Toon posts:

freesco probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje raar probleem. Ik heb een freesco bak die het i-net deelt en alles werkt goed zolang ik als enige met i-net bezig ben. Maar zodra mijn pa gaat mailen/browsen word bij mij spontaan morpheus en icq gedisconnect. Ik vemoed dat dit een probleempje met portforwarding is. Ik heb mijn freesco bak op standaard instellingen staan, en op mijn pa's en mijn compu gebruik ik ook gewoon de door windows toegewezen instellingen. iemand enig idee wat ik moet veranderen???

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=23] :).

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
kan je je report even post?

ga naar je linux-prompt, typ report, en post het bestandje report.txt dan ff

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
waar gooit hij dat bestandje neer dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of iemand er wat mee kan maar het report bestand van mijn freesco bak is hier te vinden.

• Hmmbob
  • Nu online
volgens je verhaal heb je de instellingen in windows zo staan, dat hij ze bij freesco ophaalt. freesco heeft echter de dhcp-server niet aanstaan, dus die kan je daar niet bij helpen. Waarschijnlijk is het probleem een heel eind opgelost als je je dhcp-server aan gaat zetten.

ga naar de prompt, typ setup, [enter], [enter], [a], [42], [s], [enter], [enter], [enter], [enter]
Je stelt dus alleen in dat de DHCP aan moet.

dan doe je [73] [enter] en enter je net zolang door tot je een IP-range op kan geven. geef hierbij voldoende ruimte mee, dus voor de pc's vul je 192.168.0.2 192.168.0.3 in, voor 3 pc's 192.168.0.2 192.168.0.4, enfin, je snapt t wel :)

en dan is t naar t menu, [x], en [s] en ff een reboot.

succes

Verwijderd

Topicstarter
okee, cool dat werkt! Maar dan had ik nog een vraag, is het mogelijk de dns instellingen van @home ook in mijn netwerk te verkrijgen? Dus als ik "www" intik dat ik dan op de info page van @home terecht kom? Nu moet ik iedere keer een heel ip adres intikken. En als ik onder dos command "ping mail" intik dan krijg ik "unable to resolve host" melding.

Verwijderd

Dat @home probleem is ook op een andere manier op te lossen. Die www page is nu start.home.nl en je kunt mail en news etc bereiken door mail.home.nl en news.home.nl te gebruiken.
-edit- Je zou ze ook in de hosts file van de clients kunnen zetten natuurlijk..

• Hmmbob
  • Nu online
of in windows je domainsuffix invullen. Dit is in jouw geval (ff spieken in je report)(o, o... daar heb je weinig aan op t moment)

nou, als je weer uit de nodemove.home.nl bent, kan je je domainsuffix invullen in windows. dan werken ook al die korte namen.

voor de newsserver kan je dit ipadres gebruiken: [213.51.129.81]. De mailserver is inderdaad bereikbaar onder mail.home.nl. En mocht dat start.home.nl niet werken, probeer dan 213.51.129.121.

Succes

Pagina: 1