Toon posts:

Sonera Quicknet of bART ???

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Krijg binnenkort dan eindelijk de mogelijkheid voor een kabelaansluiting van Eneco. Nu kunnen wij dan kiezen uit de providers Sonera Quicknet en bART.

Welke raden jullie aan ??
Wat zijn jullie ervaringen ??

Martijn
( nu nog ISDN maar binnenkort KABEL :7 )

Verwijderd

Wij hier in Papendrecht in week 29 pas :( (eneco/UPC)

Ik zou voor Quicknet kiezen. bART schijnt een datalimiet te hebben, wat quicknet niet heeft.

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Euhh andersom bedoel je.. bART heeft een fair use policy (nog nooit klachten over een teveel aan gebruik gehad).
Quicksnot heeft én een limiet én is duurder én ligt vaker plat.

Nee.. geef mij bART, ik zou niet anders meer willen. Service is perfect.

Tip: kijk ook eens in wat newsgroepen, daar komt regelmatig deze vraag langszeilen.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

bART had een data limiet.
Qn heeft er alleen een op het el cheapo abbo.

bART is snel binnen nederland
Qn is snel naar amerika.

bART is triest met zijn meldingen als iemand "legaal" BO gebruikt. En filtert alles illegaal van je hompage
Qn staat geen server toe.

Ik zou kiezen voor Qn is relatief snel met lage ping (opnieuw na netwerk snelheid vergroting (stomme Sonera toch met zijn Supernep overname.))

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Bij quicknet heb je ook de mogelijkheid
om te dialuppen als je kabel het ffies
niet doet.

Dat heeft BART niet!

Verwijderd

QUICKNET HEEFT GEEN DATALIMIET!!!

(tenminste... ik niet!)

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Madhouse > jahoor.. bART had eerder de mogelijkheid om in te kunnen bellen dan Quicknet..

i_am_razorblade > de nieuwe abonnees hebben wél een datalimiet op 1 van de 2 abo's bij quicknet/sonera.

Maargoed.. neem maar quicknet als jullie het allemaal zo goed weten... Scheelt mij ook weer in m'n snelheid.. ;)

Verwijderd

Ik heb bART en ik moet zeggen dat service helemaal TOP is. Toen ik mijn kabelmodem krijg kon ik hem niet aan de praat krijgen en waren wij een uur mee bezig,
was een foutje van bART ze hadden de verkeerde IP nummer doorgegeven aan Eneco.
Toch allemaal goed opgelost.

Ik had de eerste paar dagen wel 3 GIG binnen gehaald en zit nu op z'n 8 a 9 gig per maand en heb nog geen brief of email gehad van bART dat het teveel is !

Madhouse
Je krijg wel een dial-up account met bART samen met je kabelaccount. Als je mij niet gelooft kijk maar op hun website, staat zwart op wit.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wat halen jullie nou zo gemiddeld aan downloadsnelheid en ping (vooral ping vind ik interessant als gamer)? Binnenkort komt hier namelijk ook Eneco/UPC dus ik ben wel nieuwsgierig.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

zowel quicknet en bart zuigen allebij, waarom ? omdat ze allebij gebruik maken van het brake netwerk van de eneco

speletjes spelen vrijwel onmogelijk tenzij het idammen of ischaken is.

quake2 is alleen te spelen via quicknet op een quicknet server en zelfs daar is je ping 70 tot 100 en dan heb ik het nog niet eens over de packetloss ooit wel een meer dan 20 rode streepjes in je netgraph gehad ? nou zo kan je echt niet spelen, je schiet maar toch ook niet ...

conclusie : ENECO ZUIGT !!!!!

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 07:39
Ik heb sonera en ik ben er bestwel tevreden mee. Ik heb met UT vaak een ping <50 en het downloaden gaat vaak, ook in Amerika, snel (wel 512 kbit downstream max.)

Verwijderd

maar storm waar woon jij ? naast de centrale van eneco in rotterdam ?

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 08:30

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb nu sinds 2 maanden een abo bij Quicknet en ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben. De snelheid is ok (varierend van 15-60KB/s) en de verbinding ligt er bijna nooit uit (een keer of 2 tot nu toe). De service is alleen niet zo goed (lees: slecht). De helpdesk is heel moeilijk bereikbaar.
Zelf game ik niet zo heel veel online, dus over de ping kan ik je niet veel vertellen.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Eneco Kabeltelevisie en Telecom BV is trouwens sinds vorige week in handen gekomen van UPC :P

Eneco zuigt inderdaad (zij verzorgen de kabelinfrastructuur), bART rulez daarentegen wel :)

Ik heb al Eneco/bART sinds oktober 1998, heb ups en downs gehad, maar op het moment gaat het erg redelijk.

Verwijderd

Ik heb soneraquicknet en ik download (ligt eraan wanneer natuurlijk (rond de 40/65 kb/s) bij een normale lijn.
Ik heb nu nog 3 keer gehad dat ie er 4 min uit was (kan zelfs aan mijn comp. hebben gelegen.

Ik vindt Quicknet zeer relax!!!!!!!!! Ik had niet lang geleden een dubbel IP adres. Veel moeite enzo, (als ik op internet zat en degende die hetzelfde ip adres had werd ik eraf geketst.) Ik vond dat dus niet zo leuk en 3 maanden later waren ze er dus achter dat er iemand in Rotterdam hetzelfde ip had.
Ik kreeg dus $79,- x 3 maanden terug en $100,- van de aansluitkosten (ze hebben geen software erbij gegeven wat ik wel 100 gulden waard vond.
Het is dus absoluut kwa service niet slecht.

enne mijn ping bij half-life ligt vaak tussen de 100 en 200 in. Heel goed speelbaar

Verwijderd

als je ping 100 tot 200 dan je echt niet helemaal lekker, gasten die op a2000 kabel zitten kunnen relaxed spelen met ping 30
en geen pl

mare over die service, je hebt geluk gehad
want ik had ook een dubbel ip mare dat probleem heb ik voor hun op moeten lossen
die gasten weten echt geen ruk, echt een stel
lullo's en geloof me hier op mijn afdeling
lopen er ook genoeg rond (ben netwerk beheerder)

voor de gene die meer willen weten check
http://www.kabelmodem.nl

Verwijderd

Nou ik heb ook een Sonera abbo (4 maanden) maar tis omdat ik hier in Schagen geen ander abbo kan kiezen:

1 - Enorme wachttijden met aansluiten
2 - Overnamens van Multiweb en quicknet, ik kon soms een halve dag niet op internet komen.
3 - Dat gehannes met het gehackte filetje met de passwords en login's.
4 - Snelheid is niet om naar huis te schrijven, maar sinds de upgrade is het beter
5 - De helpdesk is heel tries . . .ik heb ze nu geloof ik 4 of 5 keer proberen te bellen maar na een half uur ben ik er mee opgehouden met wachten . .

Ik hoop dat je er wat aan hebt en . . bezint eer gij begint :)

Verwijderd

Vlaardingen....Sonera
ping 27 ms gemiddeld
aansluiting 2 weken
downloaden 64Kb of meer(dus over hetgeen wat ze beloven)

Geen klachten hoor >:)

Verwijderd

ey hooonogwa waar woon jij precies in vlaardingen ? ik woon namelijk in het centrum en het is echt zwaar en ook echt zwaar bagger hier

========= deze mail ontving op 15 mei =======
Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn op dit moment bezig om de bandbreedte weer te verhogen.
We hopen dat U nog enige tijd geduld zal hebben dit zal echter niet langer
moeten duren dan nog 1 maand maximaal.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,

nu nog effe kijken of ze het hard kunnen maken

Verwijderd

/me zit in de Holy...
net een nieuw abbootje en een neiuwe glasvezel voor de deur........
alleen de mailserver is soms ontiegelijk traaaaag
Pagina: 1