20*350ZO45°
Stay safe
Wel heel errûg compact dan.Op zondag 27 januari 2002 22:52 schreef Master FX het volgende:
zijn dat niet gewoon compacte server boards ofzo?
20*350ZO45°
Verwijderd
het lijkt mij zo'n management kaart, een insteekkaart waarop gewoon een hele PC gemonteerd zit. Als dan de server crashed oid. kan je via die kaart er toch nog toegang tot krijgen.
Dat moeten haast wel CPU sockets zijn nl.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een raid controller.Op zondag 27 januari 2002 22:53 schreef hezik het volgende:
Dat moeten haast wel CPU sockets zijn nl.
Op de meeste Scsi raid kaartjes gaat namelijk een processor, meestal de Intel i960, deze lijkt heel erg kwa uiterlijk op een Intel P1
vandaar dat ik aan RAID zat te denken, maar een RAID-bordje met 2 aansluitingen heeft niet echt een socket370 processor nodig hahaOp zondag 27 januari 2002 22:57 schreef Aardbijen het volgende:
Volgens mij zit er op beide kaarten ook een een ide aansluiting rechtsbovenin.
20*350ZO45°
Verwijderd
Scsi Raid dus wel.Op zondag 27 januari 2002 22:59 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
vandaar dat ik aan RAID zat te denken, maar een RAID-bordje met 2 aansluitingen heeft niet echt een socket370 processor nodig haha
Deze advertentieplaats is te huur!
Ding vervangt de CPU en chipset van de oude plank, maar gebruikt de ISA bus wel voor uitbreiding.
Powerleap heeft er ook eentje:
http://www.powerleap.com/Products/Ren370S.htm
Zie hier meer specs etc.
Oslik blyat! Oslik!
Dat zoiets bestaat, mijn mond valt wagenwijd open, ik heb veel gezien, maar dit vind ik wel heel mooi spulOp zondag 27 januari 2002 23:02 schreef dion_b het volgende:
Dai zijn van die (upgrade) CPU-kaarten met daarop eigenlijk een hele compacte PC. Je kunt zo een ouwe sys in 1x upgraden (voor partikulier oninteressant, maar omdat je maar 1 handeling hoeft te doen goedkoper voor TOC).
Ding vervangt de CPU en chipset van de oude plank, maar gebruikt de ISA bus wel voor uitbreiding.
Powerleap heeft er ook eentje:
http://www.powerleap.com/Products/Ren370S.htm
Zie hier meer specs etc.
20*350ZO45°
Verwijderd
Afgezien van het feit dat er daarvoor niet voldoende aansluitingen op zitten (waar is bv. die externe aansluiting?), een SCSI kaart wordt echt _met_ processor geleverd hoor.
Dit zijn gewoon van die management kaarten, of idd. zo'n upgrade bord. Kan ook zo'n PC kaart zijn voor in een MAC.
Verwijderd
elke kaart heeft een eigen cpu en hd. zodat elke applicatie zijn eigen cpu en hd heeft voor snellere en betere prestaties.
Zou inderdaad kunnen, maar bij Powerleap staat weer:Op zondag 27 januari 2002 23:07 schreef Plex_Force het volgende:
Dit zijn kaarten bedoeld voor applicatie servers.
elke kaart heeft een eigen cpu en hd. zodat elke applicatie zijn eigen cpu en hd heeft voor snellere en betere prestaties.
PowerLeap is proud to announce the Renaissance/370S--a low-cost, high- performance ISA bus card that upgrades your entire PC to the latest computing technologies.
20*350ZO45°
Ik heb hier zelf een oudere versie van. (AMD 400)
Linkje: http://www.sun.com/desktop/products/sunpci/
Hey, it compiles . . . . Ship it !
20*350ZO45°
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
maar het is eigenlijk voor een applicatie server bedoeld. een aardig kaartje trouwens.
Lijkt me dat Ramshackle en gridfox helemaal gelijk hebben.
Ik had die dingen (Pentium 1 versie dan) een paar jaar geleden al in de Elektuur gezien.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

En kijk dan naar deze topic op de T.net frontpage:
http://www.tweakers.net/nieuws/20288
Dit is die i845G mobo
Oslik blyat! Oslik!
Als je goed zou kijken dus wel, onderop een van die twee kaarten staat toch (on)duidelijk SunBLADE te lezen... Dus lees de shit bij die link naar de Sun BLADE info maar, dat is hem hoor....Op zondag 27 januari 2002 23:12 schreef RDK_NL het volgende:
Ik zie wel dat ik hier mijn oplossing niet ga krijgenIk ga morgen zelf wel effe bij Akiba langst want hier word ik niets wijzer van
. Moet ik misschien nog iets voor iemand meenemen als ik dan toch bij Akiba ben
Die link had ik al gevonden voordat ik dit topic startte, maar kan echt niets over die kaart vinden hoor.Op zondag 27 januari 2002 23:23 schreef Kippenijzer het volgende:
[..]
Als je goed zou kijken dus wel, onderop een van die twee kaarten staat toch (on)duidelijk SunBLADE te lezen... Dus lees de shit bij die link naar de Sun BLADE info maar, dat is hem hoor....
20*350ZO45°
whaa mooi spul idd. Maar voor wie is het dan wel interressant?Op zondag 27 januari 2002 23:05 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Dat zoiets bestaat, mijn mond valt wagenwijd open, ik heb veel gezien, maar dit vind ik wel heel mooi spul:
[afbeelding]
/dev/null
Een Blade-server is een relatief kleine serverkast waar meerdere Blades inkunnen. Iedere Blade is vrijwel een complete PC (proc, mem etc etc), zo kan je dus in een relatief kleine kast op een goedkope manier verschrikkelijk veel processing power kwijt.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Op zondag 27 januari 2002 23:19 schreef dion_b het volgende:
FF behoorlijk off topic, maar kijk ff naar die mobo boven de vage kaarten hier:
[afbeelding]
En kijk dan naar deze topic op de T.net frontpage:
http://www.tweakers.net/nieuws/20288
Dit is die i845G mobo
Cooooool, maar hoe zouden ze hier aan komen? Die previews worden toch heel weinig van gemaakt?Het moederbord zou in maart verkrijgbaar zijn
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Verwijderd
Volgens mij staat er op die doos echt een andere kaart hoor. Daar zie ik zowieso al geen socket op zitten.Op maandag 28 januari 2002 16:17 schreef LoW.R1D3R het volgende:
check is op die doos ... daar staat er ook zo een op afgebeeld met daaronder : SCSI Raid staat er toch echt duidelijk op
Maar goed, RDK_NL is als het goed is weten kijken.. die moet ons dus wijzer kunnen maken nu

Het is gewoon een "blade" voor een server
Hieronder zie je er zelfs 1 met een HD onboard.
Alle proemn in n drek