Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
I'll be back
zit die optie bij de server al in?? ik heb hem namelijk niet gezien?Op zondag 27 januari 2002 17:28 schreef herminator het volgende:
Ik had ook dat probleem. Ik heb toen in het server prog een diskette gemaakt die je op de client moet installeren. Toen werkte het wel bij mij.
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
ik kan ze allebei pingen en ik heb het op manueel de goeie netwerk kaarten geinstalledOp zondag 27 januari 2002 17:31 schreef gve het volgende:
heb je de netwerkkaarten goed staan??
Verwijderd
dat kan meestal ook het probleem zijn
ik heb hier in huis :
server met sygate win98
3 clients met w2k
1 client met win98
draaid perfect
bedankt voor je input ,aar als je zegt dns enzo... dan weet ik het nog niet want ik moet gewoon de goeie instellingen hebben en waar ik die meot invullenOp zondag 27 januari 2002 17:41 schreef BanDoge het volgende:
heb je bij advanced settings ook de dns enzo ingevuld ?
dat kan meestal ook het probleem zijn
ik heb hier in huis :
server met sygate win98
3 clients met w2k
1 client met win98
draaid perfect
Verwijderd

sorry voor de trage verbinding van het plaatje maar ik kan ff niet op mn chello page komen
open sygate
configuration
rechts onderaan staat advanced ....
de dns instellingen haal je weg van je provider gegevens die je heb gekregen
nice a nice zeer bedankt voor je input ik ga binnekort proberen want kan op dit moment niet op pc aOp zondag 27 januari 2002 17:55 schreef BanDoge het volgende:
[afbeelding]
sorry voor de trage verbinding van het plaatje maar ik kan ff niet op mn chello page komen
open sygate
configuration
rechts onderaan staat advanced ....
Waarom heb jij je MTU op 1300 gezet als ik vragen mag...???Op zondag 27 januari 2002 17:55 schreef BanDoge het volgende:
[plaatje van BanDoge]
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Dat is voor PPPoE. PPPoE heeft zelf nogal veel overhead, en als je standaard MTU settings neemt, dan kunnen je packets net te groot worden waardoor ze allemaal gefragmenteerd raken onderweg.Op maandag 28 januari 2002 12:40 schreef Ook het volgende:
[..]
Waarom heb jij je MTU op 1300 gezet als ik vragen mag...???
Ik dacht dat een MTU van 1492 dan gebruikelijk was..?? Ik vind et nl nogal een groot verschil..!Op maandag 28 januari 2002 13:19 schreef xenoke het volgende:
Dat is voor PPPoE. PPPoE heeft zelf nogal veel overhead, en als je standaard MTU settings neemt, dan kunnen je packets net te groot worden waardoor ze allemaal gefragmenteerd raken onderweg.
ff een nieuw topic openen en duidelijk uitleggenOp maandag 28 januari 2002 20:09 schreef masternewman het volgende:
kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe je met sygate een netwerkje aanlegt? ik ben al 2 maanden bezig met het fixen van internet boven maar het lukt gewoon niet....
wat er niet werkt
wat je al hebt geprobeerd
wat je instellingen zijn
welk OS/programma('s) je gebruikt.
Als je je vraag duidelijk stelt lukt het wel, anders moet je nl gewoon even de search gebruiken (voor algemene dingen).