[Wingate] ene PC wél via NAT, andere niet??

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik wingate om mn laptop van internet te 'voorzien'. Het NAT gedeelte van wingate werkt echter niet goed onder winXP (de server draait winXP, laptop ook) dus gebruik ik de proxy-functie om op de laptop te internetten.
Nu sloot ik laatst echter een andere PC op die netwerkkabel aan en daar hoefte ik GEEN proxy in te stellen in Internet Explorer, hij gebruikt gewoon de NAT functie van wingate.. ik vind dit best wel vreemd.. mn laptop draait winXP en die andere PC win98, dat maakt toch geen verschil :?
Ze krijgen de TCP/IP instellingen via DHCP dus aan verkeerde instellingen ligt het ook niet lijkt mij..

iemand een idee hoe dit komt? Ik wil op mn laptop eik ook wel internet via NAT ipv. een proxy.. proxy is veel te beperkt.

• Palomar
  • Niet online
* kick *

• Palomar
  • Niet online
* nog een voorzichtig kickje *

Kan het misschien komen dat de laptop-client winXP draait? Maar dit zou toch niks uit mogen maken? TCP/IP == TCP/IP en als ie het onder win98 doet werkt het toch ook gewoon onder winXP??

(NB: het NAT-gedeelte van de wingate-versie die ik gebruik wordt officieel niet ondersteund door winXP, maar het werkt dus wel op de server en de win98 client krijgt gewoon zn settings via DHCP en werkt goed via NAT, ik gebruik op de clients geen extra software van wingate oid)

• Palomar
  • Niet online
Nou bedankt voor alle respons!! :D

maar ik ben er inmiddels al uit en zal toch ff zeggen wat de oorzaak was (voor de geinteresseerden....) Het was een probleem met de DNS. Het adres van de DNS server die via DHCP werd doorgegeven was 10.0.0.1 (adres van de server met wingate) en op de een of andere manier kon winXP daar niks mee een win98 wel. Ik heb nu als DNS de server van @home ingesteld en dat werkt wel goed :)