Toon posts:

Beste netwerkkaartjes voor spellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok misschien een stomme vraag. |:( Maar ik en mijn broer hebben beide een pc thuis staan. *D En nu wil ik graag bijv red alerd II spelen over netwerk. maar wat heb ik ALLEMAAL nodig?(aan hardware.)Ik heb een cnr slot(belangerijk?)
:?
wie weet hier raad mee.

budeget:Geen punt! :)

Verwijderd

als je budget geen punt is kun je het beste een setje intel of 3com kaartjes kopen, altijd goed . Cross linkje er bij en have fun !

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op maandag 28 januari 2002 11:28 schreef MASH_MAN het volgende:
als je budget geen punt is kun je het beste een setje intel of 3com kaartjes kopen, altijd goed . Cross linkje er bij en have fun !
hier sluit ik mij helemaal bij aan.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik sluit me ook bij hierboven aan, maar als je het alleen voor games gebruikt, heb je aan 2 sitecom kaartjes ook genoeg... (als je op het budget wilt letten natuurlijk)

en vergeet de cross-cable niet.. :P

veel plezier met je LAN in elkaar prutsen, is wel leuk om te doen... :P

Verwijderd

het maakt niet uit welk kaartje (3com is wel het beste :) )
maar voor ra2 wel ff ipx installen :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 12:46 schreef RonnieB82 het volgende:
ik sluit me ook bij hierboven aan, maar als je het alleen voor games gebruikt, heb je aan 2 sitecom kaartjes ook genoeg... (als je op het budget wilt letten natuurlijk)

en vergeet de cross-cable niet.. :P

veel plezier met je LAN in elkaar prutsen, is wel leuk om te doen... :P
Alleen voor games? Binnen no-time wil je meer als je de voordelen van een netwerkje ontdekt hebt. Dan toch maar een paar goede kaartjes (lees 3Com) kopen. Trouwens een stel netwerkkaartjes kan je net zo goed ook gebruikt kopen, scheelt een hoop geld! Vanmiddag een gebruikte 3C905B-TX-NM gekocht voor €29,50 doet 't perfect.

Verwijderd

Neem in ieder geval geen REALTEK!!

Die zuigen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Neem WEL Realtek, de enige kaarten die hun geld waard zijn :)
Onder een goed bestruingssysteem zoals W2K/XP/Linux/BSD zijn Realteks even snel, en gebruiken ze net zo weinig CPU als 3Com/Intel whatever...
Euhm.. voorwaarde is wel dat je een modernere realtek hebt, 8139(A) zuigt bijvoorbeeld de 8139C en hoger zijn prima kaarten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:04 schreef Markiedam het volgende:

Die zuigen
Goed onderbouwd :+

Verwijderd

neem geen realtek ook niet 8139c..
Kloten dingen.. je moet net geluk hebben dat ze het goed doen...

Verwijderd

tik maar eens in google iets van "realtek problem freeze" ofzo in.. Realteks freezen, ook in xp, ook in BSD.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
wat dacht je van dit setje?

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesgroot/Netwerkset%203com%20PCI%2010mb.jpg

Prijs : EUR. 36.00 ( inclusief 19% BTW )
( NLG : 79.33 )

Voorraad: 20 stuks!

Bestellen op www.mr-at.nl

En ehm ja, het zijn 3COM's en 20 Meter Crosslink kabel!

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Lekker onderbouwde meningen hier.

Realtek heb ik prima ervaringen mee. Al zo'n 15 in gebruik genomen en nog nooit problemen (Windows9x, WinNT, Win2k, WinXP, Linux en zelfs Solaris x86).

3Com vind ik het geld niet waard. Vaak conflicten gehad. Neem dan liever de Intelkaartjes.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

3Com 3C905C-TXM :)

Wij verkopen honderden van die kaartjes per week en er komen er maar een paar terug (levenslange garantie) :)

Het voordeel van een 3Com kaart is dat de NIC zelf al het verkeer regelt en niet je CPU zoals bij een Realtek ofzo.

3Com vreet dus minder CPU load.

Alle proemn in n drek

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
misschien heb je hier wat aan. Misschien ook niet.

Zoals ik al vaker in andere posts moet zeggen (maar wat men blijkbaar helaas niet weet): Realtek maakt alleen de chipset, dus niet de hele netwerkkaart. Het hangt er dus maar vanaf of je een goede of een slechte fabrikant treft die van die chipsets een netwerkkaart heeft gemaakt. Zeker als je een noname realtek 8139 treft, heb je de kans dat het soms gewoon goed is en soms gewoon slecht (ik heb in mijn Linux router ook gewoon een kaartje zitten met Realtek 8139C chipset, zonder enig probleem (celeron 333 met 384 meg geheugen). In mijn Windowssysteempje heb ik een 3Com 3c905C-TXM zitten ( 5 stuks 2ehands gekocht). In een systeem bij een vriend van mij heb ik precies dezelfde realtek 8139 als in mijn server (heb destijds een paar van die kaarten tegelijk gekocht voor kwantumkorting), en dat loopt van geen kanten (pentium1, vage sis chipset op moederbord, amd k5 processor). Echt goede, sluitende wijze raad kan ik je niet geven, behalve dat je hopelijk geluk hebt met een setje goedkope kaarten, en dat als dat op 1 van de 2 computers niet wil, je wellicht een andere kaart moet kopen. je bent dan nog steeds goedkoper uit dan wanneer je meteen 2 dure kaarten had gekocht. Maar als je even wat meer wilt weten over throughput, ga dan ff naar die link die ik bovenin postte.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

hehe ik heb hier in het netwerk een intel (van mij op moederbord naar netwerk) een 3com (van mij gewoon internet) en een realtek (andere pc) ik weet dat ze meer cpu vragen maar dat is juist de bedoeling die andere pc moet meer met rekenen bezig zijn dan met dlen (hoewel dit toch niet helpt want hij dlt gewoon ff snel maar het gaat om het idee :))
maar nog nooit problemen mee gehad ik heb er wel een 3com hub tussen staan, wee nie waarom maarja je moet toch wat. Denk trouwens dat ik die hub in toekomst eens ga gebruiken leen ik me paŽs laptop en hoppa met zn 3en gta 2 en :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Die zuigen
:Z
Evenredig met je IQ zeg ik
Op maandag 28 januari 2002 18:36 schreef maartenb het volgende:

[afbeelding]

Welk ik denk dat die 10mbit zijn ;) en dat ie beter een 100mbit nic kan nemen.
Als geld echt nix uitmaakt koop 100mbit 3com's. Maar met realtek kom je er ook. Wat meer cpu gebruik, lagere kwaliteit, beetje lagere snelheid maar ook veel lagere prijs :)
en NIC's steek je in een PCI ( of ISA ) niet in een CNR :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37

Die zuigen
Op maandag 28 januari 2002 18:28 schreef FatalError het volgende:
Neem WEL Realtek, de enige kaarten die hun geld waard zijn
Kunnen we GVD nou eens een keer ophouden??!!? :(

Realtek, Intel, 3Com allemaal NIC's, allemaal goed..

Alleen de een heeft vreselijke problemen met z'n PCtje en die NIC, dus izzut meteen een kut kaart.. Denk nou eens een keertje wat verder.. |:(

Het argument dat dat de enigste zijn die hun geld waard zijn is ook nou niet echt erg onderbouwd. Je heb goedkope en dure merken... De duurdere merken zijn meestal van betere kwaliteit en daar betaal je dus ook voor..

Of je dat je geld waard vind is jouw zaak...

• BiZaR232
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Sitecom of een ander realtek kaartje is meer dan voldoende. Scheelt maar 4-5 % van de maximale capaciteit van je netwerk. En dat is op 100 mbit meer dan voldoende!
Als je vet wil gaan overclocken, kun je nog overwegen om een kaartje te nemen wat hier beter tegen kan. Zie review op tweakers. Alhoewel mijn realteks gewoon 160 mhz trekken.

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 28 januari 2002 18:36 schreef maartenb het volgende:

[afbeelding]

10mb kaartjes, niet echt geschikt... (als je meer wilt als alleen maar spellen spelen zijn ze al snel te langzaam)

A wise man's life is based around fuck you

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb goede ervaringen met 3Com. Die kaarten (Etherlink III's heb ik het over, da's 10 mbit) werken goed, snel, weinig gedonder met drivers. 1 van die dingen is kapot gegaan. Binnen 2 weken zonder ook maar 1 vraag een nieuwe gekregen, levenslange garantie zit goed bij 3Com.

Mijn 100 Mbit spul is van Intel, dat werkt ook prima. En ik haal er hogere snelheden mee dan met Realtek 8139C chips. (P2 450 SCSI, naar dual PPro SCSI, proc zal dus bottleneck zijn, HD niet)

Mijn advies: probeer 2e hands 3Com 100 mbit kaartje te scoren. Ook al doen ze het niet, gewoon opsturen :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Voor wat gamen zijn realtekjes meer als zat. En als we dan ff de prijs laten meetellen lijkt me dat veel leuker als 3com kaartjes. Die zijn 5x zo duur. En zijn misschien wel iets beter maar heb je dat nou echt ervoor over? Heb zelf 100mb netwerk met realteks en 2 3com's (gekregen overigens :7). Me werkstations hebben realteks en me server(s) hebben de 3com's. En haal met sandra 2002 toch netjes 10MByte! als ik test vanaf me werkstation naar me fileserver. Niets mee mis dus :) Realteks onderling was 8MByte ongeveer.

Dus voor wat games pak zo'n setje met 2 realtekjes ofzo. 3com's zijn stoer... maar ik vind t geld niet waard

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 12:08 schreef FastBunny het volgende:
3com's zijn stoer... maar ik vind t geld niet waard
Waarom koop je dan geen gebruikte 3Com's, dan is de prijs/kwaliteit verhouding opeens een stuk beter!

Verwijderd

er zijn tegenwoordig ook 1000 mbit kaartjes waarbij je gewoon CAT-5 UTP kunt gebruiken dus als je echt een snelle netwerkverbinding wil zoek dan ff op de 3com site naar die dingen :)

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ach, 2 realtekjes zijn al genoeg, voor 25 euro heb je d'r al 2! Nix moeilijk doen met die dure 3com!

Verwijderd

Met mijn netwerk zijn het allemaal 3com ' s en 3 intel's werkt perfect met een 3com hub. Maar vriend van me heeft realtecs 2 zitten er naar elkaar in een comp slechte support werkt niet en brakke drivers. Dus als ik jou was zou ik voor de 2e hands 3 com kaartjes gaan.

Verwijderd

1000mpbs kaartjes heb je als n00b niets aan.
Ik heb hier stapels 3COM 3C966BT kaartjes liggen (dealer) maar je haalt er in een "gewone" dikke PC (is dat een goed woord?) maar hoogstens 500mbps mee.

Deze kaartjes zijn eigenlijk bedoeld voor PCI-X servers of anders voor 64bit PCI2.2 sloten (ook bijna alleen gevonden in servers). Je huis-tuin-en-keuken-monsterboard heeft waarschijnlijk 32bit PCI 2.2 (en is daarom wel compatible) maar lang niet snel genoeg.

Bovendien, heb je een leuke ATA schijf, haal je nog maar 12MB/s en dat is lager dan de througput van je netwerkkaart. Het wordt pas interessant als je 160MB/s SCSI schijfjes van 15k erin hebt hangen met 8MB cache of meer on disk en eventueel nog 4 tot 128MB cache on controller.

Ik gebruik hem wel, maar dat is omdat de kaart encryptie uit handen neemt voor o.a. VPN tunneling. Dan heeft mijn Athlon wat minder te doen.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:33 schreef 2ndReality het volgende:
neem geen realtek ook niet 8139c..
Kloten dingen.. je moet net geluk hebben dat ze het goed doen...
Goh dan heb ik net dat geluk, en de rest van de pc`s in mijn huis ook......allemaal realtek *D

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 11:11
FDDI !!!!!!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Mag ik even corrigeren a.u.b?

Ik hoor dat (bijna) iedereen gedonder heeft met zijn realtek kaarten heeft. Het probleem is, dat niet elke hardware compatible is met elk apparaat. Dat kan je ook gebeuren met 3Com of Intel. Zag laatst op T.net dat er ook verschrikkelijke problemen zijn met een 3Com kaart.

Ga dus niet Realtek afzeiken, maar je eigen PC. Je moet gewoon een kaart nemen die goed met je PC werkt, je kunt altijd ruilen. Laat je dus niet beetnemen door een 3Com of Intel te kopen en te denken van "Daar zijn geen problemen mee", want die zijn er wel degelijk. Zijn er problemen met een Realtek, dan neem je een Intel of een 3Com en dan hoop je dat daar geen problemen mee zijn.

* LollieStick heeft laatst een 3Com gezien met een Realtek chipset. Wat jullie zeggen is dus op niets gebasseerd, enkel op eigen ervaringen.

Laat ik dit zeggen, een merk zegt niet zo veel. Alleen heeft het ene merk een beter marketing als de andere. Dat is veelal ook de reden dat de ene kaart zogenaamd bagger presteerd en de ander zogenaamd niet.

Dan wil ik hier graag mijn punt zetten en gaan slapen. dank u!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:15

Flexx

This side up

Ik heb hier, 3Com EtherLink XL 10/100 (3C905C-TX), Realtek RTL8139 en Winbond Generic W89C840 I.S.M WinXP, ze worden gelijk herkend en allemaal werken ze perfect.

Ik zelf hecht de meeste waarde aan de 3Com.
Pagina: 1