56k modem verbreekt verbinding regelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Is niet mijn pc, van een kennis.

Je belt gewoon in op 1 of andere provider (diverse geprobeerd) en dan heeft het modem een verbinding op 54000bps ongeveer. En na een minuut of iets langer kan hij geen pagina's meer vinden. Pak ik de telefoon op, hoor ik dat hij weer opnieuw probeert in te bellen, maar het gekke is dat de 2 computerjes rechtsonderin gewoon blijven staan :? Terwijl er geen verbinding is :? :?

Ik heb al een ander modem geprobeerd, ander PCI slot, andere irq, nieuwe drivers. Het helpt allemaal niks. De verbinding wordt verbroken terwijl de groene computertjes blijven staan :(

Het is een AMD K6 350 waar win98se schoon op staat geïnstalleerd. Modem weet ik zo niet, ik heb hem iig ook geprobeerd met een dynalink waarvan ik zeker weet dat die goed is. Er ligt tussen de pc en de telefoondoos 7,5meter telefoonkabel, nieuwe kabel.

Wat kan het allemaal zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kabel kan te lang zijn, waardoor er storing optreed en de verbinding verbroken wordt.
Het kan er ook aan liggen dat het systeem niet op een geaard stopcontact is aangesloten.
gevolg, pc gaat aarden over telefoondraad en geeft dan deze problemen.

en probeer eens een kortere kabel. meer dan 2 meter kan in sommige gevallen al de problemen geven.

probeer anders hyperterminal eens en kijk wat voor foutmeldingen je krijgt.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 14:45

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Toevallig een software modem? (bijv Motorola SM56? ).. die modems parasiteren je processor.

als je processor het even te druk heeft is het . dahaag verbinding.

maybe dat je dit probleem heb?

al een re-install geprobeerd?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 27 januari 2002 22:22 schreef mkleinman64 het volgende:
Toevallig een software modem? (bijv Motorola SM56? ).. die modems parasiteren je processor.

als je processor het even te druk heeft is het . dahaag verbinding.

maybe dat je dit probleem heb?

al een re-install geprobeerd?
volgens mij is dit niet geheel waar, ook een software modem houdt in principe de verbinding altijd open, ook al is de processor busy

Verwijderd

De lengte van de kabel doet bij een telefoonlijn niet ter zake, aan de andere kant van je telefoonaansluitdoos zit nog kilometers kabel.
Misschien heeft ie een slechte telefoonlijn, kunnen ze bij de PTT wel meten. Doen ze gewoon met een signaal van hun kant naar jou toe. Klantenservice bellen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik ben ook modemaar geweest. Na een verse instal van WinXp had ik nooit meer last van die 'opeens verbroken verbindingen'.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

heb je geen hometime? :P

It sounds like it could be either bad hardware or software

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 00:37 schreef exter het volgende:
De lengte van de kabel doet bij een telefoonlijn niet ter zake, aan de andere kant van je telefoonaansluitdoos zit nog kilometers kabel.
Misschien heeft ie een slechte telefoonlijn, kunnen ze bij de PTT wel meten. Doen ze gewoon met een signaal van hun kant naar jou toe. Klantenservice bellen.
De lengte doet er zeker wel toe.
Pas enkele honderden keren meegemaakt dat modemproblemen veroorzaakt werden door brakke kabels met storingen erop.

Verwijderd

Dit heb ik ook, met ISDN en router... Heeft met inactivity
te maken, na 2 min flikkert ie me eruit |:(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Staat 'verbinding verbreken na blablabla minuten' niet toevallig aan?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:03 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Pas enkele honderden keren meegemaakt dat modemproblemen veroorzaakt werden door brakke kabels met storingen erop.
Hoe wil jij dan internetten? Met je systeemkast naast de PTT aansluitdoos?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:45 schreef kennym het volgende:
Is niet mijn pc, van een kennis.

Je belt gewoon in op 1 of andere provider (diverse geprobeerd) en dan heeft het modem een verbinding op 54000bps ongeveer. En na een minuut of iets langer kan hij geen pagina's meer vinden. Pak ik de telefoon op, hoor ik dat hij weer opnieuw probeert in te bellen, maar het gekke is dat de 2 computerjes rechtsonderin gewoon blijven staan :? Terwijl er geen verbinding is :? :?

Ik heb al een ander modem geprobeerd, ander PCI slot, andere irq, nieuwe drivers. Het helpt allemaal niks. De verbinding wordt verbroken terwijl de groene computertjes blijven staan :(

Het is een AMD K6 350 waar win98se schoon op staat geïnstalleerd. Modem weet ik zo niet, ik heb hem iig ook geprobeerd met een dynalink waarvan ik zeker weet dat die goed is. Er ligt tussen de pc en de telefoondoos 7,5meter telefoonkabel, nieuwe kabel.

Wat kan het allemaal zijn?
Ik heb even opgezocht wat z`n telefoon modem nou ook alweer was.
In DEN Vorige eeuw gebruikte men dat voor het verbinding maken tussen Terminals en Computers.
Dat jij dat nog hebt!
Ik zou er ook boven zetten "Is niet mijn pc, van een kennis"
Ik heb jaren geleden ook z`n modem gehad op mijn C64 geloof ik.
Jahaa dat was net na de eerste Zwart Wit Televisie en Rood-vonk !
Waarschijnlijk heb je idd geen aarde, dat geeft storing.
Vroeger jaren voor dat Papa en Mama geboren waren, heb ik eens een dikke telefoonkabel vergeleken met een gewone:
Het verschil :veel 48.000/50.000 met dik 52.000/56.000
Veel Sucses mijn Jong

:P

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Lolbroek.

Probeer eens E0 (nul) in je modemstring, onder modemeigenschappen, geavanceerd, extra instellingen. Hiermee disable je echo's en result codes van je modem. Eventueel Q1.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

vergezocht: Was het niet AMD die problemen gaf met windows vanaf 350Mhz? Dar was een patch voor te d/l bij AMD.
Mar ik kan er goed helemaal naast zitten..

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Op maandag 28 januari 2002 06:23 schreef venice het volgende:
vergezocht: Was het niet AMD die problemen gaf met windows vanaf 350Mhz? Dar was een patch voor te d/l bij AMD.
Mar ik kan er goed helemaal naast zitten..
Lijkt mij sterk ik heb een amd k6-2 500mhz gehad met win98 en E-tech PCI modem en ik heb nooit problemen gehad. Maar is het geen gratis provider, die flikkeren je er om de zoveel tijd uit geloof ik omdat je dan weer op nieuw moet in bellen en zij weer winst daarop maken (is maar een idee!?)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] > [forum=4]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• KillerB
Op zondag 27 januari 2002 21:50 schreef terw_dan het volgende:
De kabel kan te lang zijn, waardoor er storing optreed en de verbinding verbroken wordt.
Het kan er ook aan liggen dat het systeem niet op een geaard stopcontact is aangesloten.
gevolg, pc gaat aarden over telefoondraad en geeft dan deze problemen.

en probeer eens een kortere kabel. meer dan 2 meter kan in sommige gevallen al de problemen geven.

probeer anders hyperterminal eens en kijk wat voor foutmeldingen je krijgt.
Aarde zat ik zelf idd ook al aan te denken. Dus heb ik gewoon om te proberen een draadje tussen de kast en de verwarming gelegd. Maar leverde zelfde resultaat op. Het is trouwens een redelijk oud huis, ook geen kunstof leidingen dus.
kabel is nieuw en wel 7,5 meter.
En hoe kan ik dat testen met hyperterminal?
Op maandag 28 januari 2002 00:37 schreef exter het volgende:
Dit kan ik nog ff proberen ja. thanx voor de tip. Misschien is de lijn gewoon bagger daar.
Op maandag 28 januari 2002 01:46 schreef terw_dan het volgende:
Staat 'verbinding verbreken na blablabla minuten' niet toevallig aan?
nee instellingen klopt allemaal wel :)
Op maandag 28 januari 2002 05:04 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Ik heb even opgezocht wat z`n telefoon modem nou ook alweer was.
In DEN Vorige eeuw gebruikte men dat voor het verbinding maken tussen Terminals en Computers.
Dat jij dat nog hebt!
Ik zou er ook boven zetten "Is niet mijn pc, van een kennis"
Ik heb jaren geleden ook z`n modem gehad op mijn C64 geloof ik.
Jahaa dat was net na de eerste Zwart Wit Televisie en Rood-vonk !
Waarschijnlijk heb je idd geen aarde, dat geeft storing.
Vroeger jaren voor dat Papa en Mama geboren waren, heb ik eens een dikke telefoonkabel vergeleken met een gewone:
Het verschil :veel 48.000/50.000 met dik 52.000/56.000
Veel Sucses mijn Jong

:P
:? jaaa leuk grapje :? HK is een stukje verderop, doei
keb trouwens zelf @home kabel sinds 2 jaar ofzo.
Op maandag 28 januari 2002 05:27 schreef Tonnes het volgende:
Lolbroek.

Probeer eens E0 (nul) in je modemstring, onder modemeigenschappen, geavanceerd, extra instellingen. Hiermee disable je echo's en result codes van je modem. Eventueel Q1.
En wat houdt dat in? dat disable van echo,result??

Bedankt zover aan reacties iig al :)

• KillerB
*schop*

• Tonnes746
Wat die modemstring betreft, ik heb ook wel eens zoets gehad en dat ging dus over nadat ik E0 opnam in de string. In dit artikel staat zoiets kort uitgelegd maar er zijn betere plaatsen waar je kan vinden wat er precies gebeurt (even zoeken met Google dus). Het komt er op neer dat je de kans loopt dat om een bepaalde reden 'per ongeluk' een disconnect-commando kan worden gedetecteerd tijdens een zogenaamde 'echo war'.

Denk trouwens dat je zowiezo even moet spelen met die init-string, je kan beginnen met enkel 'atz', of 'at&f', en om te testen niet inbellen met je externe toegang maar met hyperterminal. Basic beginnen dus. Het kan ook dat je firmware niet helemaal optimaal is, (bijvoorbeeld omdat dit een van de versies is die uitkwam toen werd geswitched naar v90, E-techs hadden dat), maar dus niet de laatste. Of je driver is voor een ander os o.i.d.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 01:03 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Brakke kabels kan net zo goed in een korte lijn.
En een lange lijn is niet altijd brak.
Een paar jaar geleden zat ik ook nog met een telefoonlijn in te bellen, en die kabel gaat vanaf zolder helemaal naar beneden.
En de computer was niet geaard, en hij deed het perfect... :{

🌞🍃

• KillerB
Ik heb ook hier en daar gelezen dat het icm een S3 videokaart ook problemen kan geven (PCI modem) en er zit dus een S3 videokaart in. Verder ben ik bang dat de verwarming waar ik heb mee ge-aard geen goede aarding geeft.

Dat Echo commando ga ik nog ff proberen, als dat niet werkt wordt het een extern modem, dan heb je ook geen last meer van het aarding probleem.

Ik laat het weten als ik het EINDELIJK heb opgelost. bedankt zover aan reacties maar weer :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 14:37 schreef kennym het volgende:
Ik heb ook hier en daar gelezen dat het icm een S3 videokaart ook problemen kan geven (PCI modem) en er zit dus een S3 videokaart in. Verder ben ik bang dat de verwarming waar ik heb mee ge-aard geen goede aarding geeft.

Dat Echo commando ga ik nog ff proberen, als dat niet werkt wordt het een extern modem, dan heb je ook geen last meer van het aarding probleem.

Ik laat het weten als ik het EINDELIJK heb opgelost. bedankt zover aan reacties maar weer :)
En in mijn computertje toen die tijd zat ook een S3 videokaart in samen met een PCI modem.

Erg vreemd dat het bij mij dan altijd goed en snel ging. :{

Maarja, veel succes met het vage probleem. :)

🌞🍃

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Had hetzelfde probleem, en dat lag eraan dat de carrier zo af en toe even verdween (slechte lijn of zo)...

Kan je oplossen door het S10 register van de modem wat hoger te zetten (dit geeft aan hoe lang de verbinding blijft bestaan als er geen carrier meer is), bijvoorbeeld op 60. Dan blijft de modem 6 seconden wachten voordat 'ie ophangt.

Ergens bij modem instellingen, geavanceerde opties, ??? vul je in S10=60...

• Tonnes746
Een S3-kaart geeft alleen problemen als het een oud type is dat een adres gebruikt in de range waarin ook com4 zit (02E8), en die kans is erg klein. Bovendien hoef je dan alleen het adres van je poort aan te passen en dan ben je daar ook van af (zelf gebruik ik com3 met standaard-adres 03E8 en irq 5).

Die irq's zou ik ook checken, want een interne modem wil een eigen irq. Als deze 4 of 3 is geeft dat problemen met je compoorten, als ie 5 is kan dat problemen geven met een geluidskaart, die je beter op 10 kan zetten. Interne modems zijn meestal beperkt tot 4, 3, 5 en 7.

Pagina: 1