Kabelaars

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
OK, een echte Ttweaker heeft kabel. Maar namens alle mensen die GEEN KABEL KUNNEN KRIJGEN wil ik jullie dringend doch vriendelijk verzoeken op te houden met de opschepperij over jullie Chello / @Home/ whatever verbindingen. ZEKER in posts die gaan over analoog of ISDN problemen. Nu zitten er minstens 2 of 3 tussen die gelijk hoog van de toren blazen over hun geweldige 300 K/s Chello verbinding, of -nog erger- dat hun datasnelheid 'slechts' 100k/s is.

Je kunt begrijpen dat wij modemmers daar niet op zitten te wachten.

Ik hoop op begrip, namens alle modemers

PS. "wacht maar tot we ADSL hebben" ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Havana,

Als ex-modemmer die nog steeds de zure druiven plukt van zijn torenhoge telefoonrekeningen (>500.- / 2mnd) kan ik met je meeleven. Echter, modemmen heeft ook zijn voordelen:

Jullie:

- hebben vaker een lagere ping
- downloaden veel minder onzinnige dingen
- hebben s'avonds geen last van gedecimeerde overdrachtsnelheden
- hebben nog zo'n nostalgisch inbelgeruis
- kennen nog wel het 'effe internetten'

'Weescht geluckig met wat U bezit, niet wat U wenscht' ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Ik ben zeker wel blij met m'n kabelaansluiting vanwege de telefoonkosten, maar de verbinding is vaak brak :(
Er valt 's avonds NOOIT met een goede ping een spelletje quake te spelen (ook niet op onze eigen(=Gelrevision) servers)en zonder downloadaccelerator zou dubbel-ISDN bijna net zo snel zijn.
UPC zou onze (Gelrevision) abo's 1 1/2 maand geleden omzetten naar chello (dus hopelijk 1.5m/256k verbinding en goede ping), maar dat is nog steeds niet gedaan :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Nou havana,
Hier is dan zo'n SUPER BLIJE EN TROTSE kabelaar. NOT :( !!!!!!

Ik zit dus bij de Casema. En het ENIGE voordeel is dat ik nu geen telefoontikken meer heb. Maar als ik zit te downloaden met zo'n slordige 500 Bytes/sec. is de vreugde over dat voordeeltje ook snel verdwenen hoor!!

Verwijderd

ja het stomme is dat ze wel overal kabel aanbieden maar dat het op sommige plaatsen dus totaal niet werkt...
Ik heb nu al een paar maanden geen problemen meer (okay soms valt Chello wel is 5 min weg)
maar als iemand die kabel heeft maar 500 bytes/sec haalt dan noem ik dat oplichterij
ik zou niet betalen of gewoon alle helpdesk nummers bellen net zolang totdat het beter wordt...

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb nog nooit sneller als iemand met ISDN gesurft (Chello ( :r) heb ik).

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik ben dus ook een gelukkige Kabelsurfer (NOT!!!!) mag blij zijn als ik een bestandje binnen trek met 3 Kb/sec.

Dan duurt het dus lang, voor een gaaf Proggie.

Mzzl Diamon.

Dus, KPN + 56k6 bakkie, is sneller dan een kabelboer, Rendo de K(L)ooi in mijn geval.
Tis dat mijn ouders beginnen te flippen, als ik de heledag de verbinding in pik, anders wist ik het wel.

En nee, geen ISDN, w8 op geen telefoon tikken met KPN.

And The Only One

Verwijderd

ik zit nu achter een 56k hccnet/supernep verbinding ( vrijdag 1500u ISDN :P )

volgende stap: ADSL, nu maar hopen dat ze daar een beetje mee doorknarren....
in ieder geval: ik ben het wel met havana eens.. het moet nu een afgelopen zijn met dat gezeik maar ik denk niet dat dit zin heeft, het is toch nooit te stoppen.
kabelaars zullen altijd blijven opscheppen en modemmers blijven zeiken. shit happens :(

Verwijderd

ik wil ook wel downen met 3 Kb/sec. ipv 5 kb/sec. als ik daar een telefoonrekening van een paar honderd piek mee bespaar..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

botoo

💀 too old to die young

havanna, het is dat ik uit verveling ff deze topic induik, laat ik nou denken dat je ergens pijn had ;) (in je kabelAARS)

btw dat verhaal van dicaprio komt mij bekender voor dan dat van die hoge snelheden, ik heb idd ook chello en die topspeed situatie maak ik niet vaak mee, die lagere telefoonrekening wel :)

Nog ff wachten tot chello er een datalimiet op gaat gooien, dan ben ik zo weer weg.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 08:08
Thuis met 56k modem kan ik sneller surfen dan hier op het werk (T1).
Alleen downen gaat hier met gemiddeld 60kb/s wat sneller dan thuis (5 kb/s).
En natuurlijk geen telefoonrekening van het werk, maar die is toch al hoog genoeg.
Het grootste voordeel vind ik dus niet eens de snelheidswinst alswel de telefoonrekening.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mijn excuses voor mijn opschepperij...
BTW ik heb geen kabel maar zit gewoon direct op het lan, en de ping is ook wel laag. Maar ik betaal een huur van f415 voor een kamer van 14m^2 inclusief kabeltv, telefoon, gas, electra, t1 internetverbinding.

• FatalError
  • Laatst online: 20:57
In de eerste post van mij in deze tread had ik het over snelheden van dubbel-isdn en vet hoge pings, nou kom ik net thuis en ga ik ff iets downloaden, haal ik zomaar 190 kb/s en heb ik ping 30 met q2!!!!!!
Ze hebben dus vanacht/vanochtend eindelijk wat aan UPC/Gelrevision gedaan!! :) :)
Kabel ruled eindelijk weer!!!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1