Toon posts:

[modem-tweak] vraagje over poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Alcatel modem gaan tweaken en weet al hoe alles moet, echter heb ik nog een vraagje :)

Ik wil het modem gaan gebruiken als router, ik wil dus geen vuurmuur gaan draaien. Nu kwam ik hetvolgende tegen:
De laatste stap, het beveiligen van de verbinding en uw modem. (oude methode, ook gebruiken bij ADSL Advanced..)

- Ga naar "MS-Dos Prompt". (Opdrachtprompt in Windows 2000)
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, uw externe IP)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)
Nu is mijn vraag moet ik al deze protocollen voor elke pc in mijn netwerk creeeren, want ik ga geen server draaien ??

Mijn idee is nl. als je alleen alles forward naar ip 10.0.0.150, dat de rest van het netwerk geen verbinding kan krijgen :?

Beetje vaag misschien, sorry :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je helemaal geen firewall wilt gebruiken kun je die ook uitzetten met ip config firewalling=off
Je hoeft dan ook geen poorten meer te forwarden

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus eik wil is mijn modem tweaken naar een router. Vervolgens naar de uplink van me switch, en daarop de rest van het netwerk.

Er komt dus geen server tussen ( die wil ik er juist uit :) ), en ik wil dat elke pc zonder firewall draait :)

Ik heb zo'n beetje alle info sites en GoT-search bekeken, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit :?

edit:
Op zondag 27 januari 2002 20:00 schreef Chemist het volgende:
Als je helemaal geen firewall wilt gebruiken kun je die ook uitzetten met ip config firewalling=off
Je hoeft dan ook geen poorten meer te forwarden
en wat houdt deze configuratie precies in?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
met ipconfig firewalling=off zet je de firewall in je modem uit. als je niet gaat natten is er niets aan de hand en kan je die vuurmuur gewoon aan laten. voor sommige progs moeten poorten open staan en die kan je via NAT open zetten. Dan moet je dus wel je vuurmuur op je modem uit zetten. Je kan dan vanaf je modem verwijzen naar een pc (dus een poortje kan je maar naar 1 pc laten verwijzen.)
Dat kan je poortje voor poortje doen:
nat
nat=>create protocol tcp inside_addr=10.0.0.1:yy outside_addr=xx.xx.xx.xx:yy
nat=>save
nat=>exit

maar je kan ook alle poorten naar 1 pc sturen:
nat
nat=>defserver addr=10.0.0.1
nat=>save
nat=>exit

eigenlijk dus wel vrij simpel.....

iRacing Profiel

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Even kort samenvatten. Niks met die nat rules doen. Gewoon verder alles instellen zoals op de website wat betreft modem tweak. Ik heb overigens dezelfde config als jij nu wilt.