Toon posts:

Harde Schijf Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn computer opstart wil hij de ene keer wel mijn harde schijf laden en de andere keer niet. Wanneer hij dit niet doet, krijg je een raar opstartgeluid, en lijkt het of hij constant in een "standby" komt, vandaar dat hij dan heel raar gaat doen (laden, en dan weer niet laden enz). Wie kan mij vertellen wat er nu hier mee is? Ik dacht eerst dat het aan nieuw intern geheugen lag, maar heb dit er ook al uitgehaald, en probleem blijft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil hij dan wel/niet laden?
en welk OS draai je?
wordt de hdd nog wel in de bios gedetecteerd?
en move.to/OM

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:21
staat in de bios alles op automatisch?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer de schijf eens in een ander systeem? ligt het aan de schijf? Probeer anders de harddisk boot-delay in de BIOS eens op een seconde of wat te zetten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn harde schijf wordt nog wel in de bios herkend. Hij staat hier als automatisch, waar hij altijd op heeft gestaan. Ik draai Windows XP.
In mijn bios staat dat hij eerst A: laat en daarna C:, maar na laden A: gaat hij soms erg flippen, en de andere keer opstarten niet. Als hij gaat flippen, lijkt het net of hij in "standby" (zo'n geluid krijg je), en dan weer terug gaat daaruit, en daarna weer standby enz. Ik weet geen raad: Help!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

lijkt het of hij constant in een "standby" komt, vandaar dat hij dan heel raar gaat doen (laden, en dan weer niet laden enz).
Denk dat je harde schijf naar de klere is, hij maakt zeker zo'n opspinnend geluid en dan een tik en dan steeds opniuew ? Had k namelijk ook 1 keer met m'n ibm harde schijf en toen opniuew gestart en raar genoeg werkt ie nauw nog steeds zonder dataverlies of iets dergelijks.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trekt je voeding het wel?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:21
heb je usb apparaten? ze kunnen veel stroom verbruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 18:56 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Denk dat je harde schijf naar de klere is, hij maakt zeker zo'n opspinnend geluid en dan een tik en dan steeds opniuew ? Had k namelijk ook 1 keer met m'n ibm harde schijf en toen opniuew gestart en raar genoeg werkt ie nauw nog steeds zonder dataverlies of iets dergelijks.
Ja, ik herken dit wat jij hier zegt ook bij mij: dit bedoel ik dus. Maar werkt hij nou weer goed bij jou dan? Bij mij blijft dit dus..

Mijn voeding moet het wel aankunnen ja, heeft altijd goed gewerkt, en heb niks toegevoegd aan hardware verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 18:58 schreef joosd het volgende:
heb je usb apparaten? ze kunnen veel stroom verbruiken
Ja ik heb ook twee USB apparaten (printer en digitale camera), maar heb alleen nu Netvoeding, muis, toetsenbord en monitor aan hangen, en probleem is er nog steeds..

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit doet me denken aan een overleden 10gb quantum hdd,
Die had precies hetzelfde ,alsof ie steeds opniuew opspint ,eerst wouw windows nie meer laden en dan 1 keer wel en dan kreeg je weer allemaal bsod's en daarna wou hij nie meer opstarten :'(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).
Pagina: 1