Toon posts:

Lite-On LTR-24102B voor de 3de keer defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een Lite-On LTR-24102B (4 maanden oud) en deze is weer voor de 3de keer defect. Ik weet geen raad meer. Ik zal mijn klacht omschrijving geven: het cd laadje van mijn brander gaat steeds tilt. Zoals cd lader in, cd lader uit, cd lader in cd lader uit en enz. Het wil niet meer stoppen.

Mijn computer configuratie:

Abit KT7 ver1.01
Duron 800 MHZ
2 Seagate HDs (een van 3G en een van 4G)
Lite-on 32X cd-rom
350 Watt voeding
ATI radeon 7500 (built by ATI :) )
OS Win98 2de editie

Ik heb het volgende gedaan om mijn probleem te verhelpen:

ik heb een nieuwe ide kabel gekocht (ATA-100 en een ATA-66).
Ik heb de configuratie van mijn ide poorten gewijzigd zoals:

ide-1 hd op master cd-buner op slave
ide-2 hd op master cd-rom op slave

ide 1 cd-buner op master en hd op slave
en enz (jumpers zijn ook gewijzigd).

De nieuwste drivers van VIA 4in1 geladen. Mijn cd-burner was al voorzien van de laaste firmware. De voeding is ok (ik heb de spanning gemeten met mijn multimeter). En helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Wie oh wie kan mijn probleem verhelpen. Mijn dank is groot.

Pinux1

Verwijderd

Welkom bij de verneukte drives van Lite-On, ditzelfde heeft de Lite-On 16x10x40 ook.
Goedkoop blijkt duurkoop.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 27 januari 2002 18:35 schreef TweakGuy het volgende:
Welkom bij de verneukte drives van Lite-On, ditzelfde heeft de Lite-On 16x10x40 ook.
Hmmm .. ik ken zeker 13 mensen in mijn omgeving die redelijk probleemloos een Lite-on hebben.. niet zo generaliseren bij het eerste defectje :P

Tis waar, de kosten moeten ergens gedrukt worden, er is bij Lite on meer uitval dan bij PLextor. Om daar nou 200,- meer voor te dokken .. ? 'k weet het nniet..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Ik heb ook een Lite-on 16x10x40 en hij werkt al ongeveer een half jaar perfect, nog geen mislukte cd gehad terwijl ik toch heel wat cd-tjes fik.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

EUhmm zou het niet gewoon aan de drive zelf kunnen liggen :?

Gewoon terug sturen zou ik doen dan :)

Verwijderd

Probeer de Writer anders even in een ander systeem, en kijk of hij dan hetzelfde probleem heeft. Zoja, terug laten sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi killuminati007,

de lite-on 24x10x40 heb ik ook in een andere systeem gezet.
En precies weer hetzelfde probleem. Helaas bedank voor de tip

Verwijderd

hebben ze hem waarschijnlijk niet om gewisseld voor een andere maar gewoon jou eigen drive teruggegeven

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben al mij cd-burner voor de 2de keer omgewisseld voor een nieuwe. En daar was ik zelf bij aanwezig.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Aardig gek....

Een LiteON cd brander heeft een Sanyo loopwerk (zelfde als Plextor, ja EXACT hetzelfde)

Wij verkopen die dingen bij bosjes op mijn werk (computerzaak) en er heeftf nog _nooit_ iemand gebeld dat zijn LiteON brander het niet (goed) (meer) deed. (A-Open branders wel daarentegen).

Ik ben niet bekend met dit probleem :?
We verkopen 16 en 24 speed LiteON's en sinds kort ook 32 speed.

Net als Philips en Aristona kan je er Plextor en LiteON van
maken....

=========

Heb je dat ding ook in een andere PC gehad? Geen trojans op je PC toevallig ? (scriptkiddies kunnen leuk spelen met je cd-rom laadje!)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 20:17 schreef dreeke het volgende:
maken....
heb jij die losse chipsets te koop dan 1 voor burnproof en 1 voor smartburn :?

Verwijderd

ik snap er niks van gewoon een nieuwe drive vragen.
zelf heb ik al 7 keer een liteon 24x10x40 besteld en ze zijn nog steeds perfect en snel!!!!:7

Verwijderd

een vriend van me had/heeft ook problemen met z'n lite-on fikker (wel 16x variant)

zie dit topic:
[topic=368340/1/50]

"Their is a general feel of thought in this forum that the LITEONs are superb drives but have weird power problems with ABIT motherboards.
I have two liteons on ABIT mobo's and they cause me probs when I disconnect power lead from PC and then reboot.

AT the moment neither ABIT or LITEON have addressed the problem.

I suspect it is ABITs problem."

blijkbaar schijnen abit mobo's niet zo goed met lite-on overweg te kunnen :'(

misschien heb je er wat aan... suc6!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 12:11

Frits Flits

SOUND! Designer

Je hebt dan net gewoon een slechte drive. Kan gebeuren! Omruilen voor een nieuwe. Mijn Lite-on werkt perfect!

specs

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

Wok

Dakloos...

Aardig gek....

Een LiteON cd brander heeft een Sanyo loopwerk (zelfde als Plextor, ja EXACT hetzelfde)

[..]

maken....

[..]
Dat laatste is niet helemaal waar. Het klopt dat Plextor en LiteOn dezelfde loopwerken hebben, maar daarna gaat de vergelijking tussen Plextor en LiteOn ook meteen niet meer op.

LiteOn gebruikt namelijk andere chipjes en software om de brander te besturen dan Plextor. LiteOn heeft bijvoorbeeld zelf technieken ontwikkeld om onderzetters te voorkomen (zoals SmartBurn), terwijl LiteOn ook de techniek van Plextor had kunnen gebruiken (tegen riante vergoeding, that is >:))

In het kader van de keer op keer defecte LiteOn's die ik tegenkom op GoT, kan ik ik dan slechts concluderen, dat de fout zit in het deel dat door LiteOn zelf is ontwikkeld (dus de chips en firmware). Het lijkt mij vrij stug dat het aan het loopwerk ligt, omdat dit - zoals aangegeven - hetzelfde is als dat van de Plextors.

Als het al aan het loopwerk zou liggen, waarom ben ik hier dan nog geen defecte Plextor tegengekomen :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 18:35 schreef TweakGuy het volgende:
Ach kom, beetje te kort door de bocht zeg, LiteOn wordt de laatste tijd echt VEEL verkocht, ze lopen bij heel veel mensen die ik ken perfect... Neej koop lekker een Plextor, betaal een berg meer en krijg hetzelfde loopwerk :P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 28 januari 2002 09:27 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Ach kom, beetje te kort door de bocht zeg, LiteOn wordt de laatste tijd echt VEEL verkocht, ze lopen bij heel veel mensen die ik ken perfect... Neej koop lekker een Plextor, betaal een berg meer en krijg hetzelfde loopwerk :P
Helemaal mee eens, van de 100 branders die de laatste week door GoT-ters zijn verkocht zijn er naar schatting 75 LiteOn, 10 Plextors en 15 overige merken. Vind het dan niet gek dat er meer LiteOn uitval is. (het is maar een schatting hoor).

Ik heb hiero een LiteOn 16102B, die heb ik gekocht met de gedachte: "Hij's goedkoop en zeer goed, als blijkt dat ie eerder stukgaat dan ik verwacht had, koop ik wel weer een 32 speed (wan die kosten dan nog géén kont)."

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb anders een half jaar terug nog 449 voor mijn liteon 24x betaald, nu defect en wordt gereklameerd, maar zoals een echte freak betreft heb ik voor de tussentijd maar ff een plex 24x voor E189 gekocht, voor mij maken de kosten gelukkig niet zo veel uit, maar ik ben wel van mening dat je bij de plex meer als alleen het driveje koopt, je koopt ook service en support.
Op maandag 28 januari 2002 09:27 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb zojust contact opgenomen met Lite-On. Het defect wat ik omschreef is bij hun al betekend. Het schijnt dat het moederbord Abit een compatible probleem heeft met mij cd burner. Dus ik vraag aan de winkel of ik mijn geld kan terug vragen. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Pinux1

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Ik heb sinds vorige week ook een lite on 24X brander, maar volgens mij is dat ding van mij ook verrot.
Als ik een lege cdr of cdrw in dat ding doe hoor ik hem opspinnen en de laser heen en weer gaan, maar hij ziet die lege cdr niet.
Heb hem ook al in een andere pc gebouwd en ook daarin hetzelfde probleem.
Klinkt dit bekend bij iemand?

- NAC Breda -

Verwijderd

Aardig gek....

maken....
Alleen het loopwerk komt van Sanyo, lees dat goed a.u.b.
De rest komt van Plextor en Lite-On zelf, daar zit het verschil!

Kijk eens naar de Formule 1: Prost en Sauber, die hadden alle 2 een Ferrari-motor en toch was de Sauber sneller dan de Prost.
Ofwel het binnenwerk zegt niets over de kwaliteit en performance van het geheel.

Verwijderd

Die 12 speed Liteon's van vroeger dat waren nog eens sterke fikkers. :+
In combinatie met mijn Abit kt7a nooit probs gehad.

Verwijderd

tja, volgens mij zit het zo :

Met bijde producten moet je wat mazzel hebben dat ze niet defect raken, als dit wel gebeurd kun je het beste een plexie hebben.

Dus heren mazzelaars doe hier uw voordeel mee (de pechvogels onder u kunnen ook hun voordeel doen)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef QuaSi het volgende:

[..]
Kijk eens naar de Formule 1: Prost en Sauber, die hadden alle 2 een Ferrari-motor en toch was de Sauber sneller dan de Prost.
Ofwel het binnenwerk zegt niets over de kwaliteit en performance van het geheel.
Denk inderdaad dat de aerodynamische kwaliteiten van de Lite-on verreweg onderdoen voor die van de Plextor. Hoorde wel laatst dat de Lite-on binnenkort uitgerust wordt met een nieuwe kickstart en stuurversnellingen........Quasi, je bent een dwazie.

|:(

Verwijderd

Het is echter wel een feit dat Lite-on ongeveer 10x zoveel verkocht wordt als Plextor. Lite-on producten hebben tevens de hoogste kwaliteit, alleen is de service minder, en dus betaal je minder.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zou jullie nog op de hoogte houden. Ik ben vandaag terug
gegaan naar de winkel waar ik de lite-on heb gekocht. En ze deden het niet moeilijk over en gaven mij gewoon mij geld terug. Ik koop later wel een andere brander misschien een 32 speed fikker. Deze topic kan sluiten.

Mazzel Pinux1

P.S complimenten aan Computer-Land aan de Rijnstraat te Amsterdam.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 12:08 schreef rubenski het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat de aerodynamische kwaliteiten van de Lite-on verreweg onderdoen voor die van de Plextor. Hoorde wel laatst dat de Lite-on binnenkort uitgerust wordt met een nieuwe kickstart en stuurversnellingen........Quasi, je bent een dwazie.

|:(
Je begrijpt het verhaal niet!!
Het is een vergelijking!!

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat een leverancier bepaalt hoe een apparaat presteert met een zelfde onderdeel!!
Ik schreef:
"Ofwel het binnenwerk zegt niets over de kwaliteit en performance van het geheel".

Beste Rubenski je moet niet alles letterlijk nemen!!
Je bent een dwazie.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Alleen het loopwerk komt van Sanyo, lees dat goed a.u.b.
De rest komt van Plextor en Lite-On zelf, daar zit het verschil!

Joh misshcien zitten er op een Plextor wel steverige knopjes!

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 23:39 schreef dreeke het volgende:

[..]

Joh misshcien zitten er op een Plextor wel steverige knopjes!
Je vergeet dat Plextor en Lite-On hun eigen firmware en electronisch gedeeltes ontwikkelen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 18:17 schreef Pinux1 het volgende:
Hallo allemaal,

ik heb een Lite-On LTR-24102B (4 maanden oud) en deze is weer voor de 3de keer defect. Ik weet geen raad meer. Ik zal mijn klacht omschrijving geven: het cd laadje van mijn brander gaat steeds tilt. Zoals cd lader in, cd lader uit, cd lader in cd lader uit en enz. Het wil niet meer stoppen.

Mijn computer configuratie:

Abit KT7 ver1.01
Duron 800 MHZ
2 Seagate HDs (een van 3G en een van 4G)
Lite-on 32X cd-rom
350 Watt voeding
ATI radeon 7500 (built by ATI :) )
OS Win98 2de editie

Ik heb het volgende gedaan om mijn probleem te verhelpen:

ik heb een nieuwe ide kabel gekocht (ATA-100 en een ATA-66).
Ik heb de configuratie van mijn ide poorten gewijzigd zoals:

ide-1 hd op master cd-buner op slave

ide 1 cd-buner op master en hd op slave
en enz (jumpers zijn ook gewijzigd).

De nieuwste drivers van VIA 4in1 geladen. Mijn cd-burner was al voorzien van de laaste firmware. De voeding is ok (ik heb de spanning gemeten met mijn multimeter). En helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Wie oh wie kan mijn probleem verhelpen. Mijn dank is groot.

Pinux1
Ik denkt dat je mijn Lite-on eens moet proberen, ik heb een 16x10x40x, en ben ik heel tevreden over, en dat voor nog geen 150 euro, is echt een aanrader.

Welk besturings system heb je, als je win xp hebt, moet je wel klote lang zoeken naar een progie die werkt onder xp. ik heb nu de gooie namelijk Prassi Primo DVD, heb ik gedownload op http://home.planet.nl/~hkcc/info/verzameldelinks/software/
werkt echt heel goed

Succes

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:39

knakworst

Get more sats!

Op donderdag 31 januari 2002 00:23 schreef hansdegids het volgende:

Welk besturings system heb je
Win 98SE misschien? :? :+

Verwijderd

ik heb ook een Lite-On LTR-24102B maar het enige wat er bij wel eens gebeurd is dat hij er zomaar mee stopt.. bij 98% vlak voor het afsluiten :( kut dingen !!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

In mijn 2e PC zit ook een LiteOn brander, een 16102B (16/10/40) en deze werkt prima. Heb 1 keer iets raars gehad dat die brander ineens niet meer wilde reageren maar toen ik alle kabels los gehaald had en overnieuw aangesloten, werkte het weer prima. Losse kabel vermoed ik.

Specs van het fik bakkie:

P3/500 (Katmai, niet oc'd)
ABIT BH6 v1.0 (<-- Geen probleem met mijn oude Abit mobo)
128MB PC100
Matrox G200 8MB
2x Creative Voodoo II 12MB SLI'd
LiteOn 16102B (IDE)
Teac 24x CDROM (IDE)
Philips CDD2000 (SCSI)
SB32 PnP met 2 hele MB's :) (ISA)
NCR810 SCSI II
2x IBM 4.3GB (IDE) + 1x Quantum Fireball 1.2GB (SCSI-II)
Low Budget 10/100 NIC PCI
Creative DXR2 + Creative 5x DVD (niet aangesloten, geen vrije IDE aansluitingen meer).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
Ik wil hier nu niet al te ver op in gaan. (@work right now)
Maar het heeft in elk geval met het moederbord te maken.
Abit KT7 series hebben dit probleem het meeste, verder schijnt de abit KG7 ook betroffen te zijn.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Check mijn sp[ecs, ben nog nooit zo blij met een brander geweest. :)

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Op maandag 28 januari 2002 13:26 schreef Ritchie het volgende:
Ik heb sinds vorige week ook een lite on 24X brander, maar volgens mij is dat ding van mij ook verrot.
Als ik een lege cdr of cdrw in dat ding doe hoor ik hem opspinnen en de laser heen en weer gaan, maar hij ziet die lege cdr niet.
Heb hem ook al in een andere pc gebouwd en ook daarin hetzelfde probleem.
Klinkt dit bekend bij iemand?
Zaterdag mee terug geweest, ding omgeruild.
Werkt nu zonder problemen :)

- NAC Breda -

Verwijderd

Ik heb een Micro ATX VA3 Mainboard, is dit ook een
Abit Mobo? Ik denk het niet, maar mijn Lite-On 16/10/40
deed ook steeds zijn laatje open en dicht.:(

Ik heb hem omgeruild en mijn geld teruggekregen.
Denk nu dat ik beter een ander merk kan kopen.|:(

Overigens heeft iemand het wel werkend gekregen door
het tandwieltje 1 tand terug te draaien :?
zie ook:
[topic=223627/1/50]

Verwijderd

Hier iemand die zweert bij plextor. Die dingen zijn gewoon het beste, ik heb met mijn 8x4x32 nooit gelazer gehad, met mijn 16x10x40 is iets relaxder met Burnproof, maar, ook nooit gelazer... Je betaald er misschien iets meer voor dan die goedkope lite-ons, maar je krijgt er zekers wat voor terug...

Lang leve plextor
Pagina: 1