Toon posts:

internet delen wil maar niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij maar niet om tussen 2 pcs Internet te delen.

Ik zal de situatie ff schetsen:
2pcs met allebei Windows xp pro.
En 1 adsl router.

De router is aangesloten op de ADSL verbinding. Dan is pc1 aangesloten op de router. Die pc krijgt via DHCP alle informatie binnen. IP adres subnetmasker dns enz..
Als ik pc2 dan ook aansluit op de router, dan krijgt hij niet al die informatie van de router. Hij krijgt dan alleen een IP adres (dat helemaal anders is dan van pc1, en een subnetmasker dat ook anders is dan van pc1). Dan stel ik handmatig alles net zo in als op pc1 alleen het ip adres is +1 bij het laatste cijfer. De pcs vinden elkaar dan perfect op het netwerk. Files/printer alles kunnen ze delen, behalve internet.

Nu weet ik dat ik bv in PC1 een extra netwerk kaart kan zetten, en dan pc1 en pc2 direct met elkaar te verbinden, maar dan moet ik een andere kabel hebben, en het gaat hier om een 30 meter lange kabel die nu al mooi in de muur zit. Dus dat vind ik geen optie.

Hoe kan ik wel internet delen????

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dit weet?

Verwijderd

Heb je geen extra IP-adressen gekregen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb dan geen verstand van adsl (kut kpn, kom hier s die centrale modden!!!)
maar je kan van die kabel gewoon een crossover maken en zo de 2 pc's aanelkaar koppelen. heb je alleen een rj45 plug + krimp tang nodig (plug kost je iets van € 50, tang kan je huren/lenen)

of je koopt een 100mbit hub/switch.

maar als die adsl router speciaal voor bedoelt is het internet te delen, dan moet het daarmee ook gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 18:34 schreef weareborg het volgende:
ik heb dan geen verstand van adsl (kut kpn, kom hier s die centrale modden!!!)
maar je kan van die kabel gewoon een crossover maken en zo de 2 pc's aanelkaar koppelen. heb je alleen een rj45 plug + krimp tang nodig (plug kost je iets van € 50, tang kan je huren/lenen)

of je koopt een 100mbit hub/switch.

maar als die adsl router speciaal voor bedoelt is het internet te delen, dan moet het daarmee ook gaan.
kpn :P dat ken ik hier niet. Woon in spanje B-) het is hier telefonica. (ook kut)

Dat van dat kabeltje maken zou kunnen, maar die oplossing wil ik niet. Ik wil geen 2e netwerkkaart in me pc hebben.

En ja die router is speciaal voor internet delen enzo, maar ik kan nix configgen. zie ==> [topic=393491/1/25]
Op zondag 27 januari 2002 18:32 schreef [Mike] het volgende:
Heb je geen extra IP-adressen gekregen?
Ik heb helemaal nix gekregen behalve een rekening en een router.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tja ik rada je aan of om de handlieidng te lezen van je router of ff de specs van die routre te posten er is vast wel een tweakers met zo'n ding

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 19:33 schreef TrailBlazer het volgende:
Tja ik rada je aan of om de handlieidng te lezen van je router of ff de specs van die routre te posten er is vast wel een tweakers met zo'n ding
Ok, het gaat dus om een
Nokia m1112 ISDN over ADSL router
Meer kan ik niet geven. De Nokia page die er over gaat is down op het moment....

En in de handleiding staat geen info over het inloggen...

Verwijderd

Topicstarter
HELP! niemand anders die me kan helpen? zijn er geen speciale programm's die het mogelijk maken? Ik kan namelijk wel Unrealtournament online spelen met beide pcs over het netwerk... en dat is het zelfde principe

Verwijderd

Topicstarter
kan dit niet met winroute ofzo?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op zondag 27 januari 2002 20:34 schreef izoman het volgende:

[..]

Ok, het gaat dus om een
Nokia m1112 ISDN over ADSL router
Meer kan ik niet geven. De Nokia page die er over gaat is down op het moment....

En in de handleiding staat geen info over het inloggen...
spaanse adsl uitleg van Nokia
http://press.nokia.com/PR/200104/817826_5.html
of een pdf manual
http://www.nokiahowto.com/NHC/gateways/1122/
en daar kun je ook nog wizard en drivers en een self step by step instruction downe,ook pdf
ff google (n) en je heb de hele wereld in je pc.
8-)

Verwijderd

Topicstarter
PDF heb ik al maar daar staat nix bruikbaars in. en die pagina ook niet

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

Floor-is

5.2

Opdringerig manneke

Bericht hierboven

Pagina: 1