Quad Computer: 386 uit 1990/1991

Pagina: 1
Acties:

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 12:25
Ik heb een Quad computer (blijkbaar een Noorse computer, zie www.quad.no) uit 1990/1991. Het is een 386 zonder processor.

Verder zo te zien er alles op en aan maar voor mij niet interessant. Mijn vraag luidt eigenlijk:
Er zit een voeding in met een vrij apart vorm. Hij is qua vorm helemaal aangepast aan de kast waar die in zit. Dit is een zeer leuke bigtower en goed afgewerkt voor die tijd. Vind ik dan. Nu zat ik te denken om mijn huidige AMD K6 500 Mhz systeempje hier in te zetten aangezien die Quad kast er beter uitziet. Maaaaaar... ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat het vermogen van de voeding is. Staat er nergens op en ik heb hem net opgengemaakt om er eens een blik in te werpen. Maar noppes.

Heeft iemand een idee hoeveel vermogen deze voeding geeft of wat de voeding waarschijnlijk geeft? Als het (waarschijnlijk) minder is dan 250W dan vind ik het geen optie.

En helaas kan ik er geen andere voeding inhangen op een manier die mooi en aansluitend past want het gat voor de originele voeding is een vrij rare... een beetje zo:
|---|
| |
-- --|
| |
|----|

Ik heb helaas geen digitale camera of web cam dus vandaar het provisorische plaatje.

Hopelijk weet één van jullie wat het vermogen van de voeding is want anders denk ik dat die kast een vlieglesje krijgt... :)

Alvast bedankt voor je moeite.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 27 januari 2002 21:57 schreef Jofel het volgende:
Het is een 386 zonder processor.
Intressant, zo'n 386 zonder 386 proc >:) ;)

maareh, doe geen moeite dat gaat die voeding van z'n leven niet trekken, ook krijg je dat bordje er niet in (tenminste, niet op de normale manier) omdat het hier geen atx maar een at kan betreft. maw: forget it...

Die voeding zal trouwens misschien zo'n 135 watt zijn oid...

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

Er staat ook niet bij hoeveel ampère je verschillende voltages hebben?
Het wattage zal wel niet al te hoog zijn, 150 of zo? Tenzij het een netwerk server is geweest?
Ik heb nog een 486 netwerkserver liggen , (in stukken) in een (mooi lelijke) laser bigtower, met een fluisterstille 300 watt voeding, maar helaas, geen atx... Die voeding is ook 2 keer zo groot als mijn aopen voeding.

Atari portfolio Dos 2.11

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Cheezus

Luiaard

Op zondag 27 januari 2002 22:01 schreef caesartje het volgende:

[..]

Intressant, zo'n 386 zonder 386 proc >:) ;)

maareh, doe geen moeite dat gaat die voeding van z'n leven niet trekken, ook krijg je dat bordje er niet in (tenminste, niet op de normale manier) omdat het hier geen atx maar een at kan betreft. maw: forget it...

Die voeding zal trouwens misschien zo'n 135 watt zijn oid...
Hmm.. Op school hebben we nog 8086's staan met een 250W voeding dus de voeding van die 386 kan ook weleens in die buurt zitten. Alleen zullen de aansluitingen niet ATX zijn waarschijnlijk :P
De kast kun je nog wel met een beetje boren en zagen ATX compatible maken >:)

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 12:25
mijn tekening is zo te zien mislukt van het gat van de voeding. :'(

Inderdaad is de huidige Quad voeding niet ATX-compatible.

Tja, dan haal ik het fannetje er wel uit en gooi de Quadvoeding wel weg samen met de rest van de oude zooi uit die computer.

Ik zal eens kijken wat ik met de oude bigtower kan doen. Wie weet wordt dat dan mijn proeftower om eens wat casemodding op te oefenen zoals gaten maken en spuiten enzo.

Altijd beter om een oude tower te mollen dan een goede... :7

Bedankt voor de advice!