Toon posts:

Gabber (MSN voor linux) kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik download gabber-0.8.6-1_rh7.i386.rpm

rpm -i gabber-0.8.6-1_rh7.i386.rpm

en ik krijg aleen maar errors dat hij dingen nodig heeft.

.... is needed.
..... is needed.

Ik heb net redhat 7.2 gewoon standaard geinstalleerd.
Moet ik hem in een andere directory instelleren ofzo?

Verwijderd

Lijkt me dat je de dependencies dan eerst moet installeren. Dus ... is needed moet je dan eerst installeren.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het gene waarom hij vraagt eerst installeren, je vindt de packages bij RPMfind.net. Het kan ook zijn dat alles al op de CD staat en dat je via een package-manager hem gewoon kan installeeren door hem aan te klikken (ik weet niet zeker of RedHat dit heeft, Mandrake iig wel).

Verwijderd

Gabber is goed. Het is een instant-messaging systeem wat niet alleen kan Jabberen, maar ook kan ICQen en MSNen, en het is vrij.

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Gaat alle deps installeren je tever en gaat het je echt alleen om MSN?? Gabber is namelijk een Jabber client en niet zoals je in de topic title zegt MSN. Mocht je dus echt alleen MSN willen probeer eens kmerlin, dept op heel wat minder ook alsik me goed herinner, maarja, m'n systeem lost deps normaal zelfop.

If you can't win fair, cheat!

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Hm waarschijnlijk nog meer deps als hij met gnome werkt, allemaal kde stuff (Qt?). Gewoon Gabber :) tip : vind alleen een goede server om te gebruiken (stabiel/uptime) of gebruik je eigen jabberserver (wel stukje ingewikkelder).

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Als ik het goed begrijp gaat het jou voornamelijk om MSN.
Dan kan ik je sterk aan raden om Imici te gebruiken.
Download: Imici199kb
Van uit de dir waar je imici hebt staan:
Doe
tar xvzf imici-current.linux.x86.tar.gz
cd imici
en dan ./imici
(als ik me niet vergis)
Succes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Ik gebruik ccmsn. Het werkt perfect en lijkt als 2 druppels water op de echte msn.
Afbeeldingslocatie: http://freshmeat.net/img/screenshots/17533.jpg
Te downloaden op freshmeat

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Twee druppels? Met dat ranzige lettertype? :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
ik heb zelf ook problemen met installeren van gabber, ik weet dat ik bepaalde dingen moet updaten, maar ik kan geen goede versie vinden van gnomemm, want ik heb er wel 1 gevonden maar nu geeft ie een fout dat dat geen goede versie is, wie weet wel een goede versie ???

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 02 februari 2002 11:27 schreef pvanwelt het volgende:
ik heb zelf ook problemen met installeren van gabber, ik weet dat ik bepaalde dingen moet updaten, maar ik kan geen goede versie vinden van gnomemm, want ik heb er wel 1 gevonden maar nu geeft ie een fout dat dat geen goede versie is, wie weet wel een goede versie ???
Hoe probeer je hem te installeren ? Met een sourcefile, of via een .rpm ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NoReseth
met een rpm

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 02 februari 2002 11:30 schreef pvanwelt het volgende:
met een rpm
En welke foutmelding geeft 'ie dan precies ? Een aantal depends regels zeker ?

Heb je al geprobeerd om de files die hij aangeeft, in te tikken op http://rpmfind.net :?
Dan krijg je als het goed is een lijstje met rpm's waar de file inzit die je nodig hebt. Zoek daartussen jouw disributie uit, en download de juiste rpm.. Doe dat met al die files die je nodig hebt,zet ze ff in een aparte directory, en tik dan rpm -i *.rpm in, dan installeerd hij ze allemaal automatisch , en als het goed is, ben je dan weer een programma rijker :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 11:27 schreef pvanwelt het volgende:
Hier staan de nieuwste versies van GnomeMM in RPM package.

• NoReseth
heb net even gekeken ernaar en idd ik vond hem :+
maar nu moet ik dus weer wat anders hebben, en ik vind het wel maar hij blijft steeds vragen om andere dingen :
gnlibs
gtk
orbit

ik vind het wel vreemd, want ik dacht dat bijna alles hiervan ook in ximian gnome zat en dat heb ik pas gedownload en geinstalleerd :'(
Pagina: 1