If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Op campusnet zijn er eigenlijk 3 zoekmachines:
1. Dance: een via een webinterface gecentraliseerde zoekmachine (tegenwoordig ook wat gedecentraliseerd). Is door 1 persoon gemaakt. Ik denk niet dat dat gaat lukken...
2. InfoFinf: via een client naar een gedistribueerde server. Ook met een klein groepje gemaakt. De server is volgens mij ook niet verkrijgbaar.
3. NetFind: oudste voor zover ik weet. Iedereen heeft een eigen database nodig waarin gezocht kan worden... Werkt aardig als er op die servers niets tot weinig verandert, dan kan je eenmaal die database maken en die aan het begin aan iedereen geven....
Deze is volledig freeware, dus die kan ik wel opsturen, mail me maar als je intresse hebt...
Is ook wel grappig trouwens, uit de help file:
Campusnet (3 juni '97):
Domains: 92
Servers: 448
Shares: 2072
Folders: 29395
Files: 581999
Size: 148 GB
(Tegenwoordig:
Servers: 1536
Files: 4,559,468
Size: 3.05 terabytes)
1. Dance: een via een webinterface gecentraliseerde zoekmachine (tegenwoordig ook wat gedecentraliseerd). Is door 1 persoon gemaakt. Ik denk niet dat dat gaat lukken...
2. InfoFinf: via een client naar een gedistribueerde server. Ook met een klein groepje gemaakt. De server is volgens mij ook niet verkrijgbaar.
3. NetFind: oudste voor zover ik weet. Iedereen heeft een eigen database nodig waarin gezocht kan worden... Werkt aardig als er op die servers niets tot weinig verandert, dan kan je eenmaal die database maken en die aan het begin aan iedereen geven....
Deze is volledig freeware, dus die kan ik wel opsturen, mail me maar als je intresse hebt...
Is ook wel grappig trouwens, uit de help file:
Campusnet (3 juni '97):
Domains: 92
Servers: 448
Shares: 2072
Folders: 29395
Files: 581999
Size: 148 GB
(Tegenwoordig:
Servers: 1536
Files: 4,559,468
Size: 3.05 terabytes)