JBL Ti600 irritant bijgeluidje

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Ik heb 2 JBL Ti600 speakers, aangesloten op een NAD c350 versterker. Opzich best tevreden mee, maar sinds een tijdje heeft 1 van de 2 speakers (ligt aan de speaker, ik heb ze nl al andersom aangesloten gehad) een vervelend bijgeluidje. Het lijkt alsof er iets is losgetrild (ik heb ze nog niet overdreven hard gehad), en af en toe met de muziek meeresonneert. Het is ook maar bij een paar nummers te horen (vooral bij lage tonen volgens mij), bijv bij enkele nummers op de cd Chicane - Behind the Sun is het soms erg duidelijk te horen. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb er iig nog wel garantie op.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een zit de woofer wat los.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Ben je alle schroefjes al nagelopen of er daar misschien eentje van los zit?

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 27 januari 2002 19:44 schreef Mystic_Jack het volgende:
Misschien een zit de woofer wat los.
Ja dat lijkt het inderdaad te zijn, tenminste de rubberen rand om de woofer. Maar wat kan ik er tegen doen? Of zal ik maar garantie claimen? Maar dan issie waarschijnlijk wel een tijdje weg zeker?

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Schroef de woofer eens los en kijk of de bedrading niet tegen het membraam komt,zoja dan vast zetten natuurlijk.
ligt het aan de tweeter?dan kan het zijn dat er stof o.i.d in zit(heb ik eens gehad)Succes

PowerStation

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 27 januari 2002 20:14 schreef Fern het volgende:
Schroef de woofer eens los en kijk of de bedrading niet tegen het membraam komt,zoja dan vast zetten natuurlijk.
ligt het aan de tweeter?dan kan het zijn dat er stof o.i.d in zit(heb ik eens gehad)Succes
Hmm, zou ik dat wel doen? Waarschijnlijk gaan ze dan zeuren met garantie of niet?

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 20:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ja dat lijkt het inderdaad te zijn, tenminste de rubberen rand om de woofer. Maar wat kan ik er tegen doen? Of zal ik maar garantie claimen? Maar dan issie waarschijnlijk wel een tijdje weg zeker?
Bekijk die ene woofer eens goed na. Kan te los in de kast zitten, moet je de schroeven wat aandraaien. De rubbere rand kan bijna niet de oorzaak zijn, want dan zou de conus gemakkelijker verder doorschieten en/of de spoel beschadigen.
Als het een bas reflex kast is, kijk eens naar de bas reflexpoort of die los zit.
Intern kan er mogelijk ook wat los zitten, wat kan rammelen, maar dat is weer moeilijk te bekijken.

Als het allemaal niet oplost, dan moet je maar terug naar de winkel, voor controle.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 27 januari 2002 20:27 schreef Mystic_Jack het volgende:

[..]

Bekijk die ene woofer eens goed na. Kan te los in de kast zitten, moet je de schroeven wat aandraaien. De rubbere rand kan bijna niet de oorzaak zijn, want dan zou de conus gemakkelijker verder doorschieten en/of de spoel beschadigen.
Als het een bas reflex kast is, kijk eens naar de bas reflexpoort of die los zit.
Intern kan er mogelijk ook wat los zitten, wat kan rammelen, maar dat is weer moeilijk te bekijken.

Als het allemaal niet oplost, dan moet je maar terug naar de winkel, voor controle.
Nee hehe, inderdaad, de rubberen rand is slechts de afwerking :) ik zal em binnenkort wel eens ff nakijken, mocht ik niks vinden dan zal ie wel terug moeten :'(

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Hey evil!

Hoest ermee? Je weet dat ik dezelfde speakers heb, en ik heb ze inmiddidels flink mishandeld, totaal geen resonantie hier.. Afgezien van de kasten/meubelen die bij bapaalde volumes mee gaan trillen >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1