[CISCO] IOS update

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik heb hier een Cisco router, 1605R (2x ethernet)

Nu wil ik hiervan het IOS gedoe updaten, en zit nu 12.0 op

12.2 schijnt er dus te zijn.

Ik wil de router tevens laten functioneren als DHCP server, en dat kan dus bv met 12.0 niet.

Hoe kom ik aan die updates, en hoe kan ik zien welke versies hoeveel geheugen nodig hebben enz.

Huidig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Cisco Internetwork Operating System Software 
IOS (tm) 1600 Software (C1600-Y-M), Version 12.0(12), RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-2000 by cisco Systems, Inc.
Compiled Mon 10-Jul-00 19:59 by htseng
Image text-base: 0x02005000, data-base: 0x0245E484

ROM: System Bootstrap, Version 12.0(3)T, RELEASE SOFTWARE (fc1)
ROM: 1600 Software (C1600-RBOOT-R), Version 12.0(3)T,  RELEASE SOFTWARE (fc1)

Aan geheugen heb ik 8Mb in dat ding, en 4Mb flash
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
cisco 1605 (68360) processor (revision C) with 6144K/2048K bytes of memory.
Processor board ID 23374709, with hardware revision 00000003
Bridging software.
X.25 software, Version 3.0.0.
2 Ethernet/IEEE 802.3 interface(s)
System/IO memory with parity disabled
8192K bytes of DRAM onboard
System running from RAM
7K bytes of non-volatile configuration memory.
4096K bytes of processor board PCMCIA flash (Read/Write)

Ik wil dit ding gaan gebruiken voor inet deling (NAT), dhcp server, en het beperken van internet op werkstations (bv 50k/sec max)

Dit is allemaal mogelijk, maar hoe? Welke ios raden jullie aan?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Die versie die je er nu op heb staan kan dat allemaal al,.. dus je hoeft niet te upgraden !

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tja lijkt me duidelijk op de cisco site kan je allerlij info vinden. Echter het downloaden van iosen is niet gratis ben ik bang sterker nog is hardstikke duur.
Hier kan je dus allerlei info over 12.2 vinden Ik weet niet of je hier bij kan. Ik ben namelijk geregged bij cisco dus mag ik wat mee rinfo zien geloof ik. DIt lijkt me echter niet heel erg geheim

• DJSmiley
Op zondag 27 januari 2002 19:57 schreef Flyduck het volgende:
Die versie die je er nu op heb staan kan dat allemaal al,.. dus je hoeft niet te upgraden !
Inet deling enz kan idd al, maar toen ik DHCP server geconfigged had met Cisco Configmaker kreeg ik een melding dat mn IOS dit niet kon :? :?

En verder... hoe zit het met bugs/security?
Ik meen me te herinneren dat er een redelijke grote bug zat in IOS waardoor iedereen m kon "configgen" (lees: verneuken)
Of was dat in 12.0 al opgelost?

• DJSmiley
Op zondag 27 januari 2002 19:59 schreef TrailBlazer het volgende:
Tja lijkt me duidelijk op de cisco site kan je allerlij info vinden. Echter het downloaden van iosen is niet gratis ben ik bang sterker nog is hardstikke duur.
Hier kan je dus allerlei info over 12.2 vinden Ik weet niet of je hier bij kan. Ik ben namelijk geregged bij cisco dus mag ik wat mee rinfo zien geloof ik. DIt lijkt me echter niet heel erg geheim
Die page had ik dus al bekeken, alleen dat is puur de documentatie.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Zoek iemand met een CCO account en die kan het zo voor je downloaden

• DJSmiley
Op zondag 27 januari 2002 20:06 schreef babylon5 het volgende:
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Ik weet niets van IOS e.d. van Cisco. Ik kan nit uitgaan van het feit dat iemand zegt 'Is gratis, hier heb je ze' of 'Is hardstikke illegaal, dit is een warez req.'.
Uit voorzorg is de req. weg, zonder gevolgen voor de user.</font><hr color="FF0000" size="1">
en kun je die zooi via configmaker ofzo erop krijgen? of via tftp ?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

_Arthur

blub

Cisco IOS-en zijn indeed copyrighted en moet je kopen (zoals hierboven al gezegd is).

En je IOS upgraden gaat inderdaad via tftp. Er zijn gratis tftp-servertjes te downloaden dus dat moet niet het probleem zijn.

Nu nog iemand lief aankijken die je kent die die IOS-en heeft.

Verwijderd

Ik zou niet gaan update als ik jou was.

De nieuwste IOS 12.2 (C1600-y-mz) heeft namelijk 10 MB RAM nodig. Heb je dit niet dan kun je wel je flash flashen maar daarna start de router niet meer omdat deze geheugen te kort heeft.

De andere IOSsen (met meer mogelijkheden) hebben naast meer RAM ook meer FLASH geheugen nodig.

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/ios122/122relnt/xprn122t/122tfeat.htm#xtocid35

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

je hebt recht op een gratis update naar 12.1, omdat er een of andere dikke vette bug in 12.0 zit.

je moet ff contact op nemen met cisco, want ik weet nie precies hoe dat zit.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

TFTP software van Cisco heb ik evt wel voor je, kan je ook vanachter het inloggedeelte downloaden:

http://www.cisco.com/pcgi-bin/tablebuild.pl/tftp

Laat maar weten of je het gemaild wil hebben, is 1.26mb groot slechts.

Gr.

• DJSmiley
TFTP software heb ik wel, TFTP server is gratis (freeware) te downloaden @ www.solarwinds.net

Cisco IOS is idd copyrighted, die request hierboven (waar ik dus zelf ook al aan twijfelde, maar goed, dat stond erbij) is dus terecht weggemod door Koffie.

Heb vandaag een leverancier gebeld, IOS 12.1 kan ik kopen voor € 13,nogwat (ex btw)

Nu ff kijken wat de meerwaarde van 12.1 is tov 12.0 die ik nu heb. (bugfixes maybe?)

12.2 past niet in mn router, en dram uitbreiding is f*cking duur (€ 200 voor 2Mb ofzo, weet t niet meer, en wil t ook niet weten :) )

• Passiew
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 11:22
Ik ben dus ook in het bezit van een CISCO 1605r met IOS 12.0.3 ik wil dat ding dus ook aan mijn kabel modem hangen alleen IOS 12.0.3 ondersteund geen ip address dhcp, hier voor moet je dus inderdaar minimaal IOS 12.2 hebben.
Ook heb je voor IOS 12.2 minimaal 10Mb Dram nodig in je Cisco, er zit dus standaard 8 in !

NOU DE TRUK !

hoe krijg ik meer Dram in mijn Cisco, je maakt je oude 486 of pentium open, je kijk of daar nog 72 pins geheugen in zit.
Zo jah kijk of het Fastpage of EDO is, is het fastpage heb je geluk !! ( had ik dus ) je maakt je Cisco open stopt dat geheugen in de geheugen Bank en Taaaataaaa in mijn geval 24Mb Dram memory , let wel op er kan alleen FASTPAGE geheuhgen in

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Again .. ik kan niet 100% zeggen of de IOS gratis is of niet.
Indien je idd een update kunt krijgen, staat deze vast op de site. Anders bel je ff met Cisco.
En anders moet je 'm kopen

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

De meeste IOS versies zijn NIET gratis en zul je moeten kopen. Alleen voor wat switches kun je deze wel downloaden. Routers etc. zul je altijd moeten kopen.

Ivm een grote SNMP-bug kun je een nieuwere versie krijgen van Cisco. In principe kun je dit via je leverancier krijgen, maar mocht je deze niet (meer) hebben, dan kun je ook mailen naar tac@cisco.com, zij kunnen je dan verder helpen met een upgrade.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met de juiste login & pw, kan je ze gewoon downloaden hoor. :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 12 maart 2002 19:28 schreef BreadFan het volgende:
Met de juiste login & pw, kan je ze gewoon downloaden hoor. :)
het bedrijf waarop die CCO account is geregistreerd, zal later wel een rekening thuis ontvangen hoor!!!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja en die persoon (of bedrijf) krijgt dus ene vette rekening

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmmmm.... ik ken dus een algemeen loginnaam en pw, en daarmee kan ik ook software downloaden hoor. :)

En dat is niet op naam van een bedrijf of persoon geregistreerd. :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Op dinsdag 12 maart 2002 23:16 schreef Dirk-Jan het volgende:
het bedrijf waarop die CCO account is geregistreerd, zal later wel een rekening thuis ontvangen hoor!!!
Op dinsdag 12 maart 2002 23:21 schreef TrailBlazer het volgende:
Ja en die persoon (of bedrijf) krijgt dus ene vette rekening
En dat ligt dus helemaal aan het type CCO abbonement wat je hebt. Als je bijvoorbeeld autorized reseller, partner of contracter bent kun je deze zo gratis downloaden.
Heb je echter een smartnet abbo voor een klein routertje en je download IOS images voor een heel ander type is de kans redelijk groot dat je een rekening krijgt.

• DJSmiley
Op dinsdag 12 maart 2002 10:19 schreef een verhaal over el-cheapo mem in je router proppen:
* DJSmiley is sloping his 1605... meer mem roelt altijd, en FP scoren we nog wel, ff grabbelen hier!

Digicam ready, we gaan router mollen :)

Edit: router gesloopt,

Afbeeldingslocatie: http://nxs.boeve.org/got/cisco_memory/cisco03.jpg

EDO spotted!!
dat wordt ff de doos in wroeten, en mem uitbreiden!

meer pics @ http://nxs.boeve.org/got/cisco_memory/index.htm

Edit 2: Done, tnx 4 suggestie, mn routertje heeft nu 16Mb memory

• sjaak
  • Laatst online: 02-05 11:38

sjaak

un giorno credi

Zou je zo'n ding ook met PPPoE troep aan de praat kunnen krijgen? Zou wel kewl zijn :D

btw, djsmiley, als je gemailed hebt, ik lees het morgen pas weer, op m'n werk. ;)

• DJSmiley
Op woensdag 13 maart 2002 22:36 schreef micha het volgende:
Zou je zo'n ding ook met PPPoE troep aan de praat kunnen krijgen? Zou wel kewl zijn :D

btw, djsmiley, als je gemailed hebt, ik lees het morgen pas weer, op m'n werk. ;)
ja, had gemeeld, maar ff een edit op mailtje, router heeft nu 16Mb ipv 8 :)

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Op woensdag 13 maart 2002 22:36 schreef micha het volgende:
Yep, dit is mogelijk ik draai een 1605r met een casema premium abonnement. Het is wel even zoeken naar een image met pppoe client support.
Pagina: 1