Wat is het verschil tussen een LCDtje dat aangesloten is via een serieel port of parallel poort of welke voor en nadelen hebben ze ?
Verwijderd
parallel lcd is goedkoper maar vraagt een extra poort als je ook je printer aan wil sluiten
serieel is duurder, en iedereen heeft wel een compoortje over tegenwoordig dus da's geen ramp
qua software maakt het niet zo veel uit geloof ik
serieel is duurder, en iedereen heeft wel een compoortje over tegenwoordig dus da's geen ramp
qua software maakt het niet zo veel uit geloof ik
Verwijderd
Wil je zelf proggen ?
Heb je een printer, scanner op lpt ?
Wil je hem kant en klaar of zelfbouw?
allemaal vragen die ik eerst beantwoorde voor ik mijn lpt-poort opofferde aan mijn LCD
proggen voor een lpt-versie is gemakkelijker omdat er gewoon meer info over te vinden is.
kant en klaar is niet zo gemakkelijk te krijgen maar serieel vind je toch nog sneller voor gemaakt
Heb je een printer, scanner op lpt ?
Wil je hem kant en klaar of zelfbouw?
allemaal vragen die ik eerst beantwoorde voor ik mijn lpt-poort opofferde aan mijn LCD
proggen voor een lpt-versie is gemakkelijker omdat er gewoon meer info over te vinden is.
kant en klaar is niet zo gemakkelijk te krijgen maar serieel vind je toch nog sneller voor gemaakt
Verwijderd
proggen voor serial is makkelijker omdat je er alleen maar data heen hoef te sturen in hyperterminal bv kan je eral gewoon commando's heen sturen
Verwijderd
Ik heb het met een parallelle gedaan, en dat vond ik toch best makkelijk hoorOp zondag 27 januari 2002 18:27 schreef LASERDUDE het volgende:
proggen voor serial is makkelijker omdat je er alleen maar data heen hoef te sturen in hyperterminal bv kan je eral gewoon commando's heen sturen
Enneuhm, volgens mij is er meer software voor parallel dan serieel, maar daar kan ik me in vergissen. Maar de vraag blijft of je je LPT ook nog voor iets anders nodig hebt. Ik heb hem ook af en toe voor printer nodig, daarom heb ik een schakelkastje ertussen gezet

^^ zoiets, maar dan anders
Verwijderd
Wil je het zelf maken of niet? Parallel is namelijk heel makkelijk, maar voor een seriele aansluiting zul je zelf een backplate moeten maken en proggen. Of je kunt het kant en klaar kopen voor veel centjes.
Bedankt voor de info.
Het wordt serieel, heb men scanner op lpt hangen
Het wordt serieel, heb men scanner op lpt hangen
je scanner op de USB poort met zoon USB-> LPT converter
Verwijderd
parallel lijkt mij het handigste, kun je ev. zo'n kastje tussen zetten als je ook nog printers hebt en het leren programmeren er in valt ook wel mee, zelfs ik kan het nu (een beetje
)
Dit geintje gaat je al snel € 40 kosten...... Kan je beter een insteekkaartje voor een extra parallele poort kopen.Op zondag 27 januari 2002 23:21 schreef ThaHandy het volgende:
je scanner op de USB poort met zoon USB-> LPT converter
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Pagina: 1