Videobewerking : Duron 1Ghz genoeg ?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Topicstarter
Is voor videobewerking op een redelijke snelheid een Duron 1ghz genoeg ? Verdere specs : 256 mb DDR, MSI K7N420 pro.

En ik vraag het na voor een evt upgrade, door omstandigheden (niet positief :( ) hebben we dat al.

Het gaat om videobewerking met een digitale videocamera en om alles naar DVD te fikken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ddr en duron weinig zin :)
ik zou zowieso athlon nemen dan.
ik heb hier ook pctje aangeschaft voor video/beeldbewerking

ik heb nu 512ddr 266MHz

als ik jou was zou ik lekker een XP kopen ofzow met 512 mb ddr of pc-133 maakt eigenlijk niet al te veel uit

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou eerder een flinke raid-array nemen met 2 snelle schijven.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mwha.. ik heb et er ook ff opgehad.. niet echt de moeite ervoor.
je doet et meeste met je ram
ik had eerst 1024mb.. dat werkte wel redelijk, amar ik ahd geld nodig :P verkocht dus

ik had een ramdrive van 512mb gemaakt..en toen gaan editten :9~ dat ging vet snel :P
alleen je moet zorgen dat je je pc niet vast laat lopen..dus regelmatig opslaan op de hd :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Het probleem is dus dat het al is wegens niet zo heel fijna omstandigheden (heel verhaal). Wat zeggen jullie :
1.) Snelle hd kopen
2.) Snellere CPU
3.) Meer RAM

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ze moeten niet lullen jou systeem is snel genoeg.
Je hebt het namelijk over Digitaal video bewerken.
Het voordeel daarvan is dat het renderen al door je DV camera is gebeurd.
Je kan het zo met een video bewerkings programma (bijv: adobe premiere 6.0) naar je harde schijf brengen.
Wel via een firewire aansluiting natuurlijk, daar de boel om zetten in het formaat naar keuze en fikken maar.
Het is uiteraart wel zo bij het omzetten naar keuze, hoe sneller de processor hoe sneller het gaat.
Maar een duron 1000 MHz is voldoende.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 20:56 schreef gitaarwerk het volgende:
mwha.. ik heb et er ook ff opgehad.. niet echt de moeite ervoor.
je doet et meeste met je ram
ik had eerst 1024mb.. dat werkte wel redelijk, amar ik ahd geld nodig :P verkocht dus

ik had een ramdrive van 512mb gemaakt..en toen gaan editten :9~ dat ging vet snel :P
alleen je moet zorgen dat je je pc niet vast laat lopen..dus regelmatig opslaan op de hd :)
Dat vast lopen kan aan de software liggen, even een update halen van je progje.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

duron 1000 is zeker voldoende, al zou ik eerder voor een athlon gaan, volgens mij heb ik ergens gezien dat die voor videobewerking / mpeg omrekenen enzo een stuk sneller was dan de duron... zou je ff op moeten zoeken.
Verder moet je RAID nemen met 2 snelle 7200rpm schijven. HDD's kunnen bij videobewerking de bottleneck worden.

Specs

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 22:02 schreef melanieromy het volgende:
Ze moeten niet lullen jou systeem is snel genoeg.
Je hebt het namelijk over Digitaal video bewerken.
Het voordeel daarvan is dat het renderen al door je DV camera is gebeurd.
Je kan het zo met een video bewerkings programma (bijv: adobe premiere 6.0) naar je harde schijf brengen.
Wel via een firewire aansluiting natuurlijk, daar de boel om zetten in het formaat naar keuze en fikken maar.
Het is uiteraart wel zo bij het omzetten naar keuze, hoe sneller de processor hoe sneller het gaat.
Maar een duron 1000 MHz is voldoende.
Hier zat ik dus ook al aan te denken ja :) En een Firewire kaart heb ik al; een Pinacle DV+.

Ecodan warmtepomp

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

als je 't systeem al hebt kan je nat altijd kijken hoe dat gaat, en als je sneller wilt upgraden...
Als je slim 2ehands koopt/doorverkoopt kan je dat vaak zonder al te veel verlies doen

Specs

Verwijderd

Dat kan dat systeem gemakkelijk aan. Ikzelf heb nog gemonteerd op een P200 met 128MB (en dat was toen veel). Geheugen heb je sowieso niet in extreme hoeveelheden nodig bij (eenvoudig) monteren. En zelfs een standaard IDE HDD kan het bijhouden. Ik zou wel een dedicated HDD voor video gebruiken. Als het te vaak problemen oplevert (dropped frames ed), zelfs na defragmentatie, dan kun je nog eens overwegen om een raid array aan te leggen of SCSI te nemen.

Verwijderd

Als je zelf allemaal filters gaat toepassen op je materiaal dan kan een snelle processor wel handig zijn. Echter zoals hierboven al gezegt de zwakste schakel is je HD dus koop snelle HD of maak RAID.

Geheugen zit bijna altijd vol, hoeveel je d'r ook in stopt en dat gaat ie toch swappen voor de laatste 100 mb ipv van 300 mb (als je 256 mb extra RAM neemt). Ik denk dat een snelle HD meer toevoegd.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 27 januari 2002 21:51 schreef JT het volgende:
Het probleem is dus dat het al is wegens niet zo heel fijna omstandigheden (heel verhaal). Wat zeggen jullie :
1.) Snelle hd kopen
2.) Snellere CPU
3.) Meer RAM
Het is allemaal snel zat, mijn eerste montage pc ca. 6 jaar geleden was een Cyrix 150+ met 24mb ram, 1.3gb quantum bigfoot. En dat werkte al goed. Niet heel erg snel, maar het werkte wel gewoon, dus ik snap niet dat iedereen altijd zo moeilijk doet over videobewerkings specs.

Een normale cpu, 256mb ram, een 20gb schijfje, hoeft niet eens 7200rpm te zijn, 5400rpm werkt net zo goed.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor het doorrekenen van effecten en andere zware bewerkingen op videomateriaal kan de CPU niet snel genoeg zijn, dit duurt nog altijd erg lang op de huidige systemen.

De snelheid van de harddisk is hierbij niet erg van belang, en elke moderne 7200rpm ATA schijf is snel genoeg voor het capturen van video met 3.6MByte/sec vanaf een digitale camera. Voor het bewerken van de video is de harddisk vaak niet de bottleneck, maar de CPU.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Als je het een beetje hobbymatig doet is een wat tragere cpu niet zo erg. Als je echt grote projecten gaat renderen, gewoon 's-avonds aanzetten, dan istie 's-morgens wel klaar.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1