Toon posts:

Kazaa de reden voor langzaam ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens, dat een langzame ADSL-verbinding veroorzaakt kan worden door Kazaa of Morpheus te hebben draaien.

Is dit nou ook reden voor langzame verbinding, of moet ik wéér KPN/Xs4all gaan bellen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het KAN een reden zijn, als je of

1) heel veel tergelijktijd download
2) heel veel mensen bij jouw aan het downloaden zijn

A wise man's life is based around fuck you

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 27 januari 2002 21:56 schreef zwelgje2 het volgende:
het KAN een reden zijn, als je of

1) heel veel tergelijktijd download
2) heel veel mensen bij jouw aan het downloaden zijn
Sharing disablen helpt een boel. Maarja, dan verneuk je wel het principe van morpheus/kazaa etc etc

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

ik kan je wel wat vertellen:

P2P-proggies van FastTrack (Kazaa & Morpheus oa.) jatten ONTZETTEND VEEL bandbreedte!!!!... Dit viel me op toen ik een keer aan het leechen was met 200 kb/s (:9) en ik ff morpheus opstartte. Wat er toen gebeurde: Mijn download snelheid zakte in 1 keer van 200 kb/s naar 6 kb/s !!! Daarom probeer ik niet te leechen en P2P-en tegelijkertijd.

Owja.. als je sharing disabled dan verneuk je je downloadsnelheid

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Duh |:(

Ze bedoelen dat als je 24/7 Kazaa habt aanstaan, dan wordt er wel eens wat geupload. En als je upload gaat je downloadsnelheid flink omlaag.

Dat is dus voor de n00bs die niet weten dat Kazaa in je tray komt te staan wanneer je het hebt geinstalled, en die gaan meteen bellen terwijl ze met 6,2 kb/sec zitten te uploaden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Zelfs al ben je niks aan het uploaden of downloaden met KaZaA dan gaat internetten bij mij al trager dan normaal.
Maar dat is volgens mij met al die progjes.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Op zondag 27 januari 2002 22:23 schreef eGo2K het volgende:

Kan je mij vertellen waarop je dat baseerd? Geloof er eigenlijk erg weinig van!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:28
Op maandag 28 januari 2002 00:36 schreef RutgerFR het volgende:

[..]

Kan je mij vertellen waarop je dat baseerd? Geloof er eigenlijk erg weinig van!
Lijkt mij idd ook nogal sterk...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Om dingen binnen te halen via internet heb je nu eenmaal ook upload nodig en als die er niet is of er bijna niet is gaat het internetten gewoon supertraag en het downloaden dus ook. Je upload is een stuk lager dan je download, en je upload zit dus sneller aan zijn max. Aangezien er ook gegevens verzonden moeten worden om binnen te halen moet je wachten tot dat de gegevens verzonden zijn voordat er wat binnenkomt. Daarom dus langzaam downloaden.Je snapt wel wat ik bedoel ;)

Experiment voor thuis: Gooi je directory met shares van Morpheus helemaal vol en zet Morpheus aan en ga eens lekker internetten zonder te downloaden. Wedden dat het steeds trager gaat...

Met Chello hier helemaal :{

* OProg twijfelt nog steeds of dit nou een serieuze of een niet serieuze vraag is :{

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:55 schreef OProg het volgende:

* OProg twijfelt nog steeds of dit nou een serieuze of een niet serieuze vraag is :{
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/46885

een serieuze n00b vraag dus :) maar niet erg, zij moeten ook de kans krijgen imo :+

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat eGo2K bedoelde dat wanneer je file-sharing disabled KaZaA (of Morpheus, whatever) je downloadsnelheid afknijpt als het ware.
En daar geloof ik dus ook weinig van, want ik kan (met file-sharing disabled) m'n theoretische snelheid halen.

• DJTimo
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Het kan zijn dat de spyware zoveel bandbreedte opeist dat er steeds minder overblijft voor jezelf. Zeker als je Kazaa een tijdje hebt. Je schrikt je rot als je weet hoeveel van die rommel er na verloop van periode op staat.
Naar mijn weten geldt dit alleen voor Kazaa en niet voor Morpheus.

Hou me er niet op vast hoor, maar het kan

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• ChromeFR
  • Laatst online: 01:06
Op maandag 28 januari 2002 00:55 schreef OProg het volgende:
Om dingen binnen te halen via internet heb je nu eenmaal ook upload nodig en als die er niet is of er bijna niet is gaat het internetten gewoon supertraag en het downloaden dus ook. Je upload is een stuk lager dan je download, en je upload zit dus sneller aan zijn max. Aangezien er ook gegevens verzonden moeten worden om binnen te halen moet je wachten tot dat de gegevens verzonden zijn voordat er wat binnenkomt. Daarom dus langzaam downloaden.Je snapt wel wat ik bedoel ;)

Experiment voor thuis: Gooi je directory met shares van Morpheus helemaal vol en zet Morpheus aan en ga eens lekker internetten zonder te downloaden. Wedden dat het steeds trager gaat...

Met Chello hier helemaal :{

Wat een ongelooflijke onzin! Ik haal de theoretische snelheid met Morpheus zonder te sharen!
Pagina: 1