Hallo allemaal,
ik heb een Lite-On LTR-24102B (4 maanden oud) en deze is weer voor de 3de keer defect. Ik weet geen raad meer. Ik zal mijn klacht omschrijving geven: het cd laadje van mijn brander gaat steeds tilt. Zoals cd lader in, cd lader uit, cd lader in cd lader uit en enz. Het wil niet meer stoppen.
Mijn computer configuratie:
Abit KT7 ver1.01
Duron 800 MHZ
2 Seagate HDs (een van 3G en een van 4G)
Lite-on 32X cd-rom
350 Watt voeding
ATI radeon 7500 (built by ATI
)
OS Win98 2de editie
Ik heb het volgende gedaan om mijn probleem te verhelpen:
ik heb een nieuwe ide kabel gekocht (ATA-100 en een ATA-66).
Ik heb de configuratie van mijn ide poorten gewijzigd zoals:
ide-1 hd op master cd-buner op slave
ide-2 hd op master cd-rom op slave
ide 1 cd-buner op master en hd op slave
en enz (jumpers zijn ook gewijzigd).
De nieuwste drivers van VIA 4in1 geladen. Mijn cd-burner was al voorzien van de laaste firmware. De voeding is ok (ik heb de spanning gemeten met mijn multimeter). En helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Wie oh wie kan mijn probleem verhelpen. Mijn dank is groot.
Pinux1
ik heb een Lite-On LTR-24102B (4 maanden oud) en deze is weer voor de 3de keer defect. Ik weet geen raad meer. Ik zal mijn klacht omschrijving geven: het cd laadje van mijn brander gaat steeds tilt. Zoals cd lader in, cd lader uit, cd lader in cd lader uit en enz. Het wil niet meer stoppen.
Mijn computer configuratie:
Abit KT7 ver1.01
Duron 800 MHZ
2 Seagate HDs (een van 3G en een van 4G)
Lite-on 32X cd-rom
350 Watt voeding
ATI radeon 7500 (built by ATI
OS Win98 2de editie
Ik heb het volgende gedaan om mijn probleem te verhelpen:
ik heb een nieuwe ide kabel gekocht (ATA-100 en een ATA-66).
Ik heb de configuratie van mijn ide poorten gewijzigd zoals:
ide-1 hd op master cd-buner op slave
ide 1 cd-buner op master en hd op slave
en enz (jumpers zijn ook gewijzigd).
De nieuwste drivers van VIA 4in1 geladen. Mijn cd-burner was al voorzien van de laaste firmware. De voeding is ok (ik heb de spanning gemeten met mijn multimeter). En helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Wie oh wie kan mijn probleem verhelpen. Mijn dank is groot.
Pinux1