwing is een waarschuwing natuurlijk.
Ik hoop dat het duidelijk is?

En dat er niet geantwoord is, is in principe niet de bedoeling en erg jammer, maar we kunnen ook niet mods verplichten alle mails te beantwoorden.. Mails naar gathering@tweakers.net moeten wel allemaal beantwoord worden. Het is misschien wel een goed idee om dat adres voortaan als standaard afzender in te voeren. Ik ga dat even nakijken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wacky
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Was het niet zo dat er nog mailtjes in de mailqueue stonden die kees toen geleegd heeft :?

Nu ook met Flickr account

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 januari 2002 00:17 schreef SanderHovestad het volgende:
Was het niet zo dat er nog mailtjes in de mailqueue stonden die kees toen geleegd heeft :?
Dat weet ik niet precies.. Was een beetje een wazig verhaal, dat er mails niet aankwamen enzo :?.

Enneh, Jaymz m'n 'delete post' knopje jeukt bij jouw reactie >:).

• coelho
Mijn dank voor de snelle reacties.
Helaas staat er in het banbeleid niks over de regels van een officiële waarschuwing. Alleen de OW in de huiskamer is specifiek vernoemd. Verder niks over aantallen, duur etc. De duur wordt echter in een van jullie reacties al toegelicht.

Als jullie mijn mail niet gelezen hebben, dan weten jullie dus ook niet dat ik me afvroeg of een OW niet een enorm zware straf was voor mijn vergrijp. Argumenten om het een té zware straf te vinden zijn:
- Het was mijn eerste "vergrijp"
- Het ging hier om een home-made progje, en niet om een nieuw spel oid.
- Ik vroeg dus om een crack van het progje dat in het topic besproken werd, maar deed dat met een ;) , om aan te geven dat ik wist dat het niet mocht, en zoals eerder gezegd, ik was niet serieus en ging dus ook niet uit van serieuze reacties. Een timingsfoutje zeg maar...

Misschien dat deze OW nogmaals overwogen kan worden? Of moet ik hiervoor in hoger beroep ;) :)

Verwijderd

Een OW is nog geen straf. Mocht het zover komen dat je ooit nog een paar OW's krijgt, dan krijgt je eventueel een tempban opgelegd. Als je op dat moment zou mailen naar bemiddelaar@tweakers.net zou hij nog eens naar de OW's kunnen kijken en de straf eventueel opheffen/verkorten, als blijkt dat de OW's wel meevallen/lang geleden gegeven zijn.

Maar je waarschuwingen blijven altijd staan uiteraard.
En je laat jet niet zover komen..., toch? ;)

• coelho
Op maandag 28 januari 2002 00:29 schreef Cheatah het volgende:
Maar je waarschuwingen blijven altijd staan uiteraard.
En je laat jet niet zover komen..., toch? ;)
Nee, dat was zeker niet mijn bedoeling. Maar het voelde een beetje hetzelfde als wanneer je je altijd aan de verkeersregels houd, door wat voor reden dan ook iets doet wat je normaal nooit doet en ook zeker niet met die intentie, en vervolgens van oom agent een bekeuring krijgt. Dan hoop je toch stiekem ook op wat coulantie... toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

1 OW: niets aan de hand, is maar een waarschuwing
2e OW: niets aan de hand, is de tweede waarschuwing
3e OW: Helaas, dat is er echt een teveel, waarschuwen lijkt niet te helpen. Twee weken lang geen toegang tot het forum.
4e OW: Helaas, zelfs dat helpt niet, je bent hardleers, Bye bye, zwaai zwaai :). (Ban dus).

Een waarschuwing is dus geen straf, het is een waarschuwing. :)
vervolgens van oom agent een bekeuring krijgt.
De bekeuring vergelijk ik met de Ban :). Je krijgt die pas na drie waarschuwingen.

Als een agent je waarschuwt en je de volgende keer weer zonder licht ziet rijden zegt-ie er nog een keer wat van, doe je het weer, dan krijg je een bekeuring. Doe je het dan nog een keer, dan pakt-ie je benen af, zodat je niet meer kan fietsen >:).

Beetje rare vergelijking, maar zo moet je het maar zien :P.

• Wacky
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Zo moeilijk is het allemaal toch niet? :)

Nu ook met Flickr account

• coelho
Oké, ik zag het waarschijnlijk te zwaar in. Bedankt dat jullie het mij duidelijk hebben willen maken.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op maandag 28 januari 2002 00:16 schreef Jaymz het volgende:
Om te beginnen: [topic=223979/1/100] :)
amaai, als ik dit allemaal lees, heb ik schrik gekregen om nog iets te posten ;(
Ik zet soms ook wel eens een post waarvan ik achteraf zeg :'woops.. heb ik dat echt gezegd ?' :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maak je geen zorgen, zolang je je een beetje aan de Faq houdt is er helemaal niets aan het handje. Je moet het redelijk bont maken wil je een waarschuwing krijgen. (bij jou is iig nog niets opgevallen :)). Het 'banbeleid' is meer ter info :). In de FAQ staan de eigenlijk geldende regels (grotendeels gewoon nettiquette btw).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaag, ik zie dit topic nu pas. Ik heb je mail nooit ontvangen en ik mail altijd de minuut nadat ik de waarschuwing aankondig in een topic (of hoelang ik ook nodig heb de mail te typen).

Ik denk dat we het hier meer over een technisch probleem hebben (mailtje dat bleef hangen bij de mailserver van een van onze ISP's), dan dat ik laat reageer. Normaal heeft een user de dag van mailen al een reactie, soms zelfs hetzelfde uur nog. Ik krijg iedere minuut mail binnen, dus daar ligt het niet aan.

Op je vriendelijke reply kon ik dus niet reageren. Ik zie trouwens dat JvS het al heeft uitgelegd.

Ik zal nog even kort zijn over jouw post: ik snap (achteraf) wel dat je een grapje maakte, dat wil ik wel geloven, maar het probleem is dat iedere warez-request uitgelegd kan worden als "grapje", want het is heel makkelijk te zeggen dat "het toch logisch is dat je dat niet meende, aangezien je best weet dat het niet mag"

Warezrequests, of ze nou series of niet zijn, worden altijd bestraft met een OW. Simpelweg omdat we niet kunnen zien of het serieus bedoeld is en _als_ wij dat al vermoeden/zien, dan nog kunnen er users zijn die de URL naar de gevraagde software posten, iets wat dus eigenlijk uitgelokt is door jouw "grapje".

Je OW blijft dus wat mij betreft staan, ik hoop dat je in het vervolg wat voorzichtiger bent met dit soort grapjes, want het mag duidelijk zijn dat we vrij alert zijn op warez.

Edit: Zoals al gezegd is: de mailserver heeft een tijd nogal waardeloos gewerkt. Misschien dat dat precies die periode van mijn mailen was?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 00:17 schreef SanderHovestad het volgende:
Ik kreeg 2 weken geleden ook nog eens wat mailtjes uit de devtracker; die halverwege december al verstuurd waren.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wacht ook nog op antwoord van een zekere mod, waar ik al een keer een topic over opende...

LinkedIn WoT Cash Converter

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 januari 2002 09:55 schreef PcDealer het volgende:
Ik wacht ook nog op antwoord van een zekere mod, waar ik al een keer een topic over opende...
Mail je antwoord anders naar gathering@tweakers.net of CC hem daarheen...

Verwijderd

E-mailen is ook een vak hoor tegenwoordig. Als je kijkt hoe mensen (dus niet alleen tweakers voor wie zich aangesproken voelt) tegenwoordig e-mailen.......je zou ze spontaan een cursus e-mailen voor hun verjaardag geven.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 19:23 schreef jeroen1107 het volgende:
E-mailen is ook een vak hoor tegenwoordig. Als je kijkt hoe mensen (dus niet alleen tweakers voor wie zich aangesproken voelt) tegenwoordig e-mailen.......je zou ze spontaan een cursus e-mailen voor hun verjaardag geven.
Hmmm, ik wacht nu even op de conclusie die je hieruit gaat trekken?
Pagina: 1