Zou dit interesant zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
hoi,

'k kwam laatst op hetvolgende id:

Ik maak/laat maken een download programma. Deze bestaat uit 2 delen; een client en een webmaster deel.

Een webmaster kan een file1 coderen. Ook wordt er een (gecodeerde) file2 aangemaakt, waarin de download locatie van de file1 staat, + de locatie waar file2 hoort te staan op het net.
Dan wordt file 1 op de fileserver geplaatst, en file 2 als link op een webpagina. (alleen downloadbaar vanaf deze webpagina, laat zich niet linken oid)

Een client prog zal deze file 2 openen, en decoderen (de inhoud niet laten zien!). hij checkt dan of file 2 komt van de locatie waar hij moet staan. Zoniet, is ie gejat.
Maar file2 heeft ook de url van file1 en deze wordt gedownload, evt. met resumefunctie etc etc
Als deze klaar is, zal er dus een gecodeerde file zijn gedownload.
Nu komt het leukste, eigenlijk m'n vraag of dit gaat werken/interesant is:
Om deze gecodeerde file te kunnen extracten, moet er een reclameFILMPJE oid bekeken worden. Met een goede compressiemethode is het mogelijk om een filmpje van 60 sec in goede quali op 384x288 te laten zien, met een filesize <1MB
Het lijkt me dat je hiermee bestwel zou kunnen concureren met Reclame op TV. Ook omdat je bijv. bij de setup van de client bijv. land en leeftijd etc kan laten aangeven, en daar je reclame op kan afstemmen.

Het heeft voor een webmaster dus het voordeel dat hij bijv. 50% van de reclameopbrengsten zou kunnen krijgen, dus een klein bedrag om de bandbreedte evt. te kunnen terugverdienen...

'k vroeg me een aantal dingen af:
+ Zouden er uberhoupt mensen willen adverteren?
(je laat diegene die download dus forced een filpje oid zien)
+ Zouden er sites dit gaan gebruiken? (ik verwacht dat de gebruikers er niet echt op zitten te wachten, dus minder hits)
+ Zou een gebruiker dit niet ZO zwaar iritant vinden, dat hij de file dan liever helemaal niet download?
Als dat zo is, zal het mischien alleen gaan werken bij ZWAAAR speciale content.....

Of zou er ook voor dit soort online reclame geen interesse zijn? Of zou het net zo gaan als met de bannermarkt nu? (slecht dus)

[edit]
Bij nader inzien is dit miss tochniet het goede forum...maar waar ie dan wel hoord... :?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
No offence,
maar een site met dat soort grappen zou bij mij gelijk de Junkbuster ingaan.
De gedachte vind ik wel origineel :)
Je topictitel loopt niet echt over van duidelijkheid.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 27 januari 2002 18:56 schreef robbb het volgende:
No offence,
maar een site met dat soort grappen zou bij mij gelijk de Junkbuster ingaan.
Het probleem is momenteel dat er met het internet zelf NIETS meer te verdienen is. je kan alleen nog wat verdienen door een een of andere dienst aan te gaan bieden...
Terwijl het internet toch een zeer veelzijdig medium is...

het is nu zo dat een aantal sites GEDL gaan vragen voor hun content...wat doe je liever, je Creditcard gegevens invullen, of even reclame kijken?
De gedachte vind ik wel origineel :)
Thnx :)]
Je topictitel loopt niet echt over van duidelijkheid.
I know, but it's already 2 late :'(