Toon posts:

Sygate internet PROBLEEM !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sygate op 2 p.c.'s geinstalleerd.
op de server(waar internet op aan is gesloten) geeft hij geen fouten maar op de client zegt hij dat ie de server niet kan vinden!!!!

wat moet ik doen???

Bij netwerk opgeving vinden ze elkaar wel !!

alvast thnx

Verwijderd

Ik neem aan dat je allebei de computers een eigen ip hebt gegeven?

bijvoorbeeld

10.0.0.1 voor de server
en 10.0.0.2 voor de client?
allebei subnetmast 255.255.255.0
dit dus allemaal in je TCP/IP properties.
Heb je ook op de client bij DNS het ip van de server ingevuld?
dus in dit geval 10.0.0.1

Dat zou prima moeten werken.
welk OS trouwens?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Hallo hier de broer van christiaan hij gebruikt windows 98 II

Verwijderd

Kweenie hoor, maar het kan ook allemaal zonder DNS-en invullen e.d.

Gewoon allebei installeren, Sygate geeft zijn eigen IP-adressen op als jij het niet doet.
een als client maken, ander als server.
Server herstarten, op de client de diagnostics draaien.
Client herstarten, en als het goed is moet ie het dan doen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Nou ik heb ook ook wat problemen met sygate en W2K onder 98 SE loopt alles als een speer maar onder W2K (op dezelfde machine)kom ik het internet niet op ,het netwerkje ziet hij wel keurig en kan ook overal bij.

Config nt4.0 servertje met dus 2 netwerkkaartjes(1 voor de kabel+1 netwerk).

En dus een werkstationnetje met W2K en 98SE,
volgens mij zit het hem inderdaad in de DNS maar ja ik heb ook al van alles geprobeerd maar wil niet echt vlotten....

Greetz Jur

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 08:25
Op mijn Win2k bak (client) werkte het ook niet. De Win98 bak (server) van mijn broer deed alles ok, en de win98 bak (client) van mijn broertje deed alles ook ok. Ik maar kloten en hanessen. Tot ik bij de DNS servers die van WXS invoerde, alles werkte opeens goed. Voer eens de DNS server van je ISP in, ipv die van de server.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het dubieuze is nu dat sygate aan de client kant niet eens meer opstart hij start wel maar kan de engine niet laten runnen,het play en stop vinkje zijn allebei gewoon grijs!!!Heel dubieus allemaal.

Dit is ook het geval onder 98SE (was niet zo).

Opnieuw installeren heeft ook geen nut,ik vraag me trouwens af of je die client kant wel hoeft te installeren want onder 98 werkt het nog steeds..

Die DNS invoeren bij W2K werkt ook niet,kan gewoon het internet niet op met W2K....

Heel akelig allemaal.....

Greetz Jur

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Zijn ze bij jullie al geweest??
smerige ratten :)
Bij mijn komen ze maandag alles brengen :)

- NAC Breda -

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Volgens hoef je alleen de server maar te installeren, ff als gateway het ip van de server instellen en klaar! Zo werkte het in ieder geval bij mij... :)

Verwijderd

Topicstarter
oke thanx voor alles want ik kan nou de server zien en aders om ook bij sygate de client kan verbinden (isdn) dan komt ook zo'n icontje onderin bij de server dat je aan het internetten ben maar dan kijk je bij sygate en dan staat er bij server status offline of dailing en dan de server wel gewoon internetten maar de client niet!!
weten jullie misschien waardoor dat komt?
Pagina: 1