Toon posts:

Algemene Digicam en Sony DSC-P50 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede digitale camera. Veel reviews gelezen, diverse winkels langs geweest en GoT afgestruind. Zelf denk ik er over om voor de Sony DSC-P50.

Hier mijn vragen:

1. Heeft iemand deze cam. Wat is hiermee je ervaring.

2. Wat voor Flashkaart moet er in en hoe duur is een 128MB kaartje

3. Werkt de bijgeleverde software probleemloos onder XP.

4. Als je voor maximaal € 450,- een digicam mag aanschaffen voor welke zou jij gaan en waarom (De prijs van 128MB flash niet inbegrepen). En dan graag vragen 2 en 3 ook beantwoorden.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
1. Ik heb de cam.

2. 64 mb kaartje is genoeg voor in het begin.

3. Alles werkt perfect onder XP.

4. Sony DSC-P50.

Belangrijkste van allemaal. Koop er oplaadbare batterijen bij van 1800 mAh. Op www.gppowerbank.nl zijn deze te koop.

Verwijderd

Ik ben nu ook al een tijd op zoek naar een cam. Ben 3x gaan bestellen, maar de shop had niets meer (via pricewatch).
Ging voor de Canon Digital Ixus 300, denk dat ik nu voor de Powershot G1 ga.

Die Sony lijkt me leuk, alleen wil ik geen camera met batterijen, wil namelijk een accu. (Eis no.1) Daarnaast zijn de filmpjes die 'ie maakt zonder geluid, lijkt me ook niet leuk.

Verwijderd

1: nope, ik heb zijn 'grotere' broertje, de DSC-P1. :)

2: Memorystick, Een Sony kaartje van 128mb kost rond de €160/180, maar er zijn nog 2 merken die memorysticks maken, Lexar en Sandisk.
Sandisk maakt wat goedkopere kaartjes, maar deze zijn geloof ik ook trager dan die van Sony...
Pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/17777

3: De software werkt denk ik wel onder XP, en anders zijn er vast wel updates te downloaden.

4: Tja kwestie van persoonlijke voorkeur, voor dat geld heb je als je een bekend merk neemt zoals Sony, Canon, Kodak of HP altijd wel een redelijk goeie camera.
Maar het beste is natuurlijk gewoon ff langs een paar fotozaken (dus niet de dixons ofzo) gaan.
Dan kun je de camera's zelf bekijken en vasthouden en dan krijg je ook een goed advies.

[edit]: quote weggehaald en linkje toegevoegt. :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 17:21 schreef BronX het volgende:
1. Ik heb de cam.

4. Sony DSC-P50.

Belangrijkste van allemaal. Koop er oplaadbare batterijen bij van 1800 mAh. Op www.gppowerbank.nl zijn deze te koop.
Bedankt :)

Als ik de prijs zo zie denk ik dat ik eerst ook maar ga voor de 64MB kaartje. Die oplaadbare batterijen zijn gelukkig in leeuwarden makkelijk te krijgen volgens de site. Dat word morgen spending money day >:)

1x Sony DSC-P50
1x 64MB kaartje
1x GP Powerbank 3

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:32 schreef Raikane het volgende:
1: nope, ik heb zijn 'grotere' broertje, de DSC-P1. :)

2: Memorystick, Een Sony kaartje van 128mb kost rond de €160/180, maar er zijn nog 2 merken die memorysticks maken, Lexar en Sandisk.
Sandisk maakt wat goedkopere kaartjes, maar deze zijn geloof ik ook trager dan die van Sony...
Pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/17777
Snelheid heb je niet echt last van volgens mij met camera's, tenzij je uncompressed gaat opslaan.
3: De software werkt denk ik wel onder XP, en anders zijn er vast wel updates te downloaden.
Anders is een memorystickreader een alternatief
4: Tja kwestie van persoonlijke voorkeur, voor dat geld heb je als je een bekend merk neemt zoals Sony, Canon, Kodak of HP altijd wel een redelijk goeie camera.
Maar het beste is natuurlijk gewoon ff langs een paar fotozaken (dus niet de dixons ofzo) gaan.
Dan kun je de camera's zelf bekijken en vasthouden en dan krijg je ook een goed advies.
Kodak en HP vind ik persoonlijk geen mooie foto's maken. Sony ook niet, maar dat komt doordat ik de kleuren van Sony niet mooi vind. Olympus, Canon en Nikon vind ik de beste merken. Minolta schijnt ook goed te zijn, daar heb ik alleen geen ervaring mee.

Naar de winkel gaan om camera's vast te houden is pas het laatste wat je moet doen. Ga eerst uitzoeken wat je wilt met je camera en ga uitgebreid foto's vergelijken. Als je een paar camera's in je hoofd hebt is het tijd om naar de winkel te gaan. Met mijn camera heb ik precies hetzelfde gedaan, eerst reviews enzo lezen. Kwam ik bij de C-2100UZ van Olympus uit. Ik heb hem niet eens vastgehouden voor ik hem kocht, door de reviews wist ik zeker dat hij goed was :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
1. Ik heb de cam.

4. Sony DSC-P50.

Belangrijkste van allemaal. Koop er oplaadbare batterijen bij van 1800 mAh. Op www.gppowerbank.nl zijn deze te koop. --> is idd belangrijk, met gewone alkaline batterijen doet hij het ongeveer 5 minuten...

>:) ;)

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Even een kleintje tussendoor: je kunt beter een cam halen van een foto merk, sony heeft geen verstand van fotografie...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

BaRF

bijna kerst

m00ha :) go olympus!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen zien dat de mensen die een andere digicam aanraden het ook even onderbouwen.

offtopic:
Leuk inteligente reclame :)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 19:44 schreef Tangletje het volgende:
Even een kleintje tussendoor: je kunt beter een cam halen van een foto merk, sony heeft geen verstand van fotografie...
En waar baseer je dat op?
Als ze er geen verstand van hadden, zouden ze ook geen camera's maken. |:(
Voor iemand die voor de lol wat digitale foto's wil maken, heeft aan een Sony een uitstekende camera.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:08 schreef Raikane het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op?
Als ze er geen verstand van hadden, zouden ze ook geen camera's maken. |:(
Erm, om geld te verdienen misschien :)
Voor iemand die voor de lol wat digitale foto's wil maken, heeft aan een Sony een uitstekende camera.
Da's waar ja. En als je de kleuren van Sony mooi vind dan is het voor de wat meer eisende fotograaf ook nog leuk spul. Ik vind zelf de kleuren van Sony veel te hard en blij.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag Heb ik gekocht

1x Sony DSC-P50
1x 64MB kaartje
1x GP Powerbank 3
1x Draagtas

Exlusief de GP Powerbank heeft het mij € 470,- gekost :) Scherp inkopen noem ik dat.

Moet alleen nog een adapter erbij hebben.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Post is ff wat foto's dan vergelijken we ze ff met elkaar. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen als de batterijen vol zijn effen wat knippen. Dan post ik wel wat.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:10 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Erm, om geld te verdienen misschien :)

Dat vind ik een beetje een loze opmerking, ieder bedrijf wil geld verdienen.
Enne Sony maakt echt geen bagger apparaten, ik heb bijv. alleen maar positieve ervaringen met Sony producten.
Beetje raar om te zeggen dat Sony geen verstand van camera's zou hebben, dan heeft Philips zeker alleen maar verstand van gloeilampen en TV's maar zijn de koelkasten slecht want daar hebben ze geen verstand van. :?

[..]

Da's waar ja. En als je de kleuren van Sony mooi vind dan is het voor de wat meer eisende fotograaf ook nog leuk spul. Ik vind zelf de kleuren van Sony veel te hard en blij.

Tja ik das jouw mening. :)
Ok ff een vergelijking.
3 foto's van 3 verschillende camera's.
Welke is/zijn gemaakt met een Sony? :P

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Zeg ook ff welke foto je het mooiste vind.
De uitslag post ik morgenavond. :7

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38
Op dinsdag 29 januari 2002 22:45 schreef Raikane het volgende:

[..]

Ok ff een vergelijking.
3 foto's van 3 verschillende camera's.
Welke is/zijn gemaakt met een Sony? :P

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Zeg ook ff welke foto je het mooiste vind.
De uitslag post ik morgenavond. :7
Nou, ik wil het nu wel weten hoor ;)
Ik vind foto 1 het mooist, ik gok foto 1 of 2 van de DSC-P50.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:00

knakworst

Get more sats!

Op zondag 27 januari 2002 19:44 schreef TangLeFuzZ het volgende:
LOL >:)

De lenzen van Sony digitale camera's zijn ontworpen door Carl Zeiss. Ik denk dat de lens van de 707 beter is dan alle andere prosumer digitale camera's die er momenteel te koop zijn. Kijk eerst eens op http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf707/ voordat je gaat blaten.

Verwijderd

Foto1 is van een Sony DSC 505
Foto2 is van een Sony DSC P1
Foto3 is van een Kodak dx3900

:)

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 02 februari 2002 11:48 schreef Raikane het volgende:
Foto1 is van een Sony DSC 505
Foto2 is van een Sony DSC P1
Foto3 is van een Kodak dx3900

:)
\

heeeeuuuu die 3e was van mij.....
:P

Het is FRIET!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 14:00 schreef knakworst het volgende:

[..]

LOL >:)

De lenzen van Sony digitale camera's zijn ontworpen door Carl Zeiss. Ik denk dat de lens van de 707 beter is dan alle andere prosumer digitale camera's die er momenteel te koop zijn. Kijk eerst eens op http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf707/ voordat je gaat blaten.
Alleen de topmodellen van Sony bevatten een Carl Zeiss lens, de P50 heeft een gewone Sony lens, niet een Carl Zeiss ontwerp. Daarnaast zorgen Nikon, Canon en Minolta om er 3 te noemen ook toplenzen in hun modellen (zeker in de topmodellen)

Persoonlijk zou ik nooit voor Sony gaan, heb zelf slechte ervaringen met Sony, met oa een autoradio (zegt uiteraard niks over hun digitale camera's) Maar voor mij is Sony Zoniet.
Pagina: 1