Oude pc's

Pagina: 1
Acties:

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Nu ben ik al enkele dagen aan het snuffelen op dit forum en nu zie ik hier dat jullie het heel normaal vinden om ouwe pc's te krijgen.Nu zie ik hier van mensen die een 286,386,486 krijgen en er alleen maar hun plezier in hebben om hem door het raam te kielen,...
Zo ken ik wel mensen die al heel blij zouden zijn om zo'n pc's te krijgen ,al is het maar om tekstverwerking.
Wel...Hoe komen jullie er toch allemaal aan ?

Verwijderd

Connecties 8-)

• JWO
  • Laatst online: 18:08

JWO

overblijfselen van middelbare school, rommelmarkten, vrienden, mensen die hem weg doen die net een andere pc gekocht hebben....

heb vorige maand nog een p200mmx gekregen voor het assembleren van een nieuw systeem kijk, dan praten we ;)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Mensen hebben wel eens wat over :P

Verwijderd

Lijkt mij sterk dat oude pc's uit het raam gegooid worden, waarom zou je iets dat werkt uit het raam gooien :?

Zonde!, zo'n oude pc kan je mooi als router gebruiken of back_up server, misschien zelfs wel een fileserver.

En hoe we daar aan komen, goede contacten ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met mazzel krijgen van werk/kennisen of hoe ik wel eens hardware krijg is systemen upgraden en de oude rotzooi zelf houden.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
[topic=392633/1/25] :z

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Djeen
tja,

als ik naar de rommelmark ga durven ze tot 1000bef. = 25€ te vragen voor een 286.VB mijn neef heeft nog een ouwe Schnieder pc ofzo staan ,(een dos pc) nu vroek ik als al ik hem niet mocht hebben ?Vraagt hij er 2000bef voor = 50€ voor ,en je kan er zelfs nog geen mp3 speler ofzo van maken !!!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:24 schreef tomazzz het volgende:
[zie www.tweakers.net]
Vraag en aanbod op de frontpage, niet hier.

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Op zondag 27 januari 2002 21:25 schreef Djeen het volgende:

[..]

hoeveel € is dat ?
afgerond 22.69 euro... (delen door 2,20371)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 27 januari 2002 21:25 schreef Djeen het volgende:

[..]

hoeveel € is dat ?
Yow landgenoot ;)

ruwweg € 25

Ik heb sinds paar dagen ook een P75 bak bij. Op mijn ma haar werk moesten ze hem niet meer hebben. Heb nu 2 P75's.
Zat wel geen HDD of ram in maar wel nog een 3c509B nic 8-)
Wel een compaq :r

Als je wil moet je eens gewoon bij paar grote firma's binnenwippen en vragen of ze geen heel oude pc's hebben die ze toch wegwillen. Krijg je die wel.

Klasgenoot (g8keeper) van mij zag op weg naar school hoop pc's buiten staat bij een firma. Hij ff gaan vragen of ie die mocht meepakken. Heeft ie dan ook gedaan. Waren hoop 386's en 486's. Zijn auto zat vol.
Veel firma's gooien die ouwe dingen weg want niemand wil ze.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Djeen
sja ,ik zal dat toch eens moeten doen, ik heb al ouwe voedingen uit een container aan een ziekenhuis gehaald maar komt er daar plotseling een mevrouw naar buiten te roepen dat ik niet mag stelen enzo....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 27 januari 2002 21:36 schreef Djeen het volgende:
sja ,ik zal dat toch eens moeten doen, ik heb al ouwe voedingen uit een container aan een ziekenhuis gehaald maar komt er daar plotseling een mevrouw naar buiten te roepen dat ik niet mag stelen enzo....
LMAO
Nja stelen uit de vuilbak ;)
Je vraagt het zoiezo altijd best even. Zelf als ligt het buiten bij het grof huisvuil :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Djeen
Tja,zal ik dan eens ff doen...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mijn vati is directeur, en dan gaat ik wel eens in het magazijn kijken wat voor ouwe pc'tjes en onderdelen er liggen... hoppa meenemen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Djeen
Ta,ik zit nog op school dus daar kan ik geen onderdelen meenemen en op mijn pa's werk ?Daar zit er een *$#%* die altijd alles meeneemt.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

markvt

Peppi Cola

Op zondag 27 januari 2002 21:21 schreef Devil_2000 het volgende:
Lijkt mij sterk dat oude pc's uit het raam gegooid worden, waarom zou je iets dat werkt uit het raam gooien :?

Zonde!, zo'n oude pc kan je mooi als router gebruiken of back_up server, misschien zelfs wel een fileserver.

En hoe we daar aan komen, goede contacten ;)
en als je er al 5 in elkaar hebt en dan nog zo'n 5, ze kunnen mooi vliegen hoor >:)
trouwens die mobotjes (allemaal 486) met proccies in de kast :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

op mijn werk komt er wel eens iets terug van klanten enzo, altijd leuk om mee te klooien of een internet router er van te maken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb voor m'n verjaardag van een nerderige vriend een 486 mobo, VLB I/O Ctrl kaart, VLB VGA kaart, 486DX4-100, 8MB aan SIMMs, een stapel slot cover plaatjes en een boek over vodka :9 gekregen.

Maarja, af en toe een afdankertje hier en daar, soms iets van de locale kringloopwinkel (heeft een heuse PC grabbelton >:) ) en idd bij het vuil (FDD van de PC waar ik nu op typ komt van een kapotte 386 die ik zo 'redde')

Oslik blyat! Oslik!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
Op zondag 27 januari 2002 21:55 schreef Djeen het volgende:
Ta,ik zit nog op school dus daar kan ik geen onderdelen meenemen en op mijn pa's werk ?Daar zit er een *$#%* die altijd alles meeneemt.
that'll be my dad :D

Verwijderd

Bij mij op mn werk gooit de directeur nooit iets weg. Dus ik was aan t opruimen op de zolder wat zie ik daar:

5 x +/- 12" zw monitoren
1 x +/- 9" groen monitortje (hoort by een oude IBM typmachine)
2 x 14" monitoren
3 x 486 systeempjes
1 x p75 systeem
12 x toetsenbord
en als klap op de vuurpijl. een oude server (wel compag) bigtower op wieltjes, weet niet wat voor proc maar er zit in iedergeval geen cd-rom speler in wel nog een 5 1/4 drive. Trouwens op alle systemen zitten al 10mb netwerkkaartjes.
Nu nog even lief vragen of ik niet wat mee naar huis mag nemen!! :+

Trouwens hij heeft ook nog allemaal oude printers enzo.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zelf heb hier nog een 286 staan maar die komt in de tijd dat nog een 486 net nieuw was zeg maar, en heb hem later opgeborgen toen ik mijn eerste 486 kreeg :) (486 SX-20). Ik heb die oude pcs dus gewoon door een kwestie van bewaren, maar je kan ook gewoon in de Vraag & Aanbod kijken op T.net of kijken in iets van de Via Via (een 2de hands blad, daar staan wat meer oude dingen in als in de V&A van T.net ;)).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb hier ook van alles staan.. paar jaar geleden hadden we alleen een 486 geupgrade naar een P150.. toen kon mn pa van zn werk een oude 286 gratis meekrijgen, dus ik vet blij daarmee :D ik had een eigen pc op mn kamer :P .. later had een kennis van mn pa een 386 over dus heb ik die overgenomen (stuk sneller dan die 286 :P ).. en weer wat later kreeg ik van mn oom een 486dx-66 die afgedankt was bij zn werk *D . Weer wat later kocht mn pa een nieuwe PC dus kreeg ik de oude Pentium 150. :) Die heb ik weer geupgrade naar een amd k6/2 500 en van de overgebleven onderdelen een 2de systeempje gemaakt. Nu heb ik een athlon 1000 (bijna alles nieuw gekocht) en heb ik die K6/2-500 en al die andere PC's weer over... ik verkoop mn oude hardware meestal niet (mn broertje krijgt vaak oud spul, maar die heeft sinds kort een eigen athlon systeem) dus het hele huis staat hier vol met oude PC's :P De alleroudsten (286, 386, 486) zijn kaalgeplukt en afgedankt en staan ergens onder mn bed... laatst heb ik van alle losse onderdelen weer 2 pc's in elkaar gezet; 1 p233mmx systeempje, zit alleen geen nette kast omheen, en een k6-2 500 systeem dat helemaal compleet is :) ..

zodoende kom je aan steeds meer pc's en onderdelen :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

'k kreeg laatste de restanten van een Pentium 133 pc en een Cyrix180 :P Kan ik wel wat mee.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik werk in die bussiness. Techneut bij een automatiseringsbedrijf. Ik krijg er nogal eens 1 mee. Heb intussen al een stuk of 10 Pentiums meegekregen bij klanten en heb hier ook nog een hele berg ouder spul liggen. Ben het oudste nu aan het slopen voor de nuttige onderdelen (discdrives, kaarten, HD's, e.d.)

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Vorig jaar een paar keer bij het milieupark langsgeweest.

Mensen keilen snel hun pc weg, niet normaal. Pentiums, 486, P2.. Als ie niet meer opstart -> weg d'r mee.

Gewoon kassie uit de bak halen en meenemen, geen probleem en die gasten zijn blij dat je ze meeneemt.

Inmiddels doe ik het niet meer, en is er veel weggepleurt, maar toch, ongeveer overgehouden:
-2x goede 14" SVGA monitor
-4x HD (waarvan 1x SCSI)
-2x CD-rom (6x en 8x)
-Paar proccies
-1x perfect werkende 10/100Mbit 3com NIC
-Flink wat ouwe kasten
-HEEL veel mem.
-Een doos vol floppiedrijfs

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Floppydrives... heb ik een tekort aan, die dingen gaan bij mij elke keer kapot. Is in het nieuwe jaar op 2 pc kapot gegaan :(

• Geronimoos
  • Laatst online: 15-08 23:46
Mensen werken ook wel is en meestal bij een instelling die men ook vaak 'bedrijf' noemt. Zo'n 'bedrijf' heeft vaak de beschikking over een groot aantal computers. Deze computers worden om de 5 tot 8 jaar toch wel weggedonderd. In sommige gevallen komen ze dan bij scholen terecht, in meer gunstiger gevallen bij de werknemers. Ik zal me trouwens nog even voorstellen: Mijn naam is 'werknemer'. ;)

Weltrusten na dit verhaal... even tussendoor ik ben student, maar zo werkt het wel vaak is de ervaring van kennissen. en daar profiteer ik ook van mee....

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Yep, als ik een PC bij mij op 't werk zie staan die niet in een werkende opstelling staat doe ik navraag wat er met dat ding gebeurt. Voor je weet heb ik er weer een, 486 met 3c509b (doet 't nog prima, hangt momenteel aan m'n kabelmodem), een Compaq DX4-100 met 'kapotte' harde schijf 8-)
Goed kunnen opschieten met iemand van systeembeheer is ook een factor :)
Pagina: 1