Toon posts:

[magic the gatherig] kaartspel op pc??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
is er van het kaartspel Magic The Gathering ook een PC-versie uitgebracht?? Zoja, waar te koop en hoe duur enz. Alvast bedankt.

<edit> Shit typo in titel :S </edit>

Verwijderd

ik weet iig dat ie er is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 22:07 schreef DjeV het volgende:
ik weet iig dat ie er is :)
Tering, das snel gereageerd.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 27 januari 2002 22:06 schreef TheRed het volgende:
Hallo mensen,
is er van het kaartspel Magic The Gathering ook een PC-versie uitgebracht?? Zoja, waar te koop en hoe duur enz. Alvast bedankt.
MicroProse heeft een versie gemaakt en er bestaat ook een versie van Aclaim (persoonlijk vind ik de versie van MicroProse leuker) en dan is er een bedrijf die bezig is met een online versie ;)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Hij bestaat, ik heb 'm, en hij is nep.

Specs

Verwijderd

bestaat en is niet nep :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 22:08 schreef Soccubus het volgende:

[..]

MicroProse heeft een versie gemaakt en er bestaat ook een versie van Aclaim (persoonlijk vind ik de versie van MicroProse leuker) en dan is er een bedrijf die bezig is met een online versie ;)
Online zit er voor mij niet in i.v.m. mijn modem, maar waar is die versie van MicroProse te koop? En hoe duur? En je moet zeker ook steeds weer nieuwe cd's kopen, omdat je anders bepaalde "kaarten" niet kunt spelen??

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 22:08 schreef TheRed het volgende:

[..]

Tering, das snel gereageerd.
hehe >:)

Verwijderd

MicroProse heeft inderdaad een M:TG, en die is later uitgebreid met Spells of the Ancients, ik geloof dat die onder andere kaartjes uit Arabian Nights had (ik zou het op moeten zoeken). Helaas is dat spel verder nooit doorontwikkeld door MicroProse, en ik heb het ook nooit meer ergens in de winkels gezien.

Verder is er ook nog iets als M:TG Battlemage of zo, daar weet ik niks van.

Wizards heeft ook een Interactive Encyclopedia uitgebracht, waar alle, en dan bedoel ik ook ALLE kaartjes in staan, en die kun je up to date houden met gratis downloads. Je kunt er ook online mee spelen tegen iemand anders, maar het houdt niet de regels bij, het is puur een virtuele speeltafel, de spelers moeten elkaar in de gaten houden.

En nu is er dus een nieuwe titel in de maak... Kijken wat dat wordt.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik heb het wel maar er is nix aan. :(
Die online versie lijkt me wel leuk.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja.. lijkt me erg leuk.. :r

want ik quote even de pcgameplay van een preview versie van Magic the Gathering in hun online gaming rubriek die zegt 'om magic the gathering online te kunnen spelen, moet je de digitale versies van de kaarten aankopen' en 'erg goede spelers hoeven volgens Wizards of the Coasts (makers denk :?)) haast niets bij te kopen, maar al die sukkelaars dan die niet zo goed zijn? zij krijgen niet alleen slaag maar worden verplicht om steeds meer en meer geld te investeren om aan betere kaarten te geraken'

wat een zuig principe weer
online kaarten kopen.. sjjjjjjeesh..

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb de online versie.. hij is vrij makkelijk te vinden. Heelaas is ie niet ergens meer te koop.
Maar geloof me.. je mist niets.

Verwijderd

Topicstarter
Dus uit al deze reply's concludeer ik dat je het beter bij het gewone kaartspel kan laten??

Verwijderd

Ja, voorlopig is er op de PC nog weinig interessants te vinden wat MTG betreft

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Niet zo snel, dat is niet helemaal waar.

Als je ff Apprentice (gratis) download van http://www.mtgonline.org dan kun je zelf een deck samenstellen en tegen andere mensen via internet spelen of ff een deckje uittesten. Erg handig maar natuurlijk surrogaat vergeleken bij the real thing. :)

Great minds think in parallel gutters.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 14:26 schreef Countach het volgende:
Niet zo snel, dat is niet helemaal waar.

Als je ff Apprentice (gratis) download van http://www.mtgonline.org dan kun je zelf een deck samenstellen en tegen andere mensen via internet spelen of ff een deckje uittesten. Erg handig maar natuurlijk surrogaat vergeleken bij the real thing. :)
Ja, maar zoals je al zegt dit is online, en dat is voor mij (financieel) gezien niet aantrekkelijk i.v.m. modem |:(

Verwijderd

tis tog veel leuker om met je vrienden (als je die hebt...) te spelen, gewoon IRL.

net zoals met colonisten van catan. dat ga je tog neit op de pc spelen, dat doe je gewoon gezellig met je famillie (als je die hebt...) aan de keukentafel. ksnap echt neit wat mensen leuk vinden om een bordspel op de pc te spelen.

je mist dan het belangrijkste -> gezelligheid

Verwijderd

Lang geleden dat ik dat spel gespeelt heb>>> pc versie = niet veel aan. maar je leert dan wel snel de basic regels.
waar je irl al gauw problemen/ruzies over hebt.

Ik d8 dat Magic al helemaal "uit" was.

(denk dat ik ff mn deck van zolder ga halen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 15:25 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
tis tog veel leuker om met je vrienden (als je die hebt...) te spelen, gewoon IRL.

net zoals met colonisten van catan. dat ga je tog neit op de pc spelen, dat doe je gewoon gezellig met je famillie (als je die hebt...) aan de keukentafel. ksnap echt neit wat mensen leuk vinden om een bordspel op de pc te spelen.

je mist dan het belangrijkste -> gezelligheid
[late reactie]sorry maand na plaatsingsdatum [/late reactie]

Je hebt op zich wel gelijk maar als die familie (die ik wel heb :) ) en die vrienden (die ik ook heb :) ) ff niet willen spelen en ik wel dan speel ik graag een potje MTG of Colonisten tegen de PC (maar je hebt gelijk IRL is veel leuker)

edit:
alhoewel je kunt colonisten ook met meerdere personen op 1 pc doen (wel een heel gekloot met de muis maar toch)[

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
De enige versie die leuk is als je niet online speelt is die van Microprose, ik heb hem twee keer thuis :) Kreeg toen ik Duels of the Planeswalkers kocht alle cd's namelijk nog een keer. De cd's die je wilt hebben zijn dan waarschijnlijk Duels of the Planeswalkers en Spells of the Ancients. Helaas zijn ze nergens meer te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 10:13 schreef Just_Johnny het volgende:
De enige versie die leuk is als je niet online speelt is die van Microprose, ik heb hem twee keer thuis :) Kreeg toen ik Duels of the Planeswalkers kocht alle cd's namelijk nog een keer. De cd's die je wilt hebben zijn dan waarschijnlijk Duels of the Planeswalkers en Spells of the Ancients. Helaas zijn ze nergens meer te koop.
Hmmmm, jij hebt hem 2 keer thuis :) ???

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Risk, Siedler, MTG. Al dit soort bordspellen zijn erg leuk om te spelen, maar waardeloos als computerspel. Het is niet uitgebreid genoeg om je lang zoet te houden, plus dat het IRL veel leuker is.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Pewwy
Op dinsdag 26 februari 2002 10:21 schreef TheRed het volgende:

[..]

Hmmmm, jij hebt hem 2 keer thuis :) ???
Alleen de eerste cd leeft nog, die andere had ik uitgeleend en met een diepe groef teruggekregen. Maar die cd wil je niet, want Duels of the Planeswalkers is eigenlijk dezelfde, maar dan verder uitgebreid. Meer kaarten enzo. Het is trouwens wel tof om met moxen en Arabian kaarten te spelen :) De goede oude tijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan de hoop wel opgeven??
Ho wacht es ff hij staat volgens mij ook nog op een of andere niet zo legale cd >:)
edit:
ja k weet op welke dus niet gaan ouwehoeren over slotjes e.d. ;)

Verwijderd

Ik heb ook de Microprose versie inclusief uitbreiding!
Toch wel een aardig spel, maar als ik op mijn huidige pc Shandalar speel dan loopt dat poppetje zo ontzettend snel dat ik hem niet meer bij kan houden!

Verwijderd

Euhm, die spel van microprose heb ik ook alleen heeft nog niemand gehoord van magic online (beta)? Die vind ik erg cool ..je kan draften, kaarten ruilen en online boosters/decks kopen (voorlopig gratis omdat het beta is)..hij staat ergens bij spelletjesgarnaal geloof ik (130 mb)

• Pewwy
Op dinsdag 26 februari 2002 12:12 schreef Zipp0 het volgende:
Euhm, die spel van microprose heb ik ook alleen heeft nog niemand gehoord van magic online (beta)? Die vind ik erg cool ..je kan draften, kaarten ruilen en online boosters/decks kopen (voorlopig gratis omdat het beta is)..hij staat ergens bij spelletjesgarnaal geloof ik (130 mb)
Klopt, hij is wel ok, maar zodra hij echt uitkomt moet je overal voor gaan betalen (boosters etc.) Dat was de reden dat ik met Magic gestopt ben en dat is ook de reden dat ik de beta van mijn schijf heb gedonderd. Als ik het te leuk ga vinden gaat het weer klauwen vol geld kosten :(

Verwijderd

Topicstarter
Shit dan moet ik maar gauw verhuizen naar een plek waar wel kabel o.i.d. is :S
Pagina: 1