Toon posts:

[PHP] Compressie zonder gzip!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik wil in mijn template engine een functie maken waarmee ik de page output kan verkleinen, dus spaties, en enters kan weg halen, hij moet dus alles achter elkaar proppen, hoe doe je dat??
Het moet zonder modules van apache kunnen werken, dus niet dat je gzip of wat dan ook moet installeren.

Is dit mogelijk??
Thanks..

Verwijderd

Topicstarter
tjah,iets meer info graag? :) thanks 4 your reply

Verwijderd

Ik denk dat wat Grum_ probeert te vertellen met zijn linkje is dat je kunt gzippen zonder dat er extra modules geinstalleerd moeten worden en zonder gzip geinstalleerd moet worden. Bij een "default" installatie van php zit gzip er al ingebakken.

Ik weet niet of het je verder helpt, maar hier is een voorbeeld van de php-site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

ob_start("ob_gzhandler");

?>
<html>
<body>
<p>This should be a compressed page.
</html>
<body>

Zie ook: http://www.php.net/manual/en/function.ob-gzhandler.php

Overigens Grum_, het gewoon vermelden van een link zonder nadere toelichting en zo is nou niet echt 'vriendelijk' voor newbies en zo. We zijn niet allemaal experts op PHP gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 22:47 schreef Thargol het volgende:
Ik denk dat wat Grum_ probeert te vertellen met zijn linkje is dat je kunt gzippen zonder dat er extra modules geinstalleerd moeten worden en zonder gzip geinstalleerd moet worden. Bij een "default" installatie van php zit gzip er al ingebakken.

Ik weet niet of het je verder helpt, maar hier is een voorbeeld van de php-site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

ob_start("ob_gzhandler");

?>
<html>
<body>
<p>This should be a compressed page.
</html>
<body>

Zie ook: http://www.php.net/manual/en/function.ob-gzhandler.php

Overigens Grum_, het gewoon vermelden van een link zonder nadere toelichting en zo is nou niet echt 'vriendelijk' voor newbies en zo. We zijn niet allemaal experts op PHP gebied.
thanks for your code, maar krijg ik nu dus ook een in elkaar gedrukte html bron?

dus

<HTML><HEAD><TITLE>TEST</TITLE></HEAD><BODY>PAge</BODY></HTML>

?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
Da's niet bodig omdat het gezipped wordt. De data van je server naar de client is dus een nog een hel stuk kleiner dan condensed-html.
Pagina: 1