is iedereen die hier nou post over leuke dure fx en randapparatuur ook werkzaam in de muziek/studiowereld..?
enzoja, op wat voor nivo? bandjes uitversterken in het lokale jeugdhonk, ok.... of ergens als koffie jongen in een demostudio bij je buurman in de straat, of..?
kben wel benieuwd na wiens mening ik hier kan luisteren met de wetenschap dat er gepraat wordt door iemand met verstand en ervaring. We kennen allemaal namelijk de geijkte merken en prijzen wel, denken dan ook direct dat dat allemaal lekker klinkt, maar heeft iedereen die het over compressors heeft ook door wat de verschillen zijn, hoe het werkt, en waarom ze nou juist een focusrite willen (of is het de prijs en de bekende naam..?)?
Maken jullie zelf ook muziek of hebben jullie een 'muzikaal' gehoor/analytisch vermogen (dus, zegt dynamiek je wat, naast dat je dat iets met compressie te maken heeft..;)) bijvoorbeeld..?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, omdat je dan meer weet wat je aan elkaar hebt. Als er hier een topic is namelijk over studio's (of een ander gitaarwerk topic (no-offense)) dan hoor ik veel, maar lees ik weinig waardevolle info (iig, niet voor mij waardevol). Terwijl hier misschien ook wel lui zitten die echt weten waar ze over praten ofzo...
niet dat ik nou iedereen de grond in wil stampen, maar ik vraag het me eigenlijk gewoon af
Zoals dat ik weet of ik hier op het forum een serieus topic kan openen over de pro's en de con's van een bepaald type mixer, en dan reacties krijgen van mensen uit het werkveld of met veel ervaring... als er hier niemand zit met die ervaring, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin om een topic erover te beginnen...
iig, wat betreft die mackie waar ik het over had, hij is goed verder, alleen het is dus niet de vlz pro, die betere voorversterkers heeft...
en in principe valt de ruis nog zwaar mee ivm een willekeurige behringer.. maar als je met condensator mics werkt, wil je toch wel fatsoenlijke signaal/ruisverhoudingen.. met wat dynamische mics, ala, ok, maar met cond. mic's...nej..
en daar komt bij dat ik de voorvsterkers dus niet zo vind..
qua layout (iets dat volgens mij nog wel vaak onderschat wordt) vind ik behringer wel erg ok, zeker nadat ik zo'n rotopod toevoeging gekocht had (om de aansluitingen van achter naar bovenop te kantelen). scheelt een boel gepruts
ok my 2cents..:)..