Toon posts:

port 25 xs4all fast adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand of port 25 standaard tegengehouden wordt wanneer je bij XS4ALL een fast adsl abonnement hebt?

Verwijderd

Bij basic kan ik je garanderen dat ze het niet doen, maar bij fast verwacht ik het ook niet eigenlijk.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Niet bij XS4ALL. Bij Planet is het zo dat je een ingenieuze constructie moet hanteren om het aan de praat te krijgen, maar XS4ALL doet dat niet.

Als ze erachter komen dat je een open relay hebt, sluiten ze die voor je af, maar wordt je wel op de hoogte gebracht.

Standaard staat hij dus open voor de wijde wereld! *D

... en oranje! :P

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 23:08

MLS

Nee ze laten alle (belangrijke) poorten gewoon lekker open voor je.

FTP, WWW, Telnet, SSH, SMTP etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vraag dit nl omdat ik onlangs bij een klant een draytek vigor 2000e routertje heb neergezet.

Nu heb ik port mapping ingesteld voor de smtp poort zodat er via xs4all middels bSMTP mail kan binnenkomen op de interne mailserver.

Op dit moment bellen ze in via ISDN en verwijst het mx- record naar het ip adres dat ze op die lijn hebben.

Nu wil ik voordat ik XS4ALL bel om het ip adres van het mxrecord te wijzingen, eerst eens kijken of ik er uberhaupt van buiten af op port 25 doorheen kom.

Ik kan de router wel gewoon pingen van buiten af maar ik kom er niet door heen op port 25.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er inmiddels achter.

Er waren 2 dingen aan de hand.

1.
Poort 25 is alleen bereikbaar vanaf een XS4ALL account.

2.
Wanneer de mail server zelf was ingebeld via ISDN kwam je er niet bij op port 25. Als ik de ISDN verbinding verbrak kon je er wel bij komen.

Thnx voor alle replies
Pagina: 1