• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb op m'n Fuji Finepix 2600 4 verschillende flitsstanden zitten:

Auto, redeye reduction, forced flash en slow synchro

Kunnen jullie misschien ervaringen met verschillende flitsstanden met me delen, het liefst met dezelfde cam...?

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

De slow synchro flitst niet zo erg fel, dat is goed om de sfeer te behouden. meestal gebruik ik deze binnen.

De normale flash is dus wat feller, heeft ook een groter berijk. maar soms wel zo fel zodat de spiegeling te erg wordt.

red eye reduction zegt het zelf al natuurlijk. Eerst flasht hij om je ogen te laten wennen. Daarna komt de echte flash en de foto. Lastig is wel dat sommige mensen denken dat het na de eerste al gebeurt is. En dan lopen ze weg. Soms kan je beter gewoon 1x flashen.

hmmm

• TangLeFuzZ
Thnx...
maar soms wel zo fel zodat de spiegeling te erg wordt.
Daar kwam ik helaas ook al achter ja...zonde..

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Zit er trouwens iets van een timer op deze camera?
Kan nergens precies duidelijk lezen of die er wel
of niet opzit.

Skill is when luck becomes a habit.

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Ja, als je h'm op automatisch zet, kan hij ook nog op timer ja.
iets van 10 seconden duurt het

hmmm

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Slow Synchro wordt ook meestal gebruikt bij lange sluitertijden waarbij je de achtergrond ook goed verlicht wilt hebben..

bijvoorbeeld: Je wilt een foto maken van iemand in het donker waarbij de achtergrond een redelijk verlichte stad of gebouw is oid. Met een slow Synchro flits belicht je de persoon waardoor die goed belicht is, daarna blijft de sluiter openstaan waardoor de achtergrond ook goed belicht is.. uiteraard verstandig om een statief te gebruiken als de sluitertijd te groot is.

Als je op een normale manier flitst dan krijg je de persoon goed belicht met een zwarte achtergrond omdat de sluitertijd te groot is...

Forced flash is meestal een geforceerde invulflits; meestal gebruikt bij tegenlicht, zodat het object wat je fotografeerd ook goed belicht is zonder dat de omgeving overbelicht wordt... anders heb je dat het object goed belichts is en de omgevind wit..

Pvouput live

• TangLeFuzZ
Thnx Krypt!

Trouwens, de stand met alleen het bliksempje (zal straks ff opzoeken hoe die stand 'officieel' heet), is bij mij wel superscherp, maar de sfeer is daar niet echt mooi, lichten e.d. worden daar echt niet mooi op weergegeven.

Maar die foto's zijn altijd wel l33t scherp :)

Trouwens, binnenkort ga ik voor de eerste keer op een feest foto's maken (Bitte Ein Beat), en ik ben best bang dat dat mis gaat, want ik zal daar totaal andere 'instellingen' moeten gebruiken dan overdag thuis...
Pagina: 1