Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is er een standaard videodriver voor WinXP? (3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb "Voor je een topic opent: lees dit eerst even" gelezen...

Ik heb een oude videokaart merk legato denk ik met een Tseng ET 600 Labs chip? Beetje vage kaart maar ik wil`m onder WinXP gebruiken om m`n tweede monitor aan te sturen. Win zegt dat die de software niet kan vinden en dus de kaart niet kan installeren.
Op internet kan ik geen legato drivers vinden. Is er ergens een standaard videodriver voor WinXP te vinden?
Ik heb Google, WindowsUpdate en de driverguide tot op de bodem uitgezocht, vandaar dat ik op tweakers terecht kom.

Ik heb begrepen dat er meer mensen met dit probleem zitten, een standaard driver zou uitkomst bieden...

Wat ik bedoel is een "standaard" driver als ik Win98 etc, daarmee kan je dan een "standaard" videokaart aansturen.

Nu wordt m`n topic elke keer gelocked zonder dat ik kan uitleggen wat ik nou bedoel. Ik hoop dat de MOD het topic nu eens openlaat zodat ik in ieder geval eens op zijn kritiek kan replyen...

Verwijderd

Sinterklaas 82 heeft toch al antwoord gegeven???

Verwijderd

Topicstarter
Ja door m`n topic te locken, er moet toch een manier zijn om een kaart zonder WinXP drivers aan de praat te krijgen?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Ja die zit gewoon STANDAARD in winXP....maar gebruik de search, het onderwerp is wel vaker langs geweest.... :)

Sinterklaas82, bedoelt dat dus ook Use The Search, staat in zijn signature en in de LINK die hij je gaf.... ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

owkee, dan gaan we in lieve adjes verder.

WAT heb je gedaan om drivers te zoeken
WAT heb je in de search gevonden
WAT bedoel je, want elke kaart werkt gewoon in VGA modus

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik topics zonder echt resultaat, weet iemand er dan wel eentje waarbij het probleem is opgelost :?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Zoek zelf eens....

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zondag 27 januari 2002 20:06 schreef Beerie het volgende:
Dan krijg ik topics zonder echt resultaat, weet iemand er dan wel eentje waarbij het probleem is opgelost :?
Config scherm -> Add/remove hardware -> add videocard -> ->choose you're own driver ->use standard video 640*480 / 800*600 / 1024*678 etc.... :D

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 20:06 schreef Beerie het volgende:
Dan heb je de FAQ dus NIET gelezen, daar staat dat je moet laten zien wat je gevonden hebt.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:34
Maar als hij nou zegt dat hij wel degelijk gezocht heb ?
En het is ook geen kwestie van naar configuratie scherm gaan want anders had die dat echt zelf wel gesnapt denk ik.
Het beleid is streng op het moment maar je kan ook overdrijven.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zondag 27 januari 2002 20:09 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Dan heb je de FAQ dus NIET gelezen, daar staat dat je moet laten zien wat je gevonden hebt.
Hij kan blijkbaar niet lezen...dus voor de duidelijkheid nog een keer de link FAQ Videoplanken en Beeldkannonen
En voor dat je een topic opent:
Voor je een topic opent: lees dit eerst even TOPIC
:)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zondag 27 januari 2002 20:11 schreef Dromer het volgende:
En het is ook geen kwestie van naar configuratie scherm gaan want anders had die dat echt zelf wel gesnapt denk ik.
Dan doet hij/zij iets verkeerd....want die drivers staan gewoon in beeld hoor....gewoon de standaard drivers zoals omschreven hierboven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lees gewoon eens wat ik in m`n eerste topic schrijf, voodat je er vanuit gaat dat ik niet kan lezen. Ik mag dan wel nieuw zijn op Tweakers, maar dat zegt niet dat ik een idioot ben! :(
Op zondag 27 januari 2002 20:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
WAT heb je gedaan om drivers te zoeken
Ik heb Google, WindowsUpdate en de driverguide tot op de bodem uitgezocht, vandaar dat ik op tweakers terecht kom.
WAT heb je in de search gevonden
Allemaal posts over drivers, maar geen met een positief resultaat
WAT bedoel je, want elke kaart werkt gewoon in VGA modus
Nee, onder WinXP krijg ik m`n tweede monitor niet aan de praat, die oplossing config>... is dus niet onder WinXP

• Vidra

Vidra

Vragen?

Dus je zoekt gewoon winXP drivers...?? :?
Op zondag 27 januari 2002 20:15 schreef Beerie het volgende:
Lees gewoon eens wat ik in m`n eerste topic schrijf, voodat je er vanuit gaat dat ik niet kan lezen. Ik mag dan wel nieuw zijn op Tweakers, maar dat zegt niet dat ik een idioot ben! :(

Nee, onder WinXP krijg ik m`n tweede monitor niet aan de praat, die oplossing config>... is dus niet onder WinXP
Die laatste zin, maakt het dus een beetje vaag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bewijst alweer dat er niet gelezen wordt...

Wat is de titel van deze topic? WinXP drivers...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Staat er ook een FCC ID op je kaart?

Misschien dat je daar weer wat verder mee komt want niet zeker weten welke kaart je hebt schiet ook niet echt veel op.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op:

51705
Legato
9642.63

Viewtop

Sn 96120152

Op de chips:
- Mosys MDRAM MD909 SJ-5-100
- Tseng ET 6000 labs USA 22a214631

Geen FCC ID, dan zou er toch iets van FCC moeten staan...

Wel een site gevonden: http://hjem.get2net.dk/et6000/

• Vidra

Vidra

Vragen?

http://www.microlabs.com/tseng.html

Tseng Labs bestaat niet meer (zie de link boven)

Ik zou toch een goedkoop videokaartje bij de PC-shop om de hoek gaan halen, bespaard een hoop ellende etc....tevens klopt het dat win98 de kaart automatisch ziet, maar doordat Tseng Labs niet meer bestaat, en er ook geen driver support meer is geef ik je niet veel hoop meer.... :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 27 januari 2002 20:28 schreef Beerie het volgende:
Er staat op:

51705
Legato
9642.63

Viewtop

Sn 96120152

Op de chips:
- Mosys MDRAM MD909 SJ-5-100
- Tseng ET 6000 labs USA 22a214631

Geen FCC ID, dan zou er toch iets van FCC moeten staan...

Wel een site gevonden: http://hjem.get2net.dk/et6000/
Is wel leuk maar je hebt dus eerst andere info gepost.... ET 600 ipv ET 6000
Nou is dat niet altijd een probleem maar juist als iets minder bekend/goed te vinden is, is het wel heeeeeel prettig als je juiste en voldoende info geeft.

Goed je vraagt naar standaarddrivers dus zou je die info niet nodig moeten hebben maar mogelijk dat mensen je beter kunnen helpen als ze die gegevens wel hebben en je daadwerkelijk de juiste driver kunnen toeschuiven...

NT4-drivers geprobeerd?

http://www.driverzone.com/dsp4.php?url=/drivers/tseng/nt4tli.zip&fname=nt40tli.zip&size=63&rec=932&srv=1

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... dat su$%^@

Wel bedankt, ik zal ze eens mailen.

Maar zien jullie nou wat er hier mis is op Tweakers? Ik kan niet eens wat posten zonder gelocked te worden.

"Welkom op Tweakers" ???

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 20:15 schreef Beerie het volgende:
[..]

[..]
Waar staat dat in je topic :?
Allemaal posts over drivers, maar geen met een positief resultaat
[..]

Ehm, 2e monitor? Is dat weer nieuw?
Op zondag 27 januari 2002 20:11 schreef Dromer het volgende:
Zijn topic lijkt verdacht veel op (weer) iemand die niets heeft uitgezocht alvorens een topic op GoT te openen. Helaas kunnen we niet meer van de goedheid van mensen uitgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok 600 ipv 6000 is typefoutje. NT drivers pakt die niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 20:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Waar staat dat in je topic :?
[..]

Ehm, 2e monitor? Is dat weer nieuw?
[..]

Zijn topic lijkt verdacht veel op (weer) iemand die niets heeft uitgezocht alvorens een topic op GoT te openen. Helaas kunnen we niet meer van de goedheid van mensen uitgaan.
1. Waar staat dat in je topic :? = In m`n bovenste post (eerste bericht).
2. Ehm, 2e monitor? Is dat weer nieuw? = Staat ook in m`n bovenste post.
3. Zijn topic lijkt verdacht veel op (weer) iemand die niets heeft uitgezocht alvorens een topic op GoT te openen. = ... Zie 1 en 2. Ik heb het toch goed omschreven, iemand niet goed gelezen...
4. Helaas kunnen we niet meer van de goedheid van mensen uitgaan. = Spijtig...

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er meer mensen met dit probleem zitten, een standaard driver zou uitkomst bieden...
Welke mensen? Aan die mensen zou ik het vragen hoor :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:34
Op zondag 27 januari 2002 21:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Beetje lullig Sinterklaas om nou weer zo de draak te steken.
Zo krijg je nu dus de discussie's of modjes het gewoon leuk vinden om ze te zieken.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op zondag 27 januari 2002 21:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

Hhhm, ik heb even alle 3 de topics van beerie gelezen, en in alle 3 staat duidelijk dat hij problemen heeft met het aansturen van de 2e monitor en dat ie heeft gezocht op het internet.

De reden van sluiten is volgens mij dan ook volledig irreeel, en dat je vraagt 'waar staat dat in je topic' (de 2e monitor en dat ie gezocht heeft) blijkt dat je ook niet echt de moeite hebt genomen om ook maar enigzins te lezen wat gevraagd is.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je per ongeluk iets sluit omdat je de vraag van de topicstarter niet goed leest cq verkeerd interpreteert, maar de manier van reageren in dit topic getuigt niet echt dat je zelf het idee hebt dat je er misschien wel eens naast kan zitten.

Ik zou zeggen, lees de topics nog eens door en kijk ook eens kritisch hoe rechtvaardig jouw slotjes en antwoorden in de topics zijn.

Verwijderd

Owkee, ga ik het een keer duidelijk proberen te vertellen. Ten eerste word ik er reuzige pissig van als iemand 2 keer een topic opent als de oude gesloten is en in die nieuwe vrijwel geen extra nuttige info geeft.

1e topic:
Niet gezegd wat hij heeft uitgezocht, ik heb op internet gezocht is een beetje erg vaag. Eerst heeft hij het over software en dan weer drivers. Ik snap sowieso niet wat er met 'standaardrivers' bedoelt wordt. Zoiets bestaat niet, alleen VGA werkt met elke videokaart. Als er zoiets bestond had dat heus wel in de FAQ gestaan.

Dan het 2e topic. 2 zinnen toegevoegd. En daar staat : "Ik heb begrepen dat er meer mensen met dit probleem zitten"
Dan lijkt het me toch slim om met die mensen contact op te nemen of te vertellen hoe je aan die bron komt.

Ik ben trouwens helemaal niet te beroerd om een topic van een slot af te halen, dat heb ik al meedere malen gedaan in het verleden en ik ben wel zo flink om mijn fouten toe te geven.
Pagina: 1