Vraag over .nl domein

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Hoe kan ik zo snel en zo goedkoop mogelijk een .nl domein reggen?
Wel dat het domein van mij wordt.
Ik ben wel particulier.

- NAC Breda -

Verwijderd

Gewoon bij Internick, De meeste webhosting Providers kunnen je de gegevens geven, xlserver bijvoorbeeld, die regt hem op jouw naam en zet hem gelijk over naar jouw server locatie. Ik heb daar al vijf domijnen lopen. Kijk maar eens op www.xlserver.com

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ja kan een domein toch niet op naam zetten als particulier ???
je hebt toch eeen KvK nummer nodig ?

ik heb net een domein geregged bij www.vanderlinden.com , 141 piek per jaar inc. hosting.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ritchie
Bij freehosting.nl kan je je als particulier aanmelden. Het klink wel interessant

- NAC Breda -

Verwijderd

Je hebt inderdaad wel een uitreksel van de KvK nodig, maar die hoeft niet van jou te zijn!
Dus laat je het domein via een provider registreren is er niets aan de hand.

Lang niet alle providers willen dit doen. En degene die het wel zo kunnen regelen, hebben ook liever gewoon een KvK-uitreksel van jezelf.

Verwijderd

Freehosting doet hetinderdaad op deze laatste manier. Domein komt op hun naam te staan. Bureau Domein Registratie wil medio dit jaar particulieren ook een .nl domein aan laten vragen. Freehosting.nl wil daarvoor dan 30 gulden hebben (redelijk bedrag).
Als deze domeinregistratie voor particulieren inderdaad losgelaten word zal er wel een storm op domeinen losbarsten. Kan dus maar beter die 30 gulden inversteren.

• Ritchie
en zo denk ik er ook over ja...
maar ik loop wel het risico dat als er een bedrijf aanklopt voor het domein, ik het moet afstaan.

- NAC Breda -

Verwijderd

Hangt er natuurlijk van af!
Als Ritchie B.V. graag het domein ritchie.nl van je willen kopen, terwijl jij al 25 jaar Ritchie Jansen heet, dan maakt dat bedrijf je niets :)

• Ritchie
Nou, da weet ik zo gauw niet...
Als het echt een merk is denk ik dat ik um toch af zal moeten staan..

- NAC Breda -

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Als ritchie ingeschreven staat bij de KvK dan word het inderdaad moeilijk voor het bedrijf, maar als hij het KvK-nummer van paps heeft gebruikt (jansen BV) heeft hij gewoon een probleem! Domein-naam moet (bij geschillen) namelijk wel iets met het bedrijf te maken hebben.

• blouweKip
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik vind het een beetje vreemd geregeld in nederland...domeinnamen verkrijgen is absurd duur (of dat moet ineens veranderd zijn) en de markt wordt een beetje verdeeld tussen de deelnemende isp's...het meest belachelijke is het voortrekken van bedrijven als het om domeinnamen gaat...nederland laat hiermee weer ff zien dat we behoorlijk achterlopen in dit opzicht.
Ik wil als particulier gewoon zonder kvk uittreksel voor niet meer dan 50-70 piek max. per jaar een domein naam kunnen aanvragen en als er dan plots een of ander bedrijf die naam wil hebben dan moeten ze daar gewoon voor dokken ALS ik er al van af zou willen(dus geen wazige dubieuze stichting die maar ff zo beslist dat dat bedrijfje mijn domein krijgt).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

blouweKip,: die prijzen zijn idd veranderd!
zie:

http://www.domain-registry.nl/tarieven.html

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• blouweKip
  • Laatst online: 10-08 18:05
mmm ziet er idd goedkoop uit...die 400 gulden hoef ik natuurlijk niet te betalen als ik mijn eigen server draai (anders wordt het wel weer xtreem veel duurder)....dit neemt natuurlijk niet weg dat die hele domein registratie in nederland een onderonsje van bedrijven is en dat particulieren worden gediscrimineerd, of kan ik nu al zonder kvk inschrijving een domein krijgen en dat op mijn eigen server hosten?---> net zo als in de rest van de wereld!
Op de site van domein reg staat namelijk heel wat anders...waardoor je toch weer vet getild wordt.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Voor een .NL of .BE domain heb jee een geldig, recent KvK nodig.
Check voor een .net of .com domain. De regels daarvoor zijn veel soepeler.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ritchie
ik wilde ritchie.com...
maar die is al bezet door een of andere wazige email service :(
Ik ga nu voor freehosting.nl, daar kan je als particulier ook terecht.

- NAC Breda -

Verwijderd

Stichting Domeinregistratie Nederland gaat inderdaad particulieren toestaan domeinen te registreren... Althans, dat is wat ze beweren, want in feite krijg je niets meer dan 'n subdomein.
Stel je heet Jansen met je achternaam (en die kans is redelijk groot) en je wil het domein jansen.nl registreren (grote kans dat die al weg is, maar het is dan ook maar een voorbeeld). SDR zou dat dan zielig vinden voor andere Jansen's in Nederland en geeft je dus jansen.001.nl. De tweede krijg jansen.002.nl et cetera. Dat schiet dus voor geen meter op, zeker niet omdat de kosten ongeveer net zo hoog zijn als de kosten van een .com-, .org- of .net-domein...

• Hans
  • Niet online
GROOT nadeel bij freehosting: Je domein is nooit volledig jouw eigendom, omdat het op hun naam staat!

• Ritchie
Hans, klopt.
maar lees dit maar eens:

<knip>

Het is nu nog niet mogelijk om een NL-domeinnaam als particulier te registreren. De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) is dit nu wel aan het doorvoeren en naar verwachting zal het in het tweede kwartaal van 2000 mogelijk zijn om als particulier een NL-domeinnaam te registreren.

Tot die tijd kan Freehosting.nl een ‘NL-licentiepakket’ aanbieden. Dit houdt in dat Freehosting.nl de door u gewenste domeinnaam registreert op haar naam en dat u hier onbeperkt gebruik van kunt maken. Op het moment dat particulieren gerechtigd zijn een NL-domeinnaam aan te vragen zal Freehosting.nl alle medewerking verlenen aan de overdracht en/of verhuizing. Deze mutatie kost eenmalig fl. 30,-.

</knip>

- NAC Breda -

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoe zit dat nu eigenlijk als je al een homepage op internet hebt?
Ik zit bijvoorbeeld bij Demon onder: www.marisael.demon.nl
Ik wil een eigen domeinnaam zoiets als: marisael.nl ( met www ervoor natuurlijk ).
Kan ik dan bij freewebhosting die dan laten registreren en alle bezoekers dan bij mijn homepage op Demon terecht laten komen?
Een andere plaats waar gratis ruimte beschikbaar is, is een andere mogelijkheid zoals bijv. geocities e.d.
Hoe zit dat nu eigenlijk dus als je geen eigen server draait?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

kan iemand mij een link geven waar bij freehosting bovenstaande staat... het enige dat ik gevonden krijg is:

"Binnenkort ook beschikbaar voor particulieren. Als u op de hoogte wilt blijven meld u dan aan op onze nieuwsbrief. Dus ook voor een .com/.net/.org domein is een Kvk inschrijving vooralsnog verplicht. "

Thanx..

• Ritchie
HGM:
Dit staat in het aanmeldings formulier.
Die kan je downloaden op de site van freehosting.nl .

- NAC Breda -

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
...en hoe zit dat als ik een domein op een bestaande server wil laten reggen? Een server die bijvoorbeeld ;-) bij mij thuis via kabel in de lucht is.

Kan ik een domeinnaam die ik van een ISP verkregen heb ook gewoon naar mijn IP linken of doet de ISP dan moeilijk omdat ze ook gewoon serverruimte willen verhuren?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1