Toon posts:

[Linux/Unix] Ook op de workstation?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met linux op workstations?
Hoe moet je zoiets aanpakken?
Welke progs zijn handig om te hebben?

Mijn idee:
/home mounten vanaf server via NFS?
Passwd via NIS,NIS+ of LDAP?
StarOffice of OpenOffice installeren met -net optie?(dus niet op elke workstation?

Bedoeling is een transparant systeem met onafhankelijk van de werkplek dezelfde:
Wallpaper, windowmanager instellingen, home dir, passwd, etc., mailproggedoe, etc.
Is dit haalbaar/mogelijk?

En als de clients niet allemaal de zelfde versie van linux gebruiken? b.v. debian, redhat en suse?

En als er ook nog een FreeBSD of Solaris[Intel of SPARC] bak gebruikt moet kunnen worden?

En als de server FreeBSD/Solaris draait en de clients Linux?

Verwijderd

Yes, geweldige topic wat mij betreft: Ik ben vrijwilliger bij een vereniging waarbij op 6 PC's een besturingssysteem draait waar wellicht geen licenties voor zijn..... En aangezien ze voor 90% toch alleen maar gebruikt worden voor licht administratieve werkzaamheden kan je net zo goed Linux installen. Ik vraag me ook af of het beheer van 6 Linux workstations die door compjoetie nono's gebruikt gaan worden arbeids intensief is. Ik bedoel: Als de startbalk ineens is verplaatst slaan ze al op tilt....

Verwijderd

kan allemaal al is het via X query
en je kunt natuurlijk voor elke client /usr en /home nfs mounten
ongeacht de linux versie
verder draaien veel distro's ook op anders dan i386
en als je andere bakken unix en X draaien dan kun je via een dikke vette aplicatie server de remote draaien.
zoek dan X -query ff uit of de ssh -X tunnel

Verwijderd

Topicstarter
als je veel via X over 't netwerk doet wordt je server zo belast...en 't is niet zo snel.
wat zou de beste performance geven?

Verwijderd

Topicstarter
ook is 't mogelijk om VNC te gebruiken, dan kan je zelfs een mac laten verbinden...maar ook dit is traag...
't beste kan je toch zo veel mogelijk lokaal doen? (kwa performance)