Toon posts:

[tv/coax/video] signaal 2 kanten op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag waarop ik geen antwoord kan vinden in de search of in de faq. Bij ons in de meterkast komt de kabel (tv internet en radio) binnen. En op mijn kamer staat de videorecorder, waar de pc op zit aangesloten.

De kabel wordt direct gesplit, naar de huiskamer en naar boven. Boven gaat hij in de videorecorder en vanuit de videorecorder in de tv. Maar kan ik het signaal dat vanuit mijn videorecorder komt ook weer terugsturen door dezelfde kabel? Zodat ik in de huiskamer ook gebruik kan maken van mijn PCtje?

Verwijderd

Ik denk dat je grote storing gaat krijgen, als het al lukt. Plus dat je het signaal van je videorecorder dan ook het kabelnetwerk op zou zenden (kunnen je buren meekijken)

Ik zou voor een mooie s-video kabel gaan denk ik.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op zondag 27 januari 2002 19:24 schreef kabelmodems het volgende:
Ik heb een vraag waarop ik geen antwoord kan vinden in de search of in de faq. Bij ons in de meterkast komt de kabel (tv internet en radio) binnen. En op mijn kamer staat de videorecorder, waar de pc op zit aangesloten.

De kabel wordt direct gesplit, naar de huiskamer en naar boven. Boven gaat hij in de videorecorder en vanuit de videorecorder in de tv. Maar kan ik het signaal dat vanuit mijn videorecorder komt ook weer terugsturen door dezelfde kabel? Zodat ik in de huiskamer ook gebruik kan maken van mijn PCtje?
Kan, maar dan moet je contra pluggen op de kabel zetten (zowel boven als onder) en het antenne signaal onderbreken. Dus een heel gedoe. Dat je buren video zien, kan niet, want er zit een diode tussen. Makkelijker is het om een simpele audio kabel te kopen en deze vanuit de video naar je pc te leiden (Als je het goedkoop wilt houden).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor contra pluggen? Kan je iets meer uitleg geven?

Een extra kabel is eigenlijk geen optie. Dus vandaar dat ik dezelfde graag wou gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
schop