Toon posts:

kabelmodem delen tussen WIn XP pro en Win98 se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu al 3 dagen aan het proberen, maar het lukt allemaal niet.

Ik heb 2 pc 1 met win XP pro (Pentium 2 350 mhz) en pc 2 Win98 se (pentium 1 166 mhz)

Nu heb ik in pc 1 2 netwerkkaarten zitten, 1 isa (3com 3c509B) en 1 pci (3com 3c900B), de isa daar zit de kabelmodem (com21) op en op de pci kaart zit de crosskabel naar de andere pc. In PC 2 zit een isa kaart (3com 3c509B-combo). De kaarten zijn volgens mij goed, want als ik in XP (pc 1) zit dan kan ik zien of pc 2 aanstaat.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, Internet Connection Sharing, maar dat werkt niet, toen kwam ik bij het programma Sygate.

Ik heb nu op PC 1 sygate als server geinstalleerd, en ik heb een client diskette gemaakt, voor pc 2, en die in pc 2 laten draaien, maar er gebeurd helemaal niks, zelfs niet als ik ga pingen.

Wat doe ik verkeerd, wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik het moet installeren, moet ik bijvoorbeeld op pc 2 sygate als client installeren?

HELP!!!!!!!

met vriendelijke groet,

Frans van Zeeventer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=19] :).

Verwijderd

Sygate weet ik weinig vanaf maar de koppeling tussen WinXP en 98se kan ik je wel mee helpen als je wilt.

Bij mij heb ik het als volgt gedaan. Op de kaart waar je internet binnenkomt heb ik Internet Connection sharing aangezet. Dan kent WinXP als het goed is een ip toe aan je kaart voor het interne netwerk. Dit is meestal 192.168.0.1.

Op je windows 98se bak vul je dan de volgende gegevens in bij je ip protocol van je netwerk kaart daar.

IP : 192.168.0.2
Subnet : 255.255.255.0
DNS : 192.168.0.1 ( Ip van je interne netwerk op je server)
Default Gateway 192.168.0.1.

En daarna hoort het te werken :)