Toon posts:

Ik kom niet verder met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb elke keer als ik de comp opstart deze melding!!!
Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets

Nou heb ik het voor mekaar gekregen in dos te komen en dan als ik windows op wil starten kan hij himem.sys niet vinden. Dus hebben we het van deze comp gekopieerd op een schijfje en op die andere comp gezet. en hij zegt dat hij himem.sys nog steeds niet kan vinden!!! Wie weet hoe ik windows weer kan opstarten? Ik heb geen cd-rom speler!!!

Verwijderd

staat er wel een OS op die schijf van je ? En is je schijf wel bootable? Misschien partitie niet actief ?

Beetje creativiteit mag wel, himem.sys kopieeren is niet de oplossing voor je probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Op de hd staat win 98. En hoe kan ik het anders laten werken. Ja we hadden een netwerkje maar kan je het ook vanhet netwerk installeren? en hoe?

Verwijderd

blijkbaar is win98 de weg (=PATH) kwijt om een of andere reden. Zet in de autoexec.bat effe de weg

PATH=C:\WINDOWS98;C:\WINDOWS98\COMMAND
Uiteraard de weg aanpassen als je het anders benoemd hebt.
Zoek daarna verder naar de oorzaak.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt er wel op alsof je je hele c:\*.* hebt verwijderd excl. de directories dan, sniechoet zou Jotti zeggen :). Daarbij zat dus ook je himem.sys, command.com en de andere belangrijke bestanden wat er voor zorgt dat je je systeem zonder een reinstall of de bestanden terug te zetten niet meer kan opstarten (grof gezegd).

Verwijderd

Kijk effe in de config.sys wat het pad is naar himem.sys
(b.v. c:\Windows\himem.sys) als himem.sys daar niet staat
Anders even verwijzen naar b.v. c:\
Ook moet je er zeker van zijn dat je de juiste versie van himem.sys hebt.

Verwijderd

Tja...je zou kunnen proberen om tijdens het opstarten F8 in te drukken, dan kan je ervoor kiezen om windows in veilige modus op te starten en het probleem op te lossen...
Misschien moet je ook ff in de autoexec.bat (of config.sys, wee'k ook niet meer precies)waar himem.sys moet staan...daar staat aangegeven in welke directory de computer hier naar zoekt met opstarten...

Heb je geen opstartdiskette?

En anders format c:...:?
Pagina: 1