Wat vinden jullie de beste mixers /studio talk!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 16:48 schreef GREENSKiN het volgende:
Over welke TC-reverb hebben jullie 't? Ik vind alleen reverbs van TC die errug mucho's €€€'s kosten.
Die TC D-Two (multi tapped delay) is erg goed. De prijs valt relatief gezien nog wel mee (ik dacht 1200 piek, en dat is voor een TC effectenbak niet duur).
Let wel, dit is alleen een delay he !
Als je nog geen effectenbak hebt kun je beter doorsparen voor een goede multifx, evt 2 x stereo. Heb je meer plezier van dan 2 mindergoede effectenbakken.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:43 schreef w00Dy het volgende:
TC Electronics Triple C
deze heb ik op feedback gevonden, en ik denk dat ik hem ga bestellen :9

prijs valt goed mee, € 199 !
Die focusrite kost 715 euro, geen spek voor mijn bek...
Wat voor een TC is dat dan woody ?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26

w00Dy

Make soap, not war

multiband compressor
behringer heeft die ook, en is nog duurder ook :D
?? :? behringer duurder :? ??

sorry voor de misleiding als jullie dachten dat het een galmbakje was :o

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:53 schreef w00Dy het volgende:
multiband compressor
behringer heeft die ook, en is nog duurder ook :D
?? :? behringer duurder :? ??

sorry voor de misleiding als jullie dachten dat het een galmbakje was :o
Ik zag het al ja :)
Ik vind 'm nogal duur hoor ! 't is namelijk een mono compressor.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

is iedereen die hier nou post over leuke dure fx en randapparatuur ook werkzaam in de muziek/studiowereld..?

enzoja, op wat voor nivo? bandjes uitversterken in het lokale jeugdhonk, ok.... of ergens als koffie jongen in een demostudio bij je buurman in de straat, of..?

kben wel benieuwd na wiens mening ik hier kan luisteren met de wetenschap dat er gepraat wordt door iemand met verstand en ervaring. We kennen allemaal namelijk de geijkte merken en prijzen wel, denken dan ook direct dat dat allemaal lekker klinkt, maar heeft iedereen die het over compressors heeft ook door wat de verschillen zijn, hoe het werkt, en waarom ze nou juist een focusrite willen (of is het de prijs en de bekende naam..?)?

Maken jullie zelf ook muziek of hebben jullie een 'muzikaal' gehoor/analytisch vermogen (dus, zegt dynamiek je wat, naast dat je dat iets met compressie te maken heeft..;)) bijvoorbeeld..?

Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, omdat je dan meer weet wat je aan elkaar hebt. Als er hier een topic is namelijk over studio's (of een ander gitaarwerk topic (no-offense)) dan hoor ik veel, maar lees ik weinig waardevolle info (iig, niet voor mij waardevol). Terwijl hier misschien ook wel lui zitten die echt weten waar ze over praten ofzo...

niet dat ik nou iedereen de grond in wil stampen, maar ik vraag het me eigenlijk gewoon af :)

Zoals dat ik weet of ik hier op het forum een serieus topic kan openen over de pro's en de con's van een bepaald type mixer, en dan reacties krijgen van mensen uit het werkveld of met veel ervaring... als er hier niemand zit met die ervaring, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin om een topic erover te beginnen...

:)

iig, wat betreft die mackie waar ik het over had, hij is goed verder, alleen het is dus niet de vlz pro, die betere voorversterkers heeft...

en in principe valt de ruis nog zwaar mee ivm een willekeurige behringer.. maar als je met condensator mics werkt, wil je toch wel fatsoenlijke signaal/ruisverhoudingen.. met wat dynamische mics, ala, ok, maar met cond. mic's...nej..

en daar komt bij dat ik de voorvsterkers dus niet zo vind..
qua layout (iets dat volgens mij nog wel vaak onderschat wordt) vind ik behringer wel erg ok, zeker nadat ik zo'n rotopod toevoeging gekocht had (om de aansluitingen van achter naar bovenop te kantelen). scheelt een boel gepruts :)

ok my 2cents..:)..

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Gitaarwerk >> sorry voor de verwarring, maar de 2e reactie was niet voor jou bedoeld.

iOS developer

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

*spam* http://synthforum.twin-x.com *spam*

Ik ben zelf net bezig met het bouwen van een bescheiden studiootje, dus ik heb vrij weinig verstand van effecten en mixers, wel van synths, synthese en ik maak al een tijd muziek.

iOS developer

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 23:47 schreef djazete het volgende:
Maken jullie zelf ook muziek of hebben jullie een 'muzikaal' gehoor/analytisch vermogen (dus, zegt dynamiek je wat, naast dat je dat iets met compressie te maken heeft..;)) bijvoorbeeld..?
Jazeker ben ik bezig met muziek maken (meer experimenteren). Heb met menig synthesizer/module gewerkt, dus ik kan best een beetje oordelen wat goed/niet goed klinkt (naar mijn smaak uiteraard).
Heb ook met de duurdere (in de dance wereld de betere) FX apparatuur gewerkt.
Van compressors en andere master-apparatuur weet ik niet zo veel. Dit komt om het feit dat ik geen professionele studio heb en dus ook niet echt duidelijk de verschillen tussen compressors/enhancers/etc. kan horen. Ik denk overigens dat er maar weinig op dit forum zijn die dat wel kunnen.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 09:58 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Jazeker ben ik bezig met muziek maken (meer experimenteren). Heb met menig synthesizer/module gewerkt, dus ik kan best een beetje oordelen wat goed/niet goed klinkt (naar mijn smaak uiteraard).
Heb ook met de duurdere (in de dance wereld de betere) FX apparatuur gewerkt.
Van compressors en andere master-apparatuur weet ik niet zo veel. Dit komt om het feit dat ik geen professionele studio heb en dus ook niet echt duidelijk de verschillen tussen compressors/enhancers/etc. kan horen. Ik denk overigens dat er maar weinig op dit forum zijn die dat wel kunnen.
Ik ben zelf ook bezig met muziek maken, zie vorige bladzijde voor een downloadable demootje. De experimentele fase ben ik wel uit, qua componeren dan (hoewel je altijd eigenlijk blijft experimenteren)...de produktie kant daarentegen is vaak een probleem voor me, wat ook te maken heeft met slechte apparatuur (die vervangen wordt) zoals geen echte monitors etc. Of ik een aardige eindmix kan produceren mag je zelf beoordelen, adhv het eerder genoemde demootje. Het grote nadeel voor mij van het afmixen, is dat ik eigenlijk geen idee heb van wat ik aan het doen ben, alleen maar hoor of iets beter of slechter klinkt :D

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ja hoor, ik ben namelijk werkzaam in de P.A., ik werk dus vooral met live groepen, koren, orkesten. Waar ik ook opnames voor maak. Maar ben sinds een tijdje begonnen met demo's te maken voor beginnende groepen, klein maar krachtig. Ik heb toen de wondere wereld van de software (en ook MIDI) ontdekt en zo ben ik mijn eigen kleine studio (op zolder) begonnen.

Mijn voorkeur voor een bepaald merk is dusdanig onstaan door ervaring, en omdat je jezelf er goed bij voelt. Zoals het aanhankelijk blijven bij een automerk... Dat wil dus niet zeggen dat het allemaal state-of-the-art is maar het kan voor die prijs zeker concurreren met duurdere merken. Zo heb ik al met Dahmer compressors gewerkt, die ik gewoon te duur vind als je bekijkt dat DBX ook de job wel even goed voor je doet.

Ook denk ik dat je hier niemand zal vinden die focusrite aparatuur heeft, want laten we eerlijk zijn, wie heeft het hier echt nodig ?

Mijn mening is, je koopt geen apparatuur als je niet weet waarvoor het dient, lijkt me logisch, geld groeit eenmaal niet aan de bomen.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:47 schreef w00Dy het volgende:
Ook denk ik dat je hier niemand zal vinden die focusrite aparatuur heeft, want laten we eerlijk zijn, wie heeft het hier echt nodig ?

Mijn mening is, je koopt geen apparatuur als je niet weet waarvoor het dient, lijkt me logisch, geld groeit eenmaal niet aan de bomen.
Ik zou niet weten waarom niemand hier een focusrite zou kunnen hebben. Maar dan heb ik het wel over de budgetversies. Stel dat iemand een leuke channelstrip wil hebben om z'n e-gitaar z'n computer in te prikken dan heeft hij voor een kleine 1000Nlg een goed klinkende strip. Natuurlijk is een en ander ook afhankelijk van de gebruikte soundcard in z'n computer.. Nee, die platinum serie is helemaal niet duur.

Je kan het ermee eens of oneens zijn maar wat ik niet snap dat mensen letterlijk duizenden euro's aan synth / sampler apparatuur hebben staan. Het is het geld dubbel en dwars waard. Vervolgens nemen ze de mixer met de meeste inputs voor het geld en vragen ze de muziekwinkel welke snoeren het goedkoopst zijn. Effectapparatuur, a/d d/a converter, etc., daar willen ze liefst niets aan uitgeven. En wacht dacht je van een stel degelijke monitoren? Liever de mixer maar op de stereo aansluiten :?

Dit zijn juist onderdelen die de kwaliteit van je sound bepalen. Voor alle mensen die zich aangesproken voelen; ik ben er ook schuldig aan :7

PS, wat mij wel opvalt is dat gitaristen doorgaans wel meer aandacht besteden aan randapparatuur.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

weet je wel wat die "budgetversie" kost ?

Verwijderd

Ja, 607 Euro voor een tonefactory. Overigens is er ook nog een trakmaster uit deze serie voor je mic/gitaar/whatever je erop wil aansluiten voor een kleine 200 Euro minder. Wat mij betreft hele goede prijzen voor een channelstrip.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb vandaag btw ff naar een zaakje hier in dordt geweest : 4street heet et..
die hadden de nieuwe behringer mengtafel staan
die kerel zij dat als je de faders laat besturen door de computer dat alsje ze met meerdere doet, de faders niet gelijktijdig schuiven.. maar et geluid wel 100% secuur gaat.. een minpunt, maar misschien ook niet dus..
hij ziet er heel netjes uit verer.. maar faders zijn niet zo soepel als die van een mackie gemotoriseerd
deze tafel was d8 ik 22 000 maar ik weet neit zeker

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ha, een Dordtenaar :P

Daar heb ik toch wel veel gehaald. Was vroeger een leuke zaak. Maar goed, Eric heeft die zaak aan Tach&Tally verkocht (Studio de Dijk is btw ook van T&T). Die nieuwe gast die er staat vond ik maar vaag. Vroeg tevens 1800 piek voor Technics 1200SL MkII |:(

De goede oude tijd waar ik nog gezellig 3 uurtjes een instrument kon uitproberen om vervolgens ook nog voor een heel lekker prijsje iets mee te nemen is in Dordt helaas voorbij. :'(

------------------------------
edit: dat die faders niet gelijk gaan zegt niets. Doen ze op de Mackie d8b ook niet. Als je één van de twee gelinkte faders vastpakt en een zwiep naar boven geeft zie je de ander er achteraan hobbelen. Zolang de kanalen intern maar in sync lopen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah.. idd :)
nou ja..die kerel is een goeie gast..
hij zei idd vandaag dat et verkocht was..
kom jij dan ook uit dordt?
ik zou je studio wel eens live willen zien :D

btw.. ik heb 2 uur met die gast lopen lullen en zitten pielen..dus et kan nog wel :D

Verwijderd

een heerlijke ======MACKIE 32*8=========

Verwijderd

Haha, Studio, Iedereen heeft het over studio en ik ook... Het is gewoon een slaapkamer *D
Een kleine ook.

Op dit moment zit het me wat druk met m'n klanten. Verder ben ik een beetje aan het 're-thinken'. Sinds ik die P4 heb is er een wereld voor me opengegaan. Dat ze al zo ver zijn... Denk dat ik weer terug overstap van m'n mpc naar Vst of Logic. Die mpc wil ik dan met een beetje bijleggen omruilen voor een Korg Triton / Karma en ik wil nog een Nord Electro toevoegen.

Maar goed, zodra ik weer wat meer tijd heb en de setup opnieuw ingericht is zal ik je persoonlijk uitnodigen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
lijtk me tof jah
bij mij is het / was het ook een slaapkamertje :)

wat voor werk doe je dan btw? :P

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

om dat hier te weining professionele vragen worden gesteld :Y)

hier het volgende
luister eerst naar dit effect, gemaakt met de focusrite tonefactory

effect

Nu mijn vraag, ik neem een compressor limiter, ik ga ook een snare limiten, en gebruik de sidechain naar een andere compressor, waar 'mijn' stem doorgaat, creëer ik dan hetzelfde effect ?

Ik zou het best wel willen testen maar mijn 19" bak ligt open omdat ik aan het overschakelen ben naar multistekkers.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
uhmz..ff denken.

sidechain beinvloed je dynamics..
lijkt mij (correct me if i am wrong ) als je daar je snare door laat gaan en niet je stemmen.

maar heir hebben ze et over een gate met key input..soort remote control voor je gate dus...
ik weet neit of jij doe ook hebt..

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ja idd, de gate wordt getriggerd door een snareloop,

een sidechain gebruik je toch bv als je wil dat de bassdrum de basgitaar gaat beinvloeden, dus de begintijd van compressie is hetzelfde. Ongeveer hetzelfde effect niet ?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik hoorde dat je sidechain truukjes kon gebruik als een de-esser

je bewerkt een signaal, maar hij past alleen zijn eigen werking aan, en voert dat bewerkte signaal niet door de mix heen.

dus als je em ge-de-essed wilt, zet je gewoon een EQ erop en gooit ipv de hoge tonen naar benee de hoge tonen juist omhoog.. (dat is wat ik geleerd heb..correct me if i am wrong)
ik ben nog niet echt zo ervaren met compressors.. ik iet et altijd automatisch doen :9~ ik had een DBX, maar die haddik verkocht..wel zonde,.. nu koop ik die composer pro van behringer..ik vind em niet onaardig voor 260 guldens >:)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 22:58 schreef gitaarwerk het volgende:
lijtk me tof jah
bij mij is het / was het ook een slaapkamertje :)

wat voor werk doe je dan btw? :P
Bedrijfsadviseur voor Chineze ondernemers. Tevens pak ik hun boekhouding er vaak bij en doe ik wat in onroerend goed. Misschien niet het leukste werk maar ik had het lef niet om de muziekwereld in te gaan. Hopelijk lukt het me om op deze manier voor m'n 50ste met pensioen te kunnen.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 01 februari 2002 18:58 schreef gitaarwerk het volgende:
ik hoorde dat je sidechain truukjes kon gebruik als een de-esser

je bewerkt een signaal, maar hij past alleen zijn eigen werking aan, en voert dat bewerkte signaal niet door de mix heen.

dus als je em ge-de-essed wilt, zet je gewoon een EQ erop en gooit ipv de hoge tonen naar benee de hoge tonen juist omhoog.. (dat is wat ik geleerd heb..correct me if i am wrong)
ik ben nog niet echt zo ervaren met compressors.. ik iet et altijd automatisch doen :9~ ik had een DBX, maar die haddik verkocht..wel zonde,.. nu koop ik die composer pro van behringer..ik vind em niet onaardig voor 260 guldens >:)
Ja dat kende ik al, een eq op de sidechain. Ik ga het binnekort eens proberen (mijn eerste idee), ik laat hier wel iets weten

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op de vraag van Djazete in hoeverre iedereen ervaring heeft op welk gebied in studio's etc:

Ik ben niet werkzaam in de PA, ook nooit echt geweest. Maar ik ben vrij veel actief met bands, waarmee je uiteindelijk vanzelf met PA in aanraking komt (en dan natuurlijk zo nieuwsgierig zijn dat je me gaat kijken en uiteindelijk ook soms wat meedoen). Verder heb ik zelf een kleine home-studio met o.a. een Spirit Folio SX, waarvan ik veel geleerd heb. Verder kijk ik gewoon veel de kunst af, praat veel met andere mensen hierover, en ik heb het idee dat ik best veel inzicht heb in een hoop processen. Maar op het gebied van effecten (compressie etc) ben ik niet echt goed bekend, omdat ik daar niks mee doe; daar zul je mij dus ook niet echt over horen praten.
Verder ben ik behoorlijk begaan met midi/HD-recording/geluidskaarten etc.

Maar ik blijf uiteindelijk toch de end-user denk ik: de muzikant die ondersteund wordt door de PA :). Ik speel intussen bijna 12 jaar piano, en ben ook vrij veel bezig met synthesizers etc.

• djazete

djazete

steel

Bedankt voor de antwoorden :)
veel experimenterende budget users dus die dromen van het mooie en grote spul, uitzonderingen daargelaten :)

Ik heb trouwens mn mackie 1604 vlz 'omgeruild' voor een Allen & Heath GS3 tafel, en het klinkt echt een STUK beter. Wonderlijk, nooit verwacht dat het zoveel zou schelen.
Weet ik ook direct waarom je geen Behringer wilt..:)
(tis wel goedkoop..)
bdw, Focusrite is denk ik van het profi spul, nog 1 van de goedkoopste...
Wat iedereen toch met Focusrite heeft... kweet het ook niet :+

Nog meer mensen met ervaringen met A&H tafels (evt. life, dit is een inline tafel)?

en, eventueel iemand die de manual heeft.? :o

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
whehe.. ik heb weleens achter een grote Soundcraft tafel gestaan.. weet niet precies welke.. soort ghost d8 ik..maar dat is enkele jaren gelee

btw.. Wat vinden jullie van de Digitech Studio Quad?
wanthe..ik kan em nieuw voor 500 piek(HFL) krijgen..
maar als ie minder goed is dan een andere dan wat ie officieel zou moeten kosten, neem ik em niet.. :)

graag jullie reacties

Verwijderd

Eigenlijk zoek ik nog eens iemand die zichzelf als een redelijk goede producer ziet die eens een track van me wil afmixen. Muziek maken lukt me wel, het afmixen niet (zo eerlijk ben ik wel tegen mezelf) en als ik hier een aantal replies doorlees dan besef ik donders goed dat ik nog heel veel moet leren aangezien ik de helft er nog niet van begrijp (iig niet wat het doet, en waarom je het zou doen). Nu is natuurlijk de vraag of ik wel de compositie en de produktie zelf wil doen, mooi als je het kan, maar ik kan het niet en zal veel pijn en moeite moeten stoppen in het leren...wat zouden jullie aanraden? Iemand zoeken die bereid het is voor me te doen, of het zelf gaan leren?

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Djazete, is dat een ouder model, want ik kan er niks over vinden. Wat klonk er zo slecht aan die Mackie dan? Die 1604vlz pro heeft nieuwe mic-preamps, die veel stiller moeten zijn.

En MrRudi: Wat doe je precies? Wat voor muziek maak je en met welke bezetting?

• djazete

djazete

steel

die gs3 staat wel op de site met oude producten van allen & heath..
tis een tafel die tot 95 gemaakt is..

die mackie klonk niet slecht ofzo, maar de a&h klinkt beter :)
hij klinkt veel opener dan de mackie...
en idd, die vlz pro voorversterkers zijn idd beter en stiller, maar de routing opties van die mackie zijn ook (te) beperkt voor waar ik ehm voor gebruik..

en mr_rudi, tis misschien een leuke 'contest' om je materiaal online te zetten in een bepaald formaat (bv. alle tracks los als mp3, evt een lso erbij doen voor alle posities of zorgen dat alle files op 0 kunnen beginnen)
en dan gewoon iedereen die wil eroplos laten afmixen..

lijkt mij iig een uitdaging..

kweet alleen niet hoelang de song en hoeveel tracks het is.. anders wordt het weer zo'n hap downloaden.. (maakt opzich niet gekveel uit, kheb kabel hier.)

wel eens eerder zoiets gedaan met een klasgenoot van me. erg leerzaam..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 19:31 schreef gitaarwerk het volgende:
whehe.. ik heb weleens achter een grote Soundcraft tafel gestaan.. weet niet precies welke.. soort ghost d8 ik..maar dat is enkele jaren gelee

btw.. Wat vinden jullie van de Digitech Studio Quad?
wanthe..ik kan em nieuw voor 500 piek(HFL) krijgen..
maar als ie minder goed is dan een andere dan wat ie officieel zou moeten kosten, neem ik em niet.. :)

graag jullie reacties
oeps
naja

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op maandag 04 februari 2002 22:27 schreef djazete het volgende:

en idd, die vlz pro voorversterkers zijn idd beter en stiller, maar de routing opties van die mackie zijn ook (te) beperkt voor waar ik ehm voor gebruik..

en mr_rudi, tis misschien een leuke 'contest' om je materiaal online te zetten in een bepaald formaat (bv. alle tracks los als mp3, evt een lso erbij doen voor alle posities of zorgen dat alle files op 0 kunnen beginnen)

kweet alleen niet hoelang de song en hoeveel tracks het is.. anders wordt het weer zo'n hap downloaden.. (maakt opzich niet gekveel uit, kheb kabel hier.)

En die moeten dan weer op hun beurt hun mix online zetten, kunnen we leuk vergelijken :).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah..maar dan gewoon voor 1 f 2 nummers..ik wil me er ook wel op wagen :)

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 22:27 schreef djazete het volgende:

Nou ik heb nog niet eens alle sporen los opgenomen en het is nu 226 MB aan waves... :) Dus ja, dat wordt een hap downloaden wil ik het zo doen.

• Jag

Jag

Op dinsdag 05 februari 2002 01:34 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nou ik heb nog niet eens alle sporen los opgenomen en het is nu 226 MB aan waves... :) Dus ja, dat wordt een hap downloaden wil ik het zo doen.
Je moet er ook mp3's van maken :). Als je er 160 kbit mp3 van maakt ga je het verschil niet horen, maar het scheelt wel een heleboel up- en downloaden :).

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 01:42 schreef Jag het volgende:

[..]

Je moet er ook mp3's van maken :). Als je er 160 kbit mp3 van maakt ga je het verschil niet horen, maar het scheelt wel een heleboel up- en downloaden :).
Ja dat snap ik ook nog wel :P maar dan nog, als ik elk instrument los opneem, wat waarschijnlijk nodig is :? dan heb je het over een stuk of 30 tracks, dus uiteindelijk 30 * 2.5 MB. zo neem ik het nu niet op trouwens...alle special fx zitten in 1 track, de Tabla beats zitten in 1 spoor met de vocalen, de drums en de pauken bij elkaar etc.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

30 sporen? wat voor muziek maak je dan??
Speel je live instrumenten in of maak je synth muziek?
En dan nog: 30 sporen * 210 sec. * 80kbit(voor mono tracks=equivalent aan 160kbit voor stereotracks) = 61,5MB voor een nummer van 3:30 minuten, dat valt toch wel mee voor mensen met kabel/dsl of sneller.

• Jag

Jag

30 sporen :? Da's best veel :). Maaruh, da's idd nog steeds geen probleem qua downloaden. Hoe jouw upload is weet ik natuurlijk niet.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 17:08 schreef TheLemon het volgende:
30 sporen? wat voor muziek maak je dan??
Speel je live instrumenten in of maak je synth muziek?
En dan nog: 30 sporen * 210 sec. * 80kbit(voor mono tracks=equivalent aan 160kbit voor stereotracks) = 61,5MB voor een nummer van 3:30 minuten, dat valt toch wel mee voor mensen met kabel/dsl of sneller.
Een paar pagina's terug stond een link naar een demootje maar vooruit hier nog een keer. Het is in de stijl van Enigma...en 30 sporen kom ik wel aan als ik elk instrument (kanaal) apart opneem...wat het meest ideale is heb ik begrepen als je wilt afmixen. 16 kanalen van de Xp50, 8 kanalen van de K1r, 1 kanaal Juno60, 4 of 5 kanalen audio...
Op dinsdag 05 februari 2002 18:13 schreef Jag het volgende:
30 sporen :? Da's best veel :). Maaruh, da's idd nog steeds geen probleem qua downloaden. Hoe jouw upload is weet ik natuurlijk niet.
Upload :? ik hoef het alleen van mijn computer naar de server te kopieren :D

• Hillie
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op dinsdag 05 februari 2002 18:13 schreef Jag het volgende:
Een mp3tje van 5 minuten van een nummer van 8 sporen is net zo groot als van een nummer van 40 sporen. Daar zit geen factor 5 verschil tussen. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jag

Jag

Op dinsdag 05 februari 2002 20:42 schreef Hillie het volgende:

[..]

Een mp3tje van 5 minuten van een nummer van 8 sporen is net zo groot als van een nummer van 40 sporen. Daar zit geen factor 5 verschil tussen. :)
Wel als je alle sporen apart houdt :P.
Op dinsdag 05 februari 2002 20:29 schreef MrRudi het volgende:
Upload :? ik hoef het alleen van mijn computer naar de server te kopieren :D
Ow, ik wist niet dat je een eigen server had :). Nou waar wacht je dan nog op :) ? Ik vind het wel een leuk idee eigenlijk.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

30 kanalen, mja dan kan je al niet bij mij terecht...

Of... iedereen moet maar eens een remix van het werkje in sturen kan je het leukste kiezen :D

• Hillie

Hillie

Op woensdag 06 februari 2002 03:26 schreef Jag het volgende:
Wel als je alle sporen apart houdt :P.
Dan heb je niet 1 mp3, maar 40 mp3's. :)

• djazete

djazete

steel

doe maar, kijk ff wat stereo kan en wat in 1 track kan, ik neem aan dat je niet constant 30 sporen tegelijk gebruikt, dus daar zou je ook wat mee kunnen doen. kweet niet in welk sequencer programma je werkt, anders kan je ook van alle korte stukjes die je op een apart spoor hebt alleen dat gebruiken, en dan de timing/locatie in je sequencer file laten staan...

lijkt mij wel een uitdaging..
:)

Verwijderd

Ik gebruik Cakewalk 9 Pro Audio als sequencer...en het worden geen 30 mp3tjes hoor :) ik kan inderdaad wel enkele dingen samenvoegen...en er sowieso stereo tracks van maken. Zo ongeveer nu worden ook de lyrics geschreven maar daar wil ik niet op wachten, voordat die van draft naar final zijn gegaan en ingepast zijn we weken verder. Daarbij lijkt me dit wel leuk om te kijken wie de meest profesionele eindmix produceert :) ik zal vanavond eens kijken of ik wat klaar kan zetten

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah.. lijkt ons wel tof denk ik ...
(btw.. ben weer eens vrolijk.. kheb nieuwe vriendin :) )

• Jag

Jag

Op woensdag 06 februari 2002 13:26 schreef Hillie het volgende:

[..]

Dan heb je niet 1 mp3, maar 40 mp3's. :)
Ja, dat snap ik :P.

• Hillie

Hillie

Op woensdag 06 februari 2002 19:34 schreef Jag het volgende:
Ja, dat snap ik :P.
Gelukkig maar! Ik zou al bijna de grote Jag uitleg moeten geven. ;)

Verwijderd

Heb het grofweg even doorgenomen, maar 30 sporen kan veel zijn, en ook weer niet. Zijn alle drumsounds gesplitst dan kun je een heel eind in de richting komen. Maar goed, veel sounds kunnen bijelkaar. De kick en de snare zou ik zelf altijd op een aparte track opnemen. De toms, vind ik bijvoorbeeld wel op één audiotrack kunnen, al zijn er mensen die zelfs een scheiding maken bij een low, mid en high tom. Verder gooi ik de rinkeltinkel gevallen ook op één spoor. Een bassline kun je bijvoorbeeld stereo opnemen, al zal in veel gevallen mono afdoende zijn.

Voor diegenen die deze uitdaging uitgaan kun je misschien alleen monotracks sturen. Het kan een uitdaging zijn een ruimtelijk gevoel te creeeren met alleen monotracks. Bijvoorbeeld door de juiste panning van de tracks.

Maar goed, ik ga weer hard aan het werk. Hopelijk komt er snel een kaartje in de bus dat m'n Korg Triton binnen is. Kan ik weer heerlijk gaan rommelen :+

Misschien een idee. Ik heb via internet weleens hetvolgende gedaan. Een persoon stuurt iedereen een sample op. Iedereen mag z'n eigen gang gaan in een bepaald tijdsbestek. Je krijgt dan de leukste ideeen. Had ik bijvoorbeeld een Funk achtig iets gemaakt, anderen hadden weer dance of hiphop.

• Jag

Jag

Op woensdag 06 februari 2002 19:40 schreef Hillie het volgende:

[..]

Gelukkig maar! Ik zou al bijna de grote Jag uitleg moeten geven. ;)
Ja, en dat zouden we niet willen meemaken :P.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nej..
nou ja..eigenlijk wel.. en maak dan gelijk ff een pic van de status waarin jou gezicht verkeerd >:)

• Hillie

Hillie

Op woensdag 06 februari 2002 22:39 schreef Jag het volgende:
Ja, en dat zouden we niet willen meemaken :P.
Mijn didactische kwaliteiten zijn ongekend! (8>

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:28 schreef dopy het volgende:
Heb het grofweg even doorgenomen, maar 30 sporen kan veel zijn, en ook weer niet. Zijn alle drumsounds gesplitst dan kun je een heel eind in de richting komen. Maar goed, veel sounds kunnen bijelkaar. De kick en de snare zou ik zelf altijd op een aparte track opnemen. De toms, vind ik bijvoorbeeld wel op één audiotrack kunnen, al zijn er mensen die zelfs een scheiding maken bij een low, mid en high tom. Verder gooi ik de rinkeltinkel gevallen ook op één spoor. Een bassline kun je bijvoorbeeld stereo opnemen, al zal in veel gevallen mono afdoende zijn.

Voor diegenen die deze uitdaging uitgaan kun je misschien alleen monotracks sturen. Het kan een uitdaging zijn een ruimtelijk gevoel te creeeren met alleen monotracks. Bijvoorbeeld door de juiste panning van de tracks.

Maar goed, ik ga weer hard aan het werk. Hopelijk komt er snel een kaartje in de bus dat m'n Korg Triton binnen is. Kan ik weer heerlijk gaan rommelen :+

Misschien een idee. Ik heb via internet weleens hetvolgende gedaan. Een persoon stuurt iedereen een sample op. Iedereen mag z'n eigen gang gaan in een bepaald tijdsbestek. Je krijgt dan de leukste ideeen. Had ik bijvoorbeeld een Funk achtig iets gemaakt, anderen hadden weer dance of hiphop.
Ik heb het ook even doorgenomen ;) ik ben er helaas gisteren niet aan toegekomen alles op te nemen maar goed...het komt eraan.

Normaal gesproken neem ik alles gewoon per MIDI kanaal apart op (dus per instrument). De beide tabla-beat loops zijn aparte WAV bestanden dus dat zijn twee sporen (niet elke tom apart dus). De kick en de snare is een spoor, de hi-hats is een spoor. Dan heb je respectievelijke sporen voor:
- Strings zijn er eigenlijk 2 maar die kunnen wel op 1 spoor)
- Bass Strings (zijn er eigenlijk 2 maar die kunnen wel op 1 spoor)
- Bass
- Hits
- Lead String zijn er eigenlijk 2 maar die kunnen wel op 1 spoor)
- Timpani
- Diverse effecten...deze zal ik zo goed mogelijk combineren maar er zullen er toch nog wel 2 overblijven

Kom je uit op 13 of 14 tracks...dat valt nog wel mee dus. Normaal gesproken neem ik alles stereo op waarvoor ik pan settings in de sequencer heb ingesteld. In dit geval zit ik erover te denken alles mono op te nemen en het jullie maar uit te laten zoeken :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik ben erg bedieuwd..ik wil ook erg graag men best doen hierop...dat zou dan men eerste productieve eindmix worden :p

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 17:17 schreef gitaarwerk het volgende:
ik ben erg bedieuwd..ik wil ook erg graag men best doen hierop...dat zou dan men eerste productieve eindmix worden :p
Keep in mind dat dit een testcase is he :) ik maak de tracks van het nummer dat ik hier ook heb gepost, en die wordt dus ook na 2.5 minuut afgekapt (omdat de rest afhangt van de vocalen die nog niet klaar zijn)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

:9 hmmmm
13 tracks, w00dy doet terug mee

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 18:01 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Keep in mind dat dit een testcase is he :) ik maak de tracks van het nummer dat ik hier ook heb gepost, en die wordt dus ook na 2.5 minuut afgekapt (omdat de rest afhangt van de vocalen die nog niet klaar zijn)
tuurlijk..neej bedoel als gewoon.. tja.. met een doel.. :)

Verwijderd

Ok ben aan het opnemen...alle tracks komen mono en gemaximized als mp3 straks op de server te staan. Elke mp3 is even lang, dus waar een instrument niet wordt gebruikt is er gewoon geen geluid. Dat leek me het makkelijkste, dan zit niemand te klooien met timing...gewoon alles onder elkaar zetten en je hebt het hele nummer.

Mocht je zin hebben om er (OOK!!) iets anders van te maken dan alleen een eindmix (remix bv) vind ik geen probleem, maar het is me vnl te doen om te kijken wie een fatsoenlijke eindmix kan maken, beter dan ikzelf het kan (das niet zo moeilijk ;))

Mocht er specifiek materiaal nodig zijn, ik kan altijd via ICQ/Mail/GoT benaderd worden met vragen.

Ik geef wel een seintje als alles klaar staat 8-)

• djazete

djazete

steel

even nieuw topic gemaakt nav dit idee...

[topic=405002/1/25]

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 18:44 schreef djazete het volgende:
even nieuw topic gemaakt nav dit idee...

[topic=405002/1/25]
Dan ga ik daar verder...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ff weer eens omhoogschopppen

geluidskaarten..allang topics zat over geweest.. maar tog ff binnen bepaalde threads houden :)

ik had eerst een oog op nuendo,..maar ja.. als ik ongveer dezelfde mogelijkheden kan met minder geld.. why not??

wat ik dus wil is een 8in/8out hd recorder die op 96KHz samplerate full duplex kan opnemen , liefst zonder midi aansluitingen.

Welke zijn een beetje leuk.. want iemand kwam met een Motu,..maar ben wel beniuewd ook wat de prijzen ervan zijn

Pagina: 1 2 Laatste