Ik heb sinds een vrij korte tijd Debain 3.0 Woody op mijn systeem draaien met Xfree86 4.1.0. Tijdens de installatie van Debian heb ik er extra voor gekozen om mijn usb toetsenbord en usb-muis te ondersteunen, en na eel gekloot na de installatie werkte dan eindelijk mijn uis onder X als /dev/psaux (i.p.v. /dev/usbmouse of /dev/input/mouse)
.
Nouja, ik vond het al prachtig dat hij opzich werkte maar ik kwam er al gauw achter dat mijn scroll wieltje niet werkte en heb vervolgens meteen de config van mijn laptop bekeken (die bijna dezelfde soort muis heeft alleen dan echt op PS/2 draaiend) en heb het ZAxis regeltje bij mijn XF86config gezet, maar veel hielp het niet jammergenoeg
. Vervolgens heb ik hier gezocht op Scroll muis en tot nu toe werken alle oplossingen die hier gegeven worden niet bij mij.
Het volgende staat er momenteel in mijn XF86config;
Nu zou je al zeggen; zet hem op ImPS/2 als protocol, maar dat werkt dus ook niet bij mij, bij beiden werkt mijn scroll wieltje en mijn mooie duimknop niet en onder MouseManPS/2 hoort hij normaal gesproken ook te werken (dat doet hij immers op mijn laptop).
Ik heb een MouseMan Wheel Optical op USB btw.
Nouja, ik vond het al prachtig dat hij opzich werkte maar ik kwam er al gauw achter dat mijn scroll wieltje niet werkte en heb vervolgens meteen de config van mijn laptop bekeken (die bijna dezelfde soort muis heeft alleen dan echt op PS/2 draaiend) en heb het ZAxis regeltje bij mijn XF86config gezet, maar veel hielp het niet jammergenoeg
Het volgende staat er momenteel in mijn XF86config;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "MouseManPlusPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection |
Nu zou je al zeggen; zet hem op ImPS/2 als protocol, maar dat werkt dus ook niet bij mij, bij beiden werkt mijn scroll wieltje en mijn mooie duimknop niet en onder MouseManPS/2 hoort hij normaal gesproken ook te werken (dat doet hij immers op mijn laptop).
Ik heb een MouseMan Wheel Optical op USB btw.