Toon posts:

Beeld ververst niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe ploeter in elkaar gezet (a7v266,1600+xp en 512 ram met WinXP).Althans deze onderdelen heb ik in elkaar gezet en daarbij de rest overgezet van mijn oude computer (flop, cd etc)
Nu werkt alles heel goed, ook met XP enzo, het enige wat hij nog niet goed doet is het beel verversen. Als ik ga scrollen geeft hij het heel vaag, beeldje voor beeldje weer alsof het heel traag gaat.

Nu heb ik wel een vermoeden hoe dat kan.Ik heb een heel oude videokaart van mijn oude bak (3 of 4 jaar oud als het niet meer is). Is het mogelijk dat mijn nieuwe moederboard enzo niet goed overweg kan met deze erg verouderde kaart?

Tevens heb ik nog een oude 3dfx voodoo 4mb (paar jaar terug was ik er "the man" mee :7 bijgezet, maar het mag niet baten.
Ook kan ik geen geschikte drivers vinden voor Xp. Zouden die wel gemaakt worden?

Is hier nog iets aan te doen? met bepaalde settings ofzo?

Robin

Verwijderd

Is waarschijnlijk niets aan te doen, nieuwe videokaart kopen?

Lijkt me in combinatie met jouw systeem sowieso wel erg redelijk, nu houdt het de hele rest van je systeem op

Verwijderd

Topicstarter
hmm..dat wordt weer ff diep in portemonnee grabbelen :)

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Probeer de bios eens te flashen , dat probleem had ik ook met mijn pc en toen ik de bios geflasht had was het probleem weg. Het kan ook zijn dat je te weinig geheugen hebt waardoor alles extra sloom loopt.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Topicstarter
heb bios al geflashed...en heb 1600+ xp processor met 512ddr ram..dus dat is toch nie te kort lijkt me :))

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Zo'n Voodoo kaartje helpt in geen geval. Dat is voor 3d-acceleratie, en scrollen is nu eenmaal 2d.

Verwijderd

Topicstarter
en wat moet ik daarvoor hebben dan? gewone VGA kaart ofzo dan toch?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 09:56 schreef Robin5 het volgende:
gewone vga is vandaag eigenlijk al standaard met 3d acceleratie

denk maar aan een g550 of zelfs een radeon VE
Het ligt er alleen maar aan hoe goed die 3D accelratie is.

je hebt een goede cpu dus is zal er geen bagger3d in stoppen
behalve als je het echt niet nodig hebt natuurlijk

ik denk voor jou geschikt
>weinig 3D radeon 7500/GF2 serie
>veel 3D 8500/GF3 serie

of helemaal geen 3d ..... S3Virge DX :+ , of een g450

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op dinsdag 29 januari 2002 09:56 schreef Robin5 het volgende:
ligt aan je behoeftes.

wil je game dan een 3d kaart, dan kan je met de search en reviews op tweakers.net bepalen welk voor jou het beste is.
als je nooit gamed dan een kaart die op 2d sterk is, ook hierover staat veel in de search :)

Verwijderd

Topicstarter
nah vroeger speelde ik wel vaak spelletjes...maar laatste jaren eigenlijk vooral veel bezig met muziek en grafisch gebeuren. MAar af en toe een spelletje zou best nog welleens kennen..dus een 3d kaartje is wel geinig, alleen niet een heeeele goede. En denk dat tv kaart ook wel handig is...zal eens beetje rond neuzen

Robin
Pagina: 1