Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

*zucht* @ slotjes

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje moe van die moderators die zich vervelen en overal maar een slotje opgooien. Als ik vraag:
....en nu zou ik graag een html of javascript willen hebben waarmee bezoekers kunnen reageren op deze nieuwsberichten dmv. een box waar ze de tekst in typen. Na op submit te hebben gedrukt moet die html file dan automatisch dat bericht hebben toegevoegd.
Zeg maar ongeveer het Tweakers systeem, waar bij je ook kunt reageren op nieuwsposts....
krijg je als reactie: "Het is hier geen Google.."

Mensen, denk na, als ik um had kunnen vinden dan had ik het toch ook niet gevraagd. Wat is dat nou weer voor een lamme reply!?! Nee, dan gooie ze er maar een slotje op, met als resultaat dat ik dus weer in een nieuwe topic een zelfde vraag moet stellen, omdat ik gewoonweg geen goed antwoord krijg. En het gaat me niet alleen om deze posts. Het gebeurd met genoeg andere posts, en zo langzamerhand krijgen we hier volgens mij te maken met moderators die willen overkomen als een dictator. Kom op, een beetje vrijheid mag toch wel ffs?!? Alles wordt hier maar dicht gesodemieterd met een reden van zoek ut maar ergens anders of we zijn geen 'vraag-maar-raak' forum. Nee?!? Wat moet je hier dan doen? Gaan lope lulle hoe je oma je harde schijf voor je heeft ingebouwd?!? Dat je broertje van 5 maanden al wereldgezondheidsorganisatie kan typen?
Komop, het begint hier steeds meer op een dictatoor a la Fidel Castro te lijken dan een democratie met Maxima..

Nou ja, hier was ik dus ff pissig over. No flaming to anyone, maar me weekend was fucked up en ik moest het ff kwijt. En waag het niet hier een slotje op te gooie ;)

Greets
Klingon

• Shaddeh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.
Maar ik ben het wel met je eens dat moderators soms te snel ergens een slot op gooien.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Als je je script niet had gevonden met behulp van de FAQ en Google, had je dat in je post moeten zetten.

Het gaat dus om [topic=393386]
Greets
Klingon
[topic=309815]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
ik denk omdat het eerder als een script request klinkt, GoT is om elkaar te helpen niet om elkaar voor kant en klare scripts te voorzien vandaar dat ie denk ik op slot is gezet

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:39 schreef Klingon het volgende:
Ik word een beetje moe van die moderators die zich vervelen en overal maar een slotje opgooien. Als ik vraag:

Nee inderdaad, het is hier geen Google. Dat staat ook niet voor niets in mijn signature. W&G en P&W, a.k.a. de Devschuur® zijn fora waar je niet moet zoeken naar scripts, maar naar hulp bij je eigen probleempjes. Hulp ja, dat betekent dat je zelf ook iets moet doen. Sterker nog, je moet alles zelf doen, maar je kunt hooguit hints vragen als je er niet uit komt. En niet gaan vragen voor je iets geprobeerd hebt zelf te maken.
Mensen, denk na, als ik um had kunnen vinden dan had ik het toch ook niet gevraagd. Wat is dat nou weer voor een lamme reply!?! Nee, dan gooie ze er maar een slotje op, met als resultaat dat ik dus weer in een nieuwe topic een zelfde vraag moet stellen, omdat ik gewoonweg geen goed antwoord krijg. En het gaat me niet alleen om deze posts. Het gebeurd met genoeg andere posts, en zo langzamerhand krijgen we hier volgens mij te maken met moderators die willen overkomen als een dictator. Kom op, een beetje vrijheid mag toch wel ffs?!? Alles wordt hier maar dicht gesodemieterd met een reden van zoek ut maar ergens anders of we zijn geen 'vraag-maar-raak' forum. Nee?!? Wat moet je hier dan doen? Gaan lope lulle hoe je oma je harde schijf voor je heeft ingebouwd?!? Dat je broertje van 5 maanden al wereldgezondheidsorganisatie kan typen?
Jaja, wij raken ook gefrustreerd van iedereen die eerst vraagt, en dan pas gaat denken
Komop, het begint hier steeds meer op een dictatoor a la Fidel Castro te lijken dan een democratie met Maxima..
Met zo'n vergelijking mag je van mij meteen opdonderen. We kunnen ook gewoon normaal praten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar dan nog, W&G is niet het forum waar je even snel een script krijgt waarmee je iets kan doen. Het is een forum waar die requests gewoon niet mogen, simpel en alleen omdat het er anders vol staat met mensen die even snel een requestje doen voor een script.

En weet je wat dan het leuke is? Dan zijn al die handige mensen die het forum nu wel leuk vinden ineens weg... En krijg je helemaal geen hulp meer daar...

Ik weet niet precies wat het was, maar als ik de reacties zo doorlees en een reactie als
dit is zo basic dat ze dat niet hebben, denk ik..
zie, dan lijkt het me, dat je je eerst moet gaan verdiepen in een taal... Het forum is er niet om andere mensen voor je aan het werk te zetten, maar het is een hulp voor als je er zelf niet uitkomt (met programmeren/scripten/designen dan).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die had ik nog geeneens gelezen, maar ik kan je vertellen dat we dit soort flames niet waarderen en je hiervoor een officiele waarschuwing krijgt.

Opbouwende kritiek ok, maar ga niet gelijk lopen flamen als je half niet weet waar een policy voor is... En die is er dus NIET om je te pesten, maar om het forum interessant te houden en ook 'op niveau'... En ja, dat is dan misschien erg arrogant, maar het is het forum dat in W&G voor ogen gezien wordt...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Fijn dat je er een nog ff een dikke flame achteraan moet gooien. Begin zelf eens met onderzoeken wat hier de regels zijn. Ik betwijfel of je dat al hebt gedaan gezien het feit dat je met 'greetz' bezig bent. Als het hier niet leuk is en de crew hier zo slecht is ga je toch naar een ander forum. Niemand zal je missen :(

Tis trouwens Dictator

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mensen, denk na, als ik um had kunnen vinden dan had ik het toch ook niet gevraagd.
vreemdgenoeg zijn er veel te veel mensen die het -ondanks dat ze het kunnen vinden... als ze even moeite doen- het toch gewoon direct op GoT vragen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

[..]

Fidel hier, de enorme kansloze flow van vragen draagt bij aan een steeds harder slotjes gesmijt. Simpel oorzaak>gevolg verhaal. Als jij niets kunt vinden bij Google.com, hotscripts.com e.d. dan moet je gewoon even een basiscursusje volgen bij Teleac waar ze vooral ingaan op het gericht zoeken naar informatie op het WWW.

Als ik je nog een tip mag geven, zoek gewoon een gastenboekje en verbouw dat een beetje want komt op hetzelfde neer.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
En als aanvulling op OzBoz:

op sourceforge.net staan 1000-en van deze scripts :Z

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
W&G is een forum voor mensen die eerst moeite doen voordat ze iets vragen. "Kan iemand ff dit en dat voor me doen..." is ten eerste heel vervelend en ten tweede gewoon een belediging voor de mensen die daar rondlopen (normaal gesproken kosten die mensen namelijk een aardig bedrag per uur). Kijk het was al een groot verschil als je zelf al beetje research had gedaan; dan had je namelijk ook geweten dat dit soort systemen kant en klaar te downloaden zijn van sites als SourceForge en HotScripts. Moraal van het verhaal; doe eerst eens wat moeite voordat je W&G vervuilt met basis vragen die je met 5 minuten Google-en had kunnen oplossen.

• Xandrios
  • Laatst online: 30-11 00:19
....en nu zou ik graag een html of javascript willen hebben waarmee bezoekers kunnen reageren op deze nieuwsberichten dmv. een box waar ze de tekst in typen
stel jij altijd je vragen op deze manier?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:51 schreef JvS het volgende:

[..]

Die had ik nog geeneens gelezen, maar ik kan je vertellen dat we dit soort flames niet waarderen en je hiervoor een officiele waarschuwing krijgt.

Opbouwende kritiek ok, maar ga niet gelijk lopen flamen als je half niet weet waar een policy voor is... En die is er dus NIET om je te pesten, maar om het forum interessant te houden en ook 'op niveau'... En ja, dat is dan misschien erg arrogant, maar het is het forum dat in W&G voor ogen gezien wordt...
Kom op JvS, je ziet toch hopelijk wel een beetje de humor van deze opmerking in :?
Is gezien de hele context van z'n verhaal m.i. zeker niet als een flame bedoeld.

En om iemand, die al een f*cked up weekend heeft ook nog een OW te geven gaat mij wat te ver. Maar goed, daarom ben jij mod en ikke ( gelukkig) niet :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nuja, dat klonk eigenlijk wel een beetje als een script-request en daar houden we niet van.
Fidel heeft er voor gezorgd dat er nauwelijks of zelfs geen analfabeten in zijn land zijn. Iedereen heeft daar een min of meer degelijke opleiding gehad. Als we dat nu eens naar GoT extrapoleren, dan leert iedereen programmeren ipv te copy - pasten.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben inmiddels rustig :)
Ik, en ik denk vele anderen ook, kunnen door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn onderhand zoveel regeltjes dat het gewoon niet meer lukt om een goeie post op te zetten. Je kunt toch niet van iedereen verwachten dat deze zomaar eerst gelezen worden en dat er, stel dat ze gelezen worden, er opeens een perfecte post komt.
Zou het niet veel beter zijn als er een keer iets soepeler werd ingegaan op dit soort dingen?

En over die officiele waarschuwing, die accepteer ik wel. Wat ik zei was zeker een flame, alhoewel met een humoristische achtergrond.

Anyway, ik sluit deze post maar eens goed af dan. Zonder 'Greets' of 'Massols'.

Verwijderd

Ik wil hier graag een aanvulling op geven..
Was klingon zegt vindt ik zeer zeker terecht... maar ergens anders kan ik het standpund van de modjes wel begrijpen.

de zin "het is hier geen helpdesk etc".
maar vragen van een modje als: [topic=387968]

Btw ik heb een willeurige mod gepakt en niet om de mod aan te vallen die dit heeft gepost.. (i come inpeace)

daar wordt ook normaal antwoord op gegeven terwijl hier:
(prachtig voorbeeld btw): [topic=393189/1/60] wordt er gelijk de 1e reply naar de search links gewezen. waardoor het de hele draad verpest het lijkt ehmm misschien raar dat is het zeg maar de 1e 3 posts in een draad zijn het belangrijkste voor de rest, daardoor komt de structuur.

Nog iets: er wordt steeds naar de search verwezen oke, maar als je gaat zoeken dan kom je meestal topics tegen die detaileren uit het jaar 0 en daarbij de informatie die er meestal instaat kan bij een topic van 1 jaar terug niet vergeleken worden want sommige dingen veranderen direct. daarbij komt nog dat als men zegt: gebruik de search van GoT eens, en je gebruikt em en je wilt bijvoorbeeld iets vragen ( je mag 1. geen nieuw topic posten want dat vindt met irritant 2. mag je hem niet omhoog kicken doe je dit wel en een modje is in een slechte bui dan krijg je een waarschuwing)

Niet steeds roepen gebruik de search in sommige fora wordt een topic geopend en dan wordt er naar en topic van 2 jaar geleden verwezen.... als ik nu in de search ga kijken staat het meeste (veel al dus) op slot dus kan je niet mee
reageren ik vindt ook dat er TE snel geroepen wordt:
"Gebruik de search"

hier een paar (meeste zijn vandaag gesloten)
[topic=393386/1/60]
[topic=393189/1/60] (kijk naar de laatste en mijn opmerking boven geslote topics je hebt gezocht en wilt nog wat vragen ookal was dat hier niet het geval)
[topic=393283/1/60] (zie de laatste post dat Tom het snapt is bekend maar als die gene het niet snapt kan hij er toch ook niets aan doen? nu heeft hij nog geen bevredigend antwoord)
[topic=393880/1/60]
[topic=392884/1/60] (had nog nuttige informatie aan toegevoegd kunnen worden)

Zo.. dit waren er een reeks uit 2 fora dit waren dus een paar voorbeelden en dit was niet om de mensen aan te vallen die het topic hebben gesloten om welke persoonlijke/ niet persoonlijke redenen dit zijn enkel voorbeelden.

Modjes: klik niet te snel op sluit topic in sommige topics kan nog makkelijk nieuwere dingen toegevoegd worden.

Zo dit was mijn toevoeging ik zie de reacties graag tegemoet.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:19 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Zo.. dit waren er een reeks uit 2 fora dit waren dus een paar voorbeelden en dit was niet om de mensen aan te vallen die het topic hebben gesloten om welke persoonlijke/ niet persoonlijke redenen dit zijn enkel voorbeelden.

Modjes: klik niet te snel op sluit topic in sommige topics kan nog makkelijk nieuwere dingen toegevoegd worden.
Die paar linkjes uit W&G daar moet ik dus bijna van kotsen. Daar is dus echt niet gezocht, of zelfs maar nagedacht.

Dit soort topics houden W&G leuk en interessant, omdat het ingaat op de manier van het toepassen van javascript. Niet de standaard dingetjes als 'hoe werkt die functie' maar 'hoe kunnen we ons in de toekomst tijd besparen'.

Zie je ook wat een denkwerk er al achter de eerste post zit? Dat iemand zin heeft in een stuk code schrijven?

Dat missen we op GoT, er zijn te weinig mensen met enthousiasme. Ze komen hier niet om te leren hoe iets werkt, maar willen alleen dat iets werkt. Bah bah bah!! Leren is leuk, een echte tweaker blijft altijd leren, en is bereid er moeite voor te doen.

Reden nummer 1 voor de verloedering van GoT: mensen zitten te lang te internetten, en te weinig te prutsen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:36 schreef Cheatah het volgende:
Zie je ook wat een denkwerk er al achter de eerste post zit? Dat iemand zin heeft in een stuk code schrijven?
precies ik hou ook van om dingen te leren.. maar dat doe ik zelf is eigen keuze soms heb ik echt geen zin om iets te zoeken omdat ik dan heeeeeel druk bezig ben met prutsen in Photoshop :) hehe met die functie dan wil net dat niet lukken en dan probeer ik de search maar dan vindt ie niets :'( is het niet een idee dat je zoekwoorden kunt instellen ofzo? dan heb je minder gezeik nu moet je echt op topictitel zoeken... :(

maarja dat terzijde ik vindt nog steeds dat sommige topic nog toevoegingen kunnen gebruiken.. en niet opslot met als rede: "gebruik de search etc."

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 27 januari 2002 23:19 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Ik wil hier graag een aanvulling op geven..
Was klingon zegt vindt ik zeer zeker terecht... maar ergens anders kan ik het standpund van de modjes wel begrijpen.

de zin "het is hier geen helpdesk etc".
maar vragen van een modje als: [topic=387968]

Btw ik heb een willeurige mod gepakt en niet om de mod aan te vallen die dit heeft gepost.. (i come inpeace)

daar wordt ook normaal antwoord op gegeven terwijl hier:
(prachtig voorbeeld btw): [topic=393189/1/60] wordt er gelijk de 1e reply naar de search links gewezen. waardoor het de hele draad verpest het lijkt ehmm misschien raar dat is het zeg maar de 1e 3 posts in een draad zijn het belangrijkste voor de rest, daardoor komt de structuur.
Ik ga alleen even op dit stuk in.

HlpDsK heeft duidelijk al zelf wat geprobeerd en legt z'n probleem duidelijk uit. Denkt ook mee en heeft dus echt zelf eerst wat geprobeerd. Verder staat de vraag in SA, waar zulke vragen ook horen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/393189/1?limit=60, hier vraagt de topicstarter naar een paar tags. Die kan je volgens mij gewoon vinden op de HTML sites, welke in de FAQ staan aangegeven. De topicstarter heeft die waarschijnlijk niet even afgezocht.

Het zou vergelijkbaar zijn als HlpDsK in SA zou vragen "welke firewall moet ik gebruiken".. Of als die user een stuk HTML post, met de mededeling, die en die tags willen helemaal niet werken, de lay-out klopt niet. Wat moet ik eraan doen?"... Kortom een stuk zelfwerkzaamheid... Daarnaast is W&G er niet om dingen voor je op te zoeken die je wel zelf kan vinden...

Beide topicstarts verschillen dus zeker wel dramatisch...
[topic=393880/1/60]
Ow, deze... Moet je eens zien HOE gruwelijk veel topics je tegenkomt als je deze vraag intikt... mpeg splitten, Avi splitten... Dit is zo'n simpele vraag (welk progje gebruik ik om dit en dit te doen), dat het eigenlijk niet eens op dit forum thuishoort. Je kan het overigens makkelijk vinden met
[search=video knippen]
[search=mpeg knippen]
[search=avi knippen]

etc...

Dit gaat niet weer een topic worden met 'waarom altijd maar weer naar die search verwijzen', want die hebben we wel weer genoeg gevoerd..

Conclusie: Het forum blijft interessant voor de vaste bezoekers (die de meeste mensen helpen) als de onderwerpen ook interessant blijven.. En er niet elke week dezelfde vraag langs komt zeilen... Een bakker hangt ook een prijskaart op, om te voorkomen dat iedereen vraag 'wat kost dit, wat kost dat, wat kost zus, wat kost zo?'...

• OzBoz

OzBoz

Klingon/GODZILLA2001;

Beter verwoorden dan Cheatah kan ik het niet. Misschien wat duidelijker en directer.

Het is een mentaliteitsprobleem wat de kop op steekt. En de laatste weken in razend tempo. W&G was altijd het forum waar een groep mensen gezellig over het vak konden ouwehoeren, problemen met elkaar konden oplossen en interessante stellingen konden aangaan zonder dat er ook maar 1 regel FAQ voor nodig was (die is er dan ook pas heel laat gekomen).

Deze groep mensen is voor het overgrote gedeelte zelf zover gekomen, lang voordat er trendy opleidingen waren, maar puur door proberen, fouten maken, leren, lezen, lezen en nog meer zelfstudie. Dat is geen moeite, dat heet interesse in je vakgebied. Gemotiveerd zijn jezelf wat te leren en daarmee je marktwaarde te verhogen. En zo was er ooit een perfect lopend forum met vakbroeders die elkaar wat leerden en van elkaar konden leren afgewisseld met pittige discussies en stellingen.

Hoe het tegenwoordig gaat binnen W&G, 80% wannabee-designer met de ene tragische vraag na de andere. Die beantwoord moeten worden door de overige 20% waarvan 19% terecht de moeite al niet eens meer neemt. Simpelweg met de reden dat ook zij niet wijzer zijn geworden door alles, als Olvarit voorgekauwt, op het bord te krijgen.

Nu zal dit allemaal vreselijk arrogant op jullie overkomen maar dat boeit niet (ik heb al 7 jaar een baan). Wil W&G weer een klein beetje de sfeer en het onderlinge gevoel terugkrijgen van eerder dan zullen het alleen maar meer slotjes worden en wat mij betreft een zwaarder waarschuwingsbeleid. Het modden was voor mij altijd een peace of cake, tegenwoordig zou ik er een dagtaak van kunnen maken. Oorzaak, de vragen zoals die je aanhaalt en veroorzaakt door 1 ding, gemakzucht.

Dus wen maar vast aan de hoeveelheid slotjes en vraag voor de komende verjaardag wat boekenbonnen zodat er wat aan zelfstudie gedaan kan worden.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb helemaal niets aan Cheatah en OzBoz toe te voegen eigenlijk...

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Van mij mag het ook wel soepeler hoor...
Er wordt nauwelijks gereplied op de vragen omdat ze gewoon te moeilijk zijn.
Zo heb ik op mijn vragen die ik in forums post nog nooit een fatsoenlijk antwoord gekregen, omdat de tweakers het gewoon niet weten.
Want ALLES is wel op internet te vinden, behalve de vage problemen met je PC.

Ik kan geen techposts meer maken omdat ik eenvoudigweg geen antwoord weet.

Vroeger was dit anders (2 jaar geleden), toen was het gewoon leuk mensen te helpen, maar nu is de moelijkheidsgraad van de vragen boven die van een HTS-er informatica gekomen, die zijn hele leven al aan zijn computer heeft lopen pielen en tweaken.

Is de vraag te doen krijg je belachelijk gezeur van UTFS en Google, en heb je een echt probleem, dan weet NIEMAND er een antwoord op.

Leuk forum... (NFI)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik, en ik denk vele anderen ook, kunnen door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn onderhand zoveel regeltjes dat het gewoon niet meer lukt om een goeie post op te zetten. Je kunt toch niet van iedereen verwachten dat deze zomaar eerst gelezen worden en dat er, stel dat ze gelezen worden, er opeens een perfecte post komt.
Ik ben het er helemaal mee eens dat die regels eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn, maar laten we even eerlijk zijn, er worden echt vragen gesteld af en toe van het niveau ver-beneden-het-vriespunt, en daar moet je gewoon vanaf, daarom hebben we uberhaupt moderators.

Aan de andere kant zorgt een streng modbeleid ervoor dat mensen hun vragen (die best goed cq. intessant kunnen zijn)
niet meer posten. Vroeger kreeg ik toch nog heel wat linkjes met hee, vette design site, of he! check deze foto's. Nu posten mensen die niet meer omdat ze bang voor een slotje zijn omdat het een "sitetcheck" zou zijn. Das natuurlijk onzin. Ook de topics van "kijk eens wat ik getekend, getweaked, gemaakt, gefilmt of gedingest heb" komen IMHO te weinig voor. En ik vind ook dat dat MOET mogen, dat maakt een beetje sfeer.

De doxa moet ook terug! :P

Stoer; Marduq

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mastermind: Je weet zelf ook best dat we niet alle topics op slot gooien. Maar dit soort (zelfwerkzaamheid) topics dus wel. Een topic als "waarmee maak ik een divx" of "hoe knip ik een MP3" of "help m'n achterspeakers van m'n nieuwste creative set doen het niet" gaat gewoon keihard dicht omdat het gewoon de oninteressantste zijn van allemaal en omdat dat allemaal makkelijk met de search te vinden is.

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Dat wel.
Ik kan ook geen concreet voorbeeld geven wat ik bedoel.

Maar ach, ik bemoei me er ook verder niet mee, wat ik wel kan zeggen is dat ik weinig meer aan GoT heb. Ik kan niet helpen en ik krijg geen hulp.

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen: maar het voeren van deze discussie is totaal nutteloos, er verandert toch niets.

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 28 januari 2002 00:49 schreef XangadiX het volgende:

[..]

Vroeger kreeg ik toch nog heel wat linkjes met hee, vette design site, of he! check deze foto's. Nu posten mensen die niet meer omdat ze bang voor een slotje zijn omdat het een "sitetcheck" zou zijn. Das natuurlijk onzin. Ook de topics van "kijk eens wat ik getekend, getweaked, gemaakt, gefilmt of gedingest heb" komen IMHO te weinig voor. En ik vind ook dat dat MOET mogen, dat maakt een beetje sfeer.

De doxa moet ook terug! :P
Je moet toch weer wat vaker komen, zeker die van vette sites komt regelmatig langs. Mensen die niet weten of ze iets al dan niet kunnen posten horen mij weten te vinden en gelukkig is dat met veel mensen ook zo. Topics die jij noemt mogen ook mits er langer dan 5 minuten (figuurlijk) aan besteedt is.

Dat de DOXA weg is komt vooral door problemen met pubers die de makers van doxa sites gingen mailen of een gastenboek verzieken met comments als 'wat een ongelovelijke kut site heb je'. Schiet niemand wat mee op. Voor DOXA's kun je gewoon de huisjes van de tweakers langs ;)

Is ook de reden dat rips op slot worden gegooid, mailbommensturen, adresgegevens posten is niet de manier om daar mee om te gaan.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 28 januari 2002 00:08 schreef OzBoz een waarheid als een koe
[knip]
Amen!
Laat ik het dan ook nog maar even onderschrijven door mijn visie op W&G, of de Devschuur® in het algemeen, hier even te verwoorden.

De Devschuur® is, in tegenstelling tot de meeste andere fora hier op GoT, een plaats waar professionals zitten. Puur uit beroepsmatige interesse of wellicht zelfs noodzaak. De insteek waarmee deze mensen daar zitten, is dan ook totaal anders dan de mensen die alleen maar in Spielerij, de HK of Software Algemeen komen.

Deze mensen zijn niet te beroerd om anderen te helpen met hun problemen, als ze daar zelf al ooit eens een oplossing voor gevonden hebben. Het leuke is dat er vaak zo snel een oplossing aangedragen kan worden, omdat die mensen er vaak zelf al hard over na hebben moeten denken of diep in hun resources hebben moeten duiken om het op te kunnen lossen. De oplossing voor een probleem vergeet je vrijwel nooit meer, als je het zelf gevonden hebt, of in ieder geval geprobeerd hebt om met alles wat in je vermogen ligt er een oplossing voor te verzinnen.

Tegen die achtergrond valt 70% van de topics in de Devschuur® denk ik al weg te strepen. Het is voor de mensen die wél zelf moeite doen om iets onder de knie te krijgen, gewoon niet leuk om hun kant-en-klare oplossing zomaar aan anderen door te spelen die niet de moeite hebben gedaan om zich er wat meer in te verdiepen.
En laten die mensen nou net degenen zijn waar de Devschuur® op steunt. Als de 20% waar OzBoz het over heeft, weg zou vallen, dan zou het hier een grote pestpokkenzooi worden, en zou het probleem-oplossen beperkt blijven tot zaken die de ene n00b wel weet en de andere niet, en andersom.

Om die mensen te kunnen behouden, zul je het niveau hoog moeten houden door gewoon de te simpele zaken op slot te gooien, en zeker als er in de FAQ al iets staat waaruit je op zou kunnen maken dat er zat resources te vinden zijn waar je het antwoord op je vraag kunt vinden.

Je ziet het aan P&W, waar nu gewoon -naast de 3 gewone mods- noodgedwongen 3 lite-mods rondlopen om het een beetje leefbaar te houden voor de mensen die de meerwaarde van het forum inzien. En dat is eigenlijk te triest voor woorden, want 6 mods voor een forum (en dan heb ik de HGM's OzBoz en McVirusS nog niet eens meegeteld) is in de ideale situatie veel te veel.

* Pelle Pelle heeft gesproken ;)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:54 schreef jeroen1107 het volgende:
Ik wil niet veel zeggen: maar het voeren van deze discussie is totaal nutteloos, er verandert toch niets.
Daarbij is deze discussie ook al 10 tallen keren geweest, maar de modjes hebben wel gelijk. Je moet proberen het niveau hoog te houden en vooral in 'Programming & Webscripting' anders zijn de mensen met de echte kennis zo weg want die hebben echt geen zin om elke week de zelfde topics te lezen. (Ik zelf trouwns ook niet)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 januari 2002 00:54 schreef jeroen1107 het volgende:
Ik luister naar argumenten en ben zelfs bereid het beleid uit te leggen, maar jij hebt het wel een beetje verspeeld bij mij... met dit soort acties en dan in LA gaan bleren dat je topic onterecht gesloten is enzo :Z. (en te onpas zeggen dat we een KUTbeleid hebben, zonder argumenten).

Idd, we hebben zo'n extreem kutbeleid,.. Daarom komen er zoveel mensen, omdat de mensen die er verstand van hebben hier blijven hangen door dit extreme slechte beleid...

We maken het niet om je te pesten, maar aan de hand van de 'vraag' en de input van de users... Waarom zouden we een beleid maken waar niemand voordeel bij had? Ik snap niet dat mensen denken dat we dat zouden doen. Het enige nut wat ik me kan voorstellen is dan 'machtsgeilheid' en 'laten zien wie er de baas is', door rare regels te maken. Daar is geen sprake van. Er komt me alleen een spreekwoord met Gasten en Waard in m'n hoofd opzetten.

Maareh, als je met argumenten komt, gebeurt er dus weldegelijk wat mee...

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:15 schreef JvS het volgende:

... Er komt me alleen een spreekwoord met Gasten en Waard in m'n hoofd opzetten.
Sommige gasten zijn geen reply waard :? ;)

Maar inderdaad jeroen1107: zeg dan ook even waarom er niets zou veranderen? We zijn nu aan het discussieren over de problemen, waardoor er later betere beslissingen kunnen worden genomen.

Ik ben er heel blij mee dat de W&G-ers de moeite hebben genomen oersterke posts te plaatsen om hun steentje bij te dragen, en dus valt het me een beetje tegen dat er af en tot een rotte vis tussen zit.

Leg eens uit waarom er niets gaat veranderen? Argumenten?

Verwijderd

.

Verwijderd

Btw.. ook nog een tegen antwoord van me:
Als ik in W&G iets vraag wordt er idd uitgebreid antwoord op gegeven (als hun merken dat je
[complimentmode]
a. belangstelling heb voor het webdesign
b. je intresse toont voor HUN antwoorden anders doen ze alles voor niets..
c. je zins opbouw is belangwijk ik bedoel de taal die je blaat zo wordt je reputatie daar gemaakt i.s.m het resultaat dat het behaald

ik zal je vertellen als ik wat wil weten over webdesign probeer ik het eerst lukt het niet jank ik ff in W&G >:)

[/complimentmode]

• Dennis
  • Laatst online: 12:28
Op maandag 28 januari 2002 07:31 schreef GODZILLA2001 het volgende:

jaja :?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 07:37 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

jaja :?
ja >:)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18
er wordt hier zo stevig alles beargumenteerd dat klingon niet eens terug durft te komen hier :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 08:50 schreef skinhead het volgende:
er wordt hier zo stevig alles beargumenteerd dat klingon niet eens terug durft te komen hier :D
Ik durf wel terug te komen hoor, maar zoals ik vanaf mijn eerste post al wist: deze discussie gaat nix opleveren. Het is volgens mij over het algemeen wel duidelijk dat er gewoon zoveel van die regeltjes zijn dat je nooit 'de perfecte' post kan plaatsen.
Een ander punt wat ik naar voren wil brengen is het feit dat je soms gewoon de tijd niet hebt een pagina vol te typen met je probleem. Soms heb je gewoon snel een antwoord nodig om verder te komen of om een probleem op te lossen. Als je dan van die opmerkingen terug krijgt waar je nix mee kunt schiet dat natuurlijk niet op. Ik ben daarom ook een voorstander voor bv. het systeem dat fokzine.nl gebruikt: het beoordelen van iedere post. Alhoewel dit hier misschien onmogelijk lijkt/is, zou het toch zeker veel problemen uit de weg helpen.
Laten we het hier maar bij houden. Deze thread blijft zo nutteloos als wat, en er zal nix door veranderen. Mensen, have fun op GoT enne ik zal me voortaan netjes gedrage want ik heb dus al een Officiele Waarschuwing op zak :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kijk naar deze topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/363246) die hier eerder al eens aangehaald werd. Dit is ook weer zo'n punt waar het me allemaal veel te streng is hier op GoT.
Een klein beetje humor in je post en gelijk een slotje erop. Zo gaat het tegenwoordig steeds meer. Terwijl uit die thread toch zeker wel het probleem naar boven komt, en daar normaal antwoord op kan worden gegeven. Ja, dan krijg ik ook het idee van wat is dit voor een beleid? Mag je hier niet eens een post met wat humor plaatsen?!? Moet hier alles strak, duidelijk en volgens het boekje?!?
Volgens mij wordt het eens tijd voor een aantal wijzigingen hier, want het schijnt ook steeds meer een trend te worden om als eerste te schreeuwen 'SLOTJE!' terwijl een post best wel eens van goede waarde kan zijn.
Maar nogmaals, dit is mijn (en misschien die van een paar anderen) tegen de andere 98% hier op GoT.
Wat schiet je ermee op?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 28 januari 2002 09:25 schreef Klingon het volgende:

[..]
Kijk dat is dus de instelling waar ik een hekel aan heb, ik heb geen tijd voor een fatsoenlijke post of om zelf te zoeken, dus gebruik ik GoT om ff snel een antwoord te krijgen.

Om die instelling weg te krijgen ben ik er nu een groot voorstander van om dat soort posts gewoon te sluiten zonder ook maar een antwoord te geven. Het schijnt dat je het mensen niet aan hun verstand krijgt dat ze eerst zelf moeten zoeken. Onze insteek (wij van Webcrawler&Google) was eerst om een link te geven met daarbij de aanwijzing hoe wij daar aan kwamen. Onze hoop was dat de n00b met het schaamrood op de kaken de volgende keren eerst zelf goed zou zoeken en proberen. Maar dat schijnt niet te werken. Usertjes beginnen een bord voor hun kop te krijgen, ach laat ik het maar vragen ik krijg toch wel antwoord dan gaat ie dicht, maar het antwoord heb ik al.

Zo iets als de perfecte post bestaat niet. Wat er hier van je verwacht wordt is dat je een post plaatst waaruit blijkt dat je over je probleem nagedacht hebt.

En die instelling dat er zoveel regeltjes zijn en je daarom de FAQ maar niet leest klopt gewoon niet. De FAQ W&G heb je binnen een paar minuten gelezen, heb je er dan nog vragen over dan post je je vraag gewoon in W&G of LA.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 28 januari 2002 09:35 schreef Klingon het volgende:
Oke, ik kijk naar deze topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/363246) die hier eerder al eens aangehaald werd. Dit is ook weer zo'n punt waar het me allemaal veel te streng is hier op GoT.
<knip>
Volgens mij wordt het eens tijd voor een aantal wijzigingen hier, want het schijnt ook steeds meer een trend te worden om als eerste te schreeuwen 'SLOTJE!' terwijl een post best wel eens van goede waarde kan zijn.
Dat topic slaat gewoon nergens op, post het dan in de HK. WOS is er niet voor om dit soort slagen in de lucht te beantwoorden. Wat moeten we in W&G nou met een post als, mijn website is lelijk, hij is met frontpage gemaakt, wat moet ik er nu mee hier het adres.....

Een post mag best humorisitisch zijn, maar door het humoristische heen moet er wel een duidelijk probleem naar voren worden gebracht. Zijn systeem is instabiel en hij geeft zelf al aan dat ie overclocked heeft. Heeft ie al geprobeerd om het systeem te ontclocken... nee... is bekend dat overclocken de stabiliteit van je systeem aan kan tasten..... ja....

Je hebt wel gelijk dat al dat gegil om SLOTJE helemaal niet nodig is, wel kunnen andere users je er op wijzen dat het topic om die en die reden slotwaardig is en dat je hoopt dat de moderator het draadje snel naar de diepe krochten van topix stuurt....

• Xandrios
  • Laatst online: 30-11 00:19
eigenlijk vind ik dat op sommige momenten bestwel STRENGER gemod mag worden.
Neem bijv. deze draad: [topic=394063/1/100]

Deze topicstarter WEET dat dit niet mag. Het is hier geen FXP.
Dan komt (cloontje waarschijnlijk) er makkelijk vanaf met een OW....ik gok dat deze user nooit meer zal inloggen...

Ik zou het een beter idee vinden als zoiemand meteen een IP ban krijgt. (ALS zijn ip dat toestaat natuurlijk, moet wel statisch zijn)

Of dat er in de database gezocht wordt naar een andere user, met hetzelfde IP. Als deze er is, zal het dus een cloontje betreffen, en kunnen ze BEIDE gebanned worden :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 28 januari 2002 09:57 schreef Cutebritney het volgende:
Of dat er in de database gezocht wordt naar een andere user, met hetzelfde IP. Als deze er is, zal het dus een cloontje betreffen, en kunnen ze BEIDE gebanned worden :)
Da's lullig als een collega en ik allebei GoTten (zelfde IP), en hij misdraagt zich. Lijkt me niet zo'n strak plan.

Exact expert nodig?

• OzBoz

OzBoz

[..]

Ik durf wel terug te komen hoor, maar zoals ik vanaf mijn eerste post al wist: deze discussie gaat nix opleveren. Het is volgens mij over het algemeen wel duidelijk dat er gewoon zoveel van die regeltjes zijn dat je nooit 'de perfecte' post kan plaatsen.
Het is toch niet zo ingewikkeld. Alles wat hier staat is in redelijk Nederlands geschreven.

Als je je nou alvast aan 1 regel houdt (en dat zou iedereen moeten doen): zoek voordat je wat vraagt. Dat zou in de DevSchuur iig al minstens 80% van de slotjes schelen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Een ander punt wat ik naar voren wil brengen is het feit dat je soms gewoon de tijd niet hebt een pagina vol te typen met je probleem. Soms heb je gewoon snel een antwoord nodig om verder te komen of om een probleem op te lossen.
Tijd is geld? Huur dan een fatsoenlijke systeembeheerder in die het wel kan oplossen of die er wel de tijd voor neemt (door bijvoorbeeld een probleem te omschrijven en er duidelijk zelf ook iets aan gedaan heeft). Het is spijtig dat je GoT ziet als iets waar je even snel je antwoord kan kirjgen op je probleempjes. Dat is niet de bedoeling, we zijn geen HlpDesk waar je eisen aan kan stellen, omdat je ervoor betaalt ofzo.
Op maandag 28 januari 2002 09:35 schreef Klingon het volgende:
Een klein beetje humor in je post en gelijk een slotje erop.
Wat een achterlijk vergelijk. Een klein beetje humor kan prima, maar die thread was er alleen maar om te provoceren...
Zo gaat het tegenwoordig steeds meer.
Wijs dan eens een normale thread aan die dichtging omdat er een beetje humor bij kwam? Je lult echt bijzonder uit je nek namelijk.
Terwijl uit die thread toch zeker wel het probleem naar boven komt, en daar normaal antwoord op kan worden gegeven.
Ga toch weg man. Welk probleem dan? Dat z'n Pony te snel wegrende omdat er WinME opstond? In principe wel grappig, maar wel totale onzin..
Ja, dan krijg ik ook het idee van wat is dit voor een beleid? Mag je hier niet eens een post met wat humor plaatsen?!? Moet hier alles strak, duidelijk en volgens het boekje?!?
neehoor, maar het moet wel een beetje voldoen aan de richtlijnen in de Faq, heldere titel, probleem/stelling omschrijven en zelfwerkzaamheid.
Maar nogmaals, dit is mijn (en misschien die van een paar anderen) tegen de andere 98% hier op GoT.
Wat schiet je ermee op?
"SLOTJE" schreeuwen zijn we alles behalve blij mee.. Zowiezo alles in een topic wat offtopic is, wordt niet gewaardeerd...

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik luister naar argumenten en ben zelfs bereid het beleid uit te leggen, maar jij hebt het wel een beetje verspeeld bij mij... met dit soort acties en dan in LA gaan bleren dat je topic onterecht gesloten is enzo :Z. (en te onpas zeggen dat we een KUTbeleid hebben, zonder argumenten).
Dat je dat nog onthouden hebt, dat ik dat topic geplaatst heb, ik was het allang vergeten. Of ben je flink de search gaan uitpluisen?

Maar inderdaad, ik snap nog steeds niet waarom DR dat topic gesloten hebt. Het is hier een tweakers-forum en het tweaken van een pony kwam nergens in de search voor, dus waarom mag ik er dan geen topic over plaatsen :?

edit:

jij zegt dat ik het beleid zo kut noem........heb de desbetreffende topics erop nagelezen, maar kan het nergens vinden dat ik dat zeg

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lang leve de notes. zal ik maar zeggen. A:s je 100 posts/pagina in je prefs hebt staan, kan je hier op klikken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11608441#11608441
Op vrijdag 28 december 2001 16:09 schreef jeroen1107 daar namelijk het volgende:
10.000ste topic over hetrzelfde onderwerp.

Er wordt maar over doorgezeken en wat bereikt men ermee; geen ene fuck.
Ik heb me er echt allang bij neergelegd bij het beleid, maar ik veeg er wel me reet mee af, met dat KUTbeleid. Je moet er gewoon niet aan denken aan dat beleid en gewoon doen wat je wil doen op dit forum...komt er dan een modje bij...ach dan is het soms wat vervelender voor je, maar nooit echt ernstig, dus wat boeit het.
Mijn advies tegenover alle andere users: zouden jullie ook moeten doen, je niets aantrekken van de modjes en het beleid, dat scheelt je een hoop typwerk om je mening te verdedigen en een hoop ergenis.
Ik ga weer verder slapen...... :Z
Ononderbouwde flames zet ik namelijk gewoon in notes... met een linkje erbij

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Er worden echt teveel gelijkaardige topics geopend in p&w, vaak word er 2x dezelfde vraag gesteld binnen 2 dagen, dan zie je ze op dezelfde pagina nog staan, dat is zowat de grootste reden dat ik er nu wegblijf, k'bewonder mensen als de lite mods die nog steeds beleefd kunnen antwoorden wanneer iemand weeral hetzelfde post :)

Ik krijg op school al een genoeg vakken die met programmeren te maken hebben, misschien dat dat mijn intresse ook wat gedempt heeft om elke dag P&W te lezen en/of vragen te beantwoorden maar soms heb ik me echt geergerd aan threads die weeral voorbij kwamen (no offence aan de posters ervan, maar het word je zeker af en toe teveel)

De intressante discussie's die af en toe voorbij komen en dan in een record tempo aan 5-6 pagina's zitten ben je dan niet meer vanaf het begin bij en dan is alles al gezegd door mbravenboer/dusty/tomato en om nog eens te gaan herhalen wat er al gezegd heeft is ook niet echt meer dan databasevulling ;)

K'denk dat m'n posting rate nu in NOS het hoogst ligt, gewoon omdat er een _ERG_ leuke sfeer hangt en het aantal extreem veel gestelde vragen er toch nog steeds lager ligt dan in P&W :)

Erg veel respect voor de mods hier, volgens mij zou een stressball bij hun mod-uitrusting moeten horen :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 28 januari 2002 17:58 schreef Apache het volgende:
Erg veel respect voor de mods hier, volgens mij zou een stressball bij hun mod-uitrusting moeten horen :P
Ik sla altijd mun hoofd tegen een muur. Maar er komt een dag dat ik langs users ga en die met het hoofd tegen een muur sla ;)

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
[..]

Nou ja, hier was ik dus ff pissig over. No flaming to anyone, maar me weekend was fucked up en ik moest het ff kwijt. En waag het niet hier een slotje op te gooie ;)

Greets
Klingon
Ja inderdaad dat vind ik ook!!!!! Dat is toch precies het zelfde als

UTFS???????

Ja sorry maar ik dacht dat een policy was dat er niet meteen maar UTFS geroepen zou worden...?

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 28 januari 2002 18:02 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik sla altijd mun hoofd tegen een muur. Maar er komt een dag dat ik langs users ga en die met het hoofd tegen een muur sla ;)
mijn deur staat altijd open :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 28 januari 2002 18:42 schreef Yuri het volgende:

[..]

UTFS???????

Ja sorry maar ik dacht dat een policy was dat er niet meteen maar UTFS geroepen zou worden...?
das weer een ander topic, en daar wordt aan gewerkt: [topic=394177]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 28 januari 2002 18:42 schreef Yuri het volgende:

[..]

UTFS???????

Heerlijk, users die het hele draadje netjes lezen en aan de hand van met een perfecte quote uit de eerste post nog wat onderbouwd commentaar leveren..

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:44 schreef JvS het volgende:
Lang leve de notes. zal ik maar zeggen. A:s je 100 posts/pagina in je prefs hebt staan, kan je hier op klikken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11608441#11608441
[..]

Ononderbouwde flames zet ik namelijk gewoon in notes... met een linkje erbij
Ja en als je nou meteen had verwezen naar die post, had mij dat typwerk gescheelt.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A kijkt en leest

Okee. Simpel voorbeeld stel jij weet alles van truffelbakken af en je bent een regelmatige bezoeker van het truffelbak forum en weet door hard werken echt alles over truffels en het bakken van deze lekkernij ... en dan .. wordt truffel bakken "in"

Ik bedoel, de complete truffel business wordt een hype een van de grootste hypes in de geschiedenis van de mensheid en ineens iedereen wil truffelbakker worden. Iedereen en jou truffel vak forum wordt overvloedt door wannabe truffelbakkers die meteen alle antwoorden willen zonder zelf moeite te doen. Nouja, soms wel, maar heel vak proberen terug te grijpen op de kennis van de ervaren truffelbakkers.

Nouja deze diehard truffelbakkers willen natuurlijk graag nieuwbloed erbij hebben. Elke nieuwe bakker komt weet met zijn eigen recepten en zijn eigen kennis. Truffel knowledge sharing, erg mooi. Deze ervaren bakkers helpen deze nieuwe bakkers graag een handje op weg als ze met een gevulde pan voor het pitje staan en schreven, moet ik nou roze truffelsaus of groene over mij perfect gemaakte trostruffels gooien?

Daar-en-tegen als iemand aankomt met de vraag, kan iemand mij ff trostruffels geven ... tja ...

* Yellow|A vraagt zich af of iemand het verhaal snapt

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:42 schreef Yellow het volgende:

* Yellow|A vraagt zich af of iemand het verhaal snapt
:D

Nou, ik ben ook nog een beetje wannabe truffelbakker, want ik ben geen beroeps nog :) Maar ik besteed dus echt best veel tijd aan het leren over de techniek van het truffelbakken. Ik doe zelfs een studie waar we veel leren over het bakken van truffels.

En ik ben nog niet eens heel lang bezig met leren, maar ik weet wel dat je het truffelbakken het best leert dooe het gewoon te proberen, en af en toe branden de truffels aan, maar dan doe je het de volgende keer weer anders.

En ik werk graag volgens eigen recept, want ik ben een heel kieskeurige truffelbakker :P

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

:D

Deze 2 posts boven mij zijn echt geniaal :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

doe mij maar boerenkool met worst :P

• Bockelaar
  • Laatst online: 12:38
dinsdag 29 januari 2002 03:23 schreef JvS het volgende in een ander draadje:
Je moest hier eens mee gaan praten
*zucht* @ slotjes
Om maar weer even on-topic te komen. Personlijk vind ik dat er erg veel basale vragen gesteld worden. Als ik zo door de topics scroll, dan zie ik er een hele berg die met een beetje zoeken (google, technet, leverancierssite en GoTsearch) prima gevonden hadden kunnen worden. Sommige vragen in topics zijn zo tenenkrommend gesteld dat ik niet eens de moeite doe om erover na te denken, maar op de backknop van de browser rammel. Ik vind ook dat GoT niet een helpdesk moet zijn waar je zomaar blind een topic opent, na een uur omhoog kicked en als iemand zegt dat je beter had kunnen zoeken meteen een flamewar begint. Het is de bedoeling dat de gebruiker hier een bepaald basisniveau heeft, hoe kun je je anders een Tweaker noemen? Als er elke dag weer van die overbodige topics geopend blijven worden, raakt op een gegeven moment de zin om een reply met de oplossing te posten steeds minder. Gevolg zal zijndat mensen met toegevoegde waarde minder aktief worden, en het algemene niveau van het forum naar beneden zal gaan.
Met in het achterhoofd dat basisniveau, denk ik dat men prima hier vragen moet kunnen stellen, hints/oplossingen moet kunnen krijgen. Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat de mods strenger en aktiever toezien op hun fora.
De onzin/basale/slecht geformuleerde topics mogen van mij betreft dus zonder pardon worden gesloten, sterker nog, ik ben erg voor een strengeer mod beleid.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op maandag 28 januari 2002 21:42 schreef Yellow een leuk stukje over truffelbakkers
[ot]

Zijn er ook boeken van TKS >:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op dinsdag 29 januari 2002 09:40 schreef Bockelaar een stuk tekst
Applaus..

Hier ben ik het dus ook 100% mee eens..
Helaas begrijpt niet iedereen de bedoeling van GoT, heeft niet iedereen de goede instelling, en worden kwaad als ze erop aangesproken worden (door bijv. een bericht van een moderator, vergezeld van een slotje).

De belangrijke dingen zijn inderdaad

- enig niveau (maar dat kun je zelf ook kweken door veel te lezen en proberen)
- Eigen initiatief (niet meteen vragen, maar eerst denken/zoeken/proberen)
- Realiseren dat GoT geen helpdesk is!!

De strengere moderatie ben ik dan ook helemaal voor.. Helaas begrijp ik ook wel dat dat nog meer problemen met zich mee zal brengen..

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:14
Over Google verwijzing van modjes gesproken, ik kreeg recentelijk een link naar Google met 3 pagina's resultaten waar ik absoluut niks wijzer van werd.

1. meerendeel was in frans
2. veel results leverden 404 op
3. nog een aantal results over sys info's van personen
4. de results van waarde leverden me nog niet de info op die ik wou

Er waren totaal 3 resultaten pagina's.

Wel, toen wou ik dat adje de grond indrukken hier in LA op het onterecht, werkelijk onterecht, sluiten van mijn topic en me ergens heen verwijzen waarvan die betreffende moderator dus zelf niet eens gekeken heeft wat er stond terwijl ie wel wist hoeveel results er waren.

Maar jah, ik laat die jongen wel verder aanmodderen. Maar zat ik fout? Nee, volgens mij niet.

Inmiddels heeft een aardige GoT user die mijn gesloten topic zag me geholpen. Dat kan ik van die moderator niet zeggen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wel, toen wou ik dat adje de grond indrukken
Klinkt als een goede instelling :o. Wij maken ook fouten, en als je de LA faq gelezen hebt, kan je zien dat rustig aanstippen een stuk beter helpt dan de grond instampen.

• JeroenNietDoen
Op dinsdag 29 januari 2002 11:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Klinkt als een goede instelling :o. Wij maken ook fouten, en als je de LA faq gelezen hebt, kan je zien dat rustig aanstippen een stuk beter helpt dan de grond instampen.
Jah jullie maken ook fouten, maar wij worden voor fouten beboet ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 januari 2002 12:51 schreef Kaap het volgende:

[..]

Jah jullie maken ook fouten, maar wij worden voor fouten beboet ;)
Uhm, uit je vorige post kan ik opmaken dat je niet eens hebt geprobeerd te zoeken, wat dus al de verkeerde instelling is om te posten. Dat de search-link van de moderator niet het voor jouw bevredigende antwoord gaf kan hij ook niet weten, die seachlink is alleen maar om aan te geven dat je zelf wel wat meer mag zoeken voordat je je vraag stelt op dit forum. (pfff wat een volledige volzin weer :P)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik twijfel aan de juistheid van deze stelling >:)

Hoewel vele anderen anders beweren, lost geweld soms een boel op. Waarom bestaat er anders een GoT knokploeg *D

• JeroenNietDoen
Ik heb wel degelijk de search gebruikt, hij verwees alleen naar google.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 januari 2002 14:23 schreef Kaap het volgende:
d'r zijn meer zoekmachines als op dit forum, vandaar de verwijzing naar google

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 14:23 schreef Kaap het volgende:
Helaas is het zo dat de goeien onder de slechten moeten lijden. Dat is altijd zo. Als er niet zo ongelofelijk veel eenvoudige zoek topics zouden zijn, dan ergeren mensen zich er ook niet aan. Iedereen raakt misschien zo geirriteerd van die luie mensen, dat ze niet altijd zien of iets echt wel zo makkelijk is te vinden.

Maar ja, om eerlijk te zijn vind ik dat je helemaal niet hoort te zoeken via GoT, tenminste, je mag wel zoeken, maar een topic erover openen is wat overdreven.

Schrijf er de volgende keer een verhaaltje rondomheen, want als je zoveel aandacht en tijd hebt besteed aan zoeken, dan mag je dat ook wel voor je openingspost doen. En ik zeg niet dat jij dat niet deed (ik weet niet welk topic dat was) maar ik weet wel dat sommigen maximaal 30 seconden over een topic typen doen. En dat vind ik wel heel erg lui.

Door zulke gevallen worden de interessantere topics gewoon bijna verstemd :{

• Thijsmans
  • Laatst online: 14:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op maandag 28 januari 2002 00:08 schreef OzBoz het volgende:
Hoe het tegenwoordig gaat binnen W&G, 80% wannabee-designer met de ene tragische vraag na de andere. Die beantwoord moeten worden door de overige 20% waarvan 19% terecht de moeite al niet eens meer neemt. Simpelweg met de reden dat ook zij niet wijzer zijn geworden door alles, als Olvarit voorgekauwt, op het bord te krijgen.
Ozboz, that hurts. It really does.

Maar ik geef OzBoz groot gelijk met zijn verhaal, dat moet ook wel aangezien een aandeel van de gesloten topics toch van mij afkomt (de tip dan, niet het topic). Het niveau begint te dalen, imho.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:34
Wat me gewoon opvalt is dat je de domste vragen kan stellen als je maar:
De topic titel goed heb.
Vooral niet vraagt wie je ffies kan helpen.
Alles in nette bewoordingen doet.

Ik zie hier zat vragen staan die wat mij betreft gesloten kunnen worden.
Maar omdat de topicstarter alle regeltjes goed doet mag het.
Iemand anders stelt een veel interesantere vraag waar we allemaal wat van kunnen leren en die wordt dicht geknald.
Reden.. topic titel fout of gevraagt of iemand hem ffies wil helpen.

Voorbeeld van iets wat echt al 8000 keer is gevraagd.
[topic=395528/1/25]

Dit topic is niet alleen al supervaak geweest maar die info is echt op heel internet terug te vinden.
[topic=394782/1/25]

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:05 schreef Dromer het volgende:
Wat me gewoon opvalt is dat je de domste vragen kan stellen als je maar:
De topic titel goed heb.
Vooral niet vraagt wie je ffies kan helpen.
Alles in nette bewoordingen doet.

Ik zie hier zat vragen staan die wat mij betreft gesloten kunnen worden.
Maar omdat de topicstarter alle regeltjes goed doet mag het.
Iemand anders stelt een veel interesantere vraag waar we allemaal wat van kunnen leren en die wordt dicht geknald.
Reden.. topic titel fout of gevraagt of iemand hem ffies wil helpen.
Dat is stap 1 inderdaad. GoT is een community, ik zie liever iets eenvoudigere vragen in nettere bewoordingen, dan rauwe snelle maar wat ingewikkeldere vragen.

Ik denk dat je eerst moet zorgen dat iedereen elkaar respecteerd, dan stijgt het niveau vanzelf wel. Want als je als newbie een ervarener persoon respecteerd, dan zoek je zelf ook iets uit, en stel je geduldig je vraag, en ben je tevreden met een duwtje in de goede richting.

Ik zie dat in ieder geval liever dan een stel gehaaste experts...

Maar let wel: de echt enorm simpele vragen moeten nog steeds gewoon dicht.

• JeroenNietDoen
Op dinsdag 29 januari 2002 15:04 schreef OiSyN het volgende:

[..]

d'r zijn meer zoekmachines als op dit forum, vandaar de verwijzing naar google
Yup, en dat was ik vergeten. Die mod verwijst me naar Google, waarvan hij weet hoeveel results er zijn. Maar er was er geen 1 die iets nuttigs bracht.

Dus eigenlijk mag ik dat topic opeisen om heropend te worden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 30 januari 2002 14:14 schreef Kaap het volgende:

Dus eigenlijk mag ik dat topic opeisen om heropend te worden.
Eisen... Jij wel hoor. Dat bedoelde ik dus, "modje de grond instampen" "topics open eisen"... Normaal vragen helpt een stuk beter dan bleren: "Ik eis dat die kutmod dat topic weer opent". (maar dat kan je ook in de LA-FAQ lezen). Het is nog erger, als je zo'n topic zo opent, heb je erg grote kans dat je oorsponkelijke topic helemaal niet meer open gaat... We blijven lieve adjes :*. :P

• JeroenNietDoen
Op woensdag 30 januari 2002 14:18 schreef JvS het volgende:

[..]

Eisen... Jij wel hoor. Dat bedoelde ik dus, "modje de grond instampen" "topics open eisen"... Normaal vragen helpt een stuk beter dan bleren: "Ik eis dat die kutmod dat topic weer opent". (maar dat kan je ook in de LA-FAQ lezen). Het is nog erger, als je zo'n topic zo opent, heb je erg grote kans dat je oorsponkelijke topic helemaal niet meer open gaat... We blijven lieve adjes :*. :P
Probeer je me nou een compliment te geven of moet ik het sarcastisch opvatten?

• RM-rf
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

* RM-rf donderdag 31 januari 2002 om 00:46 lag RM-rf ronduit dubbel om Yellow's truffelbakkers

Natuurlijk zijn er momenten dat er sterk gemodereerd moet worden, hard opgetreden tegen ''easy-does-it'-vragen.
wat dat betreft ben ik het volledig eens met het beleid;

maar:

ik denk wel dat het een verkeerd idee is, om het beeld te scheppen van een 'professionals'-forum, waar enkel hoog-inteligente discussie's gevoerd worden (dat kennen we, en het heette het 'Hardcore Interaction waar-nooit-gepost-werd'-forum)

die krenten-in-de-pap die Cheatah noemde zijn threads waarvan er hoogstens één per week is. De rest moet opgevuld worden met vragen die misschien onder ons niveau liggen...

En juist dat ontbreekt er ook nog wel eens aan; de bereidheid om serieus in te gaan op iemands vraag.
De fout ligt (imho) heus niet enkel bij die domme posterts, maar ook aan de gebrekkige bereidheid om antwoord te geven, maar toch nog eventjes een 'wisecrack'-opmerking maken over search-gebruik.

ik geloof dat de modjes goed werk doen in /13, de vraag waarmee het topic bijvoorbeeld begon was inderdaad slecht onderbouwd, en niet aangegeven wat de postert nu eigenlijk voor werk zelf tot nu toe gedaan had; een typisch geval van 'schrijf even een script voor me'

maar ik denk daarbij dat het gedrag van de vervolg-posterts goed beoordeeld moet worden.
Ik heb wel het idee dat er ook nogal eens mensen in de vervolg-posts zich er te makkelijk vanaf doen (misschien om tech-post ratio te halen?) danwel complete nietszeggende onzin posten.
ook dat haalt het niveau naar beneden en heeft een evenzeer negatieve invloed op de sfeer, misschien is dat zelfs desastreuser, slecht geopende draadjes kunnen op slot gegooid worden, echter een 'orde-verstorende' post binnenin draadjes kan langer negatief werken.

ik vrees ook zeer dat juist extra aandacht voor de slotjes op newbie-vragen-threads ten koste gaat van meer algemener modwerk, een meer orde-handhavende rol.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Nou, er wordt gelukkig wel degelijk aandacht aan het niveau van de replies op slechte vragen besteed. Kijk hier maar eens: [topic=396113/1/25]

Er waren meer mensen (w.o. ik) die klachten hadden over de stroom onzinreplies op slechte vragen (vooral warezrequests) en inmiddels hebben de modjes er wat aan gedaan. Nu nog maar afwachten of het werkt, het begin is er in ieder geval.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 31 januari 2002 01:05 schreef RM-rf het volgende:
ik vrees ook zeer dat juist extra aandacht voor de slotjes op newbie-vragen-threads ten koste gaat van meer algemener modwerk, een meer orde-handhavende rol.
Ondergetekende maakt voor mensen die in de categorie stemmingmakerij opvallen, of soms niets anders doen, een leuk persoonlijk mailtje. Gebeurd ook met topicstarters die niet tegen wat humor kunnen naar een onduidelijk gestelde vraag en alleen kunnen reageren met :( |:( :r etc. En hoewel dat soms redelijk werkt moeten mensen nou eenmaal die 150 techposts halen. Ben zoals je merkt het zwaar tegenstander van dat concept.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 31 januari 2002 08:21 schreef OzBoz het volgende:

[..]

En hoewel dat soms redelijk werkt moeten mensen nou eenmaal die 150 techposts halen. Ben zoals je merkt het zwaar tegenstander van dat concept.
Ja, ik ook. Het lokt nou eenmaal onzinposts uit, maar de adjes schijnen er niet vanaf te willen. Streng optreden tegen onzinposts (OW, trashen, HK-ban) is het enige wat er op zit.
Pagina: 1