Toon posts:

Castel(essent)@home

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg eindelijk, na lang wachten, internet over de kabel geleverd door essent@home.(voorheen castel@home)

Heeft iemand ervaring met @home?
Wees aub positief... ;)

Verwijderd

mazzelpik!

Verwijderd

Topicstarter
wat dan?

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
is goed

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Volgens mij was dat de beste kabelboer in Nederland... Wees maar blij dat je geen Chello of Casema hebt.

Verwijderd

Wat ik ervan gehoord heb zijn ze beter dan die andere kabelproviders. Ik woon wel in een Castel gebied maar voordat ze hier zijn, duurt nog wel een paar jaar. GRRR.

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
. . . . you lucky bastard!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12
hmm .. kwaliteit loopt laatste tijd zienderogen achteruit..

kijk maar es op members.home.nl/gebruikers/

HT-addict in spe

Verwijderd

Joepie, ik hoor dat ik goed zit...., krijg namelijk over 2 maanden ook kabel van essent... :)

Verwijderd

Ik heb hele goede ervaringen met essent/castel@home. Bij een servertje op de campus soms wel 450KB/s downstream.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zit zelf bij palet@home (nou ja.. nu dus ook essent@home) De kwaliteit is over het algemeen echt goed (zeker in vergelijking met anderen) alleen iets te zieken valt er altijd wel. Service is redelijk, helpdesk is HEEL wisselend (wel eens iemand moeten uitleggen wat 'ping' is :)??? nee zeker, ik dus wel ;)
1,5 week geleden hebben ze een upgrade gedaan aan hun netwerk die MERKBAAR was, was de 2 weken daarvoor ook kloten. Snelheden zijn ook wisselend maar 100+ kb/sec is HEEL reeel... (ok persoonlijk record is bijna 700 kb/sec) maar soms merk je gewoon dat het hele internet traag is.
Om games te spelen is het redelijk ideaal, pings zijn altijd goed (zeker naar NL-servers :) en nooit echt last van lag-problemen (ok SubSpace (mijn favo spel) werkt dus niet echt omdat er iets fout zit in @homes verbindingen naar Finland (ja daar staat dus die server :). Spellen als kweek en SoF lopen echt heerlijk (bijkomend voordeel met kabel zit je vaak als eerste in een game... kun je alvast wapens pakken etc)
Het best van @home is toch wel dat ze geen limiet hebben :)... downstream is HEEL ok, upstream is 16 kb/sec (das ok, alleen niet voor servers). Oh ja uploadlimiet per maand is 1GB maar dat haal je ECHT niet (als je geen FTP draait (mag toch niet :), download limiet is er dus niet.... (heel handig!)
Ik denk iid dat @home de beste kabelboer is in NL (ik ken casema en UPC :) dus ik denk dat je heel tevreden kan zijn...
Btw, ik zou wel een nieuwe HD kopen... die is namelijk ZO vol met kabel (DU-meter installen is ook leuk, om te kijken hoeveel GB je per maand transferred :)

Good luck !

• Jernst
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

@home wordt binnenkort nog sneller, hebben afgelopen half jaar even veel abonnees gekregen als ze voor een jaar gepland hadden, servers worden binnenkort dus flink uitgebreid, stuk meer dan bij de laatste update, die al goed te merken was

• Ordilogicus
  • Laatst online: 05-06 06:32
Dat zou mooi zijn ... mijn persoonlijke record van 721,64 kb/s haal ik nu echt niet meer ... maarja Palet@Home is dan nog beter als die andere ... he IceStorm'pje waarom had je je ICQ niet aan staan

I think therefor I am ... I think

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Castel is ZEER goed. 's Nachts haal je met gemak 220 kilobyte/s

Verwijderd

Ik ben ook tevreden met @Home (Palet).
Probleem (misschien weet een van julli een oplossing): ik kan niet mnet mede @Homers gamen, en ook ICQ is erg traag onderling.

Verder alles oke!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Subnetmask veranderen naar 255.255.255.0 zou kunnen helpen. Of een route naar je mede @home'rs over de default gateway toevoegen.

Verwijderd

Een nadeel van Essent@Home is je geen 2 of meer Pc's aansluiten aan de aansluiting.
Ze komen wel met een netwerk optie maar dat kan nog een hele tijd duren ik had 2 maanden geleden gebeld wanneer ze het voor elkaar hadden, in maart volgens hun, het is er nog steeds niet. Ik had dit dus wel gedaan die andere eikel ging tegelijkertijd heavy downloads met mij doen en ging er een alarmpje af bij de hoofdcentrale in Am*dam en toen kreeg ik een waarschuwing. (voor de zoveelste keer)
Je mag ook geen FTP draaien en je kan geen frontpage extensies gebruiken.

Oh ja een voordeel is ze hebben een gratis support nummer (0800 0094) want als je aan het wachten bent kan het wel een kwartiertje duren voordat je er een aan de lijn hebt, gelukkig heb ik een mobiele telefoon met hands free je kan hem dus op tafel leggen en naar de (!leuke) muziek luisteren.
Maar de snelheid is wel ok behalve in het weekend

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
essent@home-->
Uhmm een kameraad van mij heeft gewoon 3 pc's eraanhangen via een servertje hoor, en hij heeft ook een userv ftp servertje.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt wel een netwerkje maken alleen dan zitten die allemaal met hetzelfde ipje... Voor 10 piek per maand krijg je 2 extra ipjes (dacht ik, kan ook 1 zijn ;) maar die 'service' wordt zwaar uitgesteld :).. maar ik heb wel eens met 6 man via essent op internet gezeten.. was best lachen :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb ook een kabelinternetaansluiting (scrable!!! )via Essent@Home en dat schopt zwaar kont :). Beste investering die ik in tijden gedaan heb.

Verwijderd

Nou, dat beloofd veel goeds,
Ik krijg binnenkort ook Castel@home :D
Hopen dat het een beetje opschiet..

Verwijderd

@home is al door meerdere bladen verkozen tot beste kabelboer van Nederland iets waar ik zelf nog wel over twijfel.. de snelheid is echt fantastisch je zit bijna altijd op een gemiddelde van boven de 200kb/sec alleen de service is slecht als je een probleem hebt snappen ze je niet. Ik werk zelf wel Linux iets wat ze dus helemaal niet begrijpen bel je de helpdesk met een probleem zeggen ze ga eens naar start uitvoeren en dan winipcfg en dan moet ik hun gaan uitleggen waarom ik geen start heb.. en m'n IP adres kan ik ze zo wel geven want die weet ik uit m'n hoofd. De laatste tijd ondervindt het @home netwerk jammergegenoeg veel storingen waardoor je veel offline komt te liggen ik hoop dat ze dit snel weer gefixed hebben en ik zal proberen tevreden te blijven..

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:12

The Legend

*Plop*

Ik heb ook kabel via @Home en ben best tevreden. Vage Helpdesk maar dat hebben ze allemaal denk ik :P Ik woon in Overijssel en daar gaat het allemaal top. Ze liggen er soms wel uit maar dat komt zelden voor.

Greetz The Legend

Ik ben toch malle pietje niet!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ice storm :

die 1GB die jij noemt is de limiet van de data verkeer van je homepage

Jsunnyreports

Verwijderd

@home was gisteren down :) :) :) maar verder wel O.K.
Pagina: 1