SMART waarschuwing bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 13:21

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Mijn BIOS meldt sinds vandaag dat mijn primary slave drive (Maxtor 60 gb ATA-100 7200 rpm) fouten kan gaan vertonen.

Hij suggereert dat ik meteen alle data moet backuppen en de schijf moet vervangen.

Hoe serieus moet ik dit opvatten?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Heel serieus, dat SMART is er niets voor niets.
In je HD zit een stukje wat de staat van je bijhoudt, moderne BIOS'en kunnen dit uitlezen.
Test je HD es met PowerMax van Maxtor, als het goed is wordt er dan een foutcode gegenereerd.
Foutcode opschrijven en dit aan winkel geven, weten ze tenminste direct zeker dat ie kapot is

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

toch wel redelijk serieus hoor, heb je da laatste tijd rare geluiden of haperingen in je schijf gemerkt?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bloedserieus opvatten....nu doet je harddisk het misschien nog, maar dat kan zomaar veranderen..schijf vervangen.....

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 13:21

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Bedankt voor de waarschuwingen en de tips. Ik heb PowerMAX gedownload en uitgevoerd en hij kwam inderdaad met een foutcode terug.

Ik kan dus de schijf vervangen :'(

Ik ben nu mijn data naar mijn andere hd aan het overbrengen. En ga met dat ding terug naar de winkel.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

wat voor error code krijg je in powermax
ik krijg namelijk ook een error code S57
met powermax. iets met SMART

• Pu1sar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Op zaterdag 23 februari 2002 20:55 schreef vdheide het volgende:
wat voor error code krijg je in powermax
ik krijg namelijk ook een error code S57
met powermax. iets met SMART
die krijg ik dus ook op mijn 40gb ata-100 7200rpm, volgens mij is er iets brak aan die serie hdd's want mijn broer krijgt hetzelfde met zijn 60gb ata-100 7200rpm

error code S57 betekent bij mij een fout in de Spin Up Retry Count (SMART parameter 00a), denk dat ik maxtor ga mailen, maar ik wil eigenlijk eerst een andere schijf zodat ik m'n spullen over kan zetten....

Radeon X800 kickin' ass!

Pagina: 1