Toon posts:

brander verrot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony 8x4x32 brander en deze werkt niet meer in mijn computer (duron 800, 512mb, msi k7 pro 2a).Ik kan nog wel in de progjes die ik hiervoor gebruik de cd laten branden, maar dan stopt mijn brander ermee en geeft een foutmelding dat er een block op de cd zit. Ik heb alles al geprobeerd win 98, me en xp maar daaronder doet ie hetzelfde. Ook heb ik er nieuwe ide kabels ingehangen en de brander op de andere ide poort aangesloten.
Het wazige van dit hele verhaal is dat hij het in de comp. van mijn broertje wel doet, niet met al te veel plezier maar hij werkt. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al een ander merk CDR geprobeerd? Of een update van je brandprogramma (welke gebruik je trouwens)?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
kheb al 5 merken of zoiets geprobeerd.... hij deed het eerst wel met al deze cdr's
ik gebruik alle progjes zoals winon cd clone cd, eerder had de brander daar geen probleem mee.

• blackd
  • Niet online
Met welk brandprogramma krijg je die 'block' melding? en wat is de exacte foutmelding?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook die brander, en dit probleem heb ik ook eens gehad.

Bij mij kwam het doordat ik de bussnelheid hoger had gezet in het bios ...
(Duron 700 op 770 gezet)

Terug op 700 gezet en hij werkt weer prima.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik winoncd, nero, clone cd, ik heb btw mijn proc niet overgeklokt, dus daar kan het niet aanligen, hij is ook al een keer opgestuurd geweest naar sony omdat hij toen helemaal dood was, ik heb em nu een tijdje terug maareh hij werkt nog niet goed dus weer opsturen?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 23:02 schreef blackd het volgende:
Met welk brandprogramma krijg je die 'block' melding? en wat is de exacte foutmelding?
ik krijg de foutmelding track block op block 1024

• blackd
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 07:34 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

ik krijg de foutmelding track block op block 1024
En met welk brandprogramma is dat?

Zou je even een foutmelding kunnen genereren met Nero, dat programma ken ik het beste... :)

Heb je al een keer geprobeerd Windows opnieuw erop te zetten, want een heleboel brandprogramma's naast elkaar vind Windows niet fijn..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 28 januari 2002 09:26 schreef blackd het volgende:

[..]

En met welk brandprogramma is dat?

Zou je even een foutmelding kunnen genereren met Nero, dat programma ken ik het beste... :)

Heb je al een keer geprobeerd Windows opnieuw erop te zetten, want een heleboel brandprogramma's naast elkaar vind Windows niet fijn..
Hij heeft zelfs al verschillende Windozen geprobeert zegt ie. Dus daar zal het niet aan liggen..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blackd
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 09:32 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs al verschillende Windozen geprobeert zegt ie. Dus daar zal het niet aan liggen..
Inderdaad, da's waar...

Maar punt blijft dat veel brandprogramma's naast elkaar soms niet goed werkt. Hoewel dit meer een hardware probleem is...
hmm looks bad :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 28 januari 2002 09:33 schreef blackd het volgende:

[..]

Inderdaad, da's waar...

Maar punt blijft dat veel brandprogramma's naast elkaar soms niet goed werkt. Hoewel dit meer een hardware probleem is...
hmm looks bad :(
Hmm ja,.. mijn ervaring is dat nero erg snel over z'n nek gaat als er meerdere dingen zijn geinstalleerd die wat met je IDE drives te maken hebben. Errug vage meldingen altijd.

Ik denk dat het verder een kwestie is van hopen dat er iemand langskomt die dit probleem ook heeft gehad en daar door kan oplossen.

Of ff Nero contacten *D

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
jo thnx voor alle reacties, maareh ik heb geen progjes tegelijk geinstalled dus daar kan het niet aan liggen, de foutmelding geeft ie in winoncd. terwijl ik errder nooit problemen heb gehad met de software of de brander.

23 maart masters of hardcore
Pagina: 1