Toon posts:

Wire-trick werkt niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik hou erg van overclocken en dus heb ik mijn celeron 900 op 1224mhz laten draaien, Maar ik wil NOG meer mhz!!!
als ik mijn fsb op 144 zet boot m`n pc wel op 1300mhz maar blijft later hangen. op 152mhz ook en als ik hoger ga boot hij niet eens meer. Volgens mij gaat hij op bv 144fsb niet verder dan de post omdat hij te weinig voltage heeft.

ikke op zoek naar een voltage-mod en kwam deze tegen.

nou is dit op zich voor een pIII maar ik had gevraagd of het uitmaakte dat het nou een pII of een celly was, dit maakte niets uit volgens veel mensen.

ik heb het geprobeerd en als ik dan in de bios kijk staat er 1.400v ipv 1.825 :?

HET IS DUS NIET GELUKT!!!

komt het doordat het een celly is of niet?
hoe kan ik anders mijn voltage verhogen?

please help me!

(ps, ik moet zo weg duz ik lees/beantwoord alles morgen.)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
lijkt mij niet, ik denk dat je toch een foutje hebt gemaakt :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Op zondag 27 januari 2002 16:39 schreef allanzoet het volgende:

ik heb het geprobeerd en als ik dan in de bios kijk staat er 1.400v ipv 1.825 :?

HET IS DUS NIET GELUKT!!!
je krijgt helemaal geen hoger voltage in je bios te zien |:(
tjek mbm es op het standaard voltage en speed. Dan kan je het voltage zien dat je mobo geeft. Als die hoger is (dan bedoel ik 0,3 en meer volt verschil) dan is het gelukt. Ga nu gewoon verder overclocken op de normale manier (proberen, niet --> volt omhoog)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ik heb wel een vermoeden waarom wire trick niet werkt.

heb je toevallig een moederboard die ook tualin cores ondersteunt (zoals oa abit vh6-t).

ik heb probleem dat zodra ik ga modden met de wire trick krijg ik ipv 1.80V en hoger 1.2 1.1 of 1.05V |:( maw wiretrick wrekt wel maar mobo interpreteert hem anders :(

ik kom dus niet hoger dan 1.825V tenzij ik ga solderen.

maybe dat jij dit probleem heb.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

is het een cely 1200 (niet dus ik moet beter lezen), moet je hier ff kijken:
http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=48df53fcaf29574a9c95709a8753663b&threadid=7009
Daarin staat vid1 +2 verbinden= 1.675 volt bij een coldboot.

Hier staat nog een leuk artikeltje over de cely1200
http://www.overclockers.com/articles482/

En deze is ook de omeite waart:
http://www.overclockers.com/articles494/

Kun je trouwens ook achter op je mobo, bij de socket een draadje tussen deze twee pinnen solderen of gaat dat niet lukken.

• _Evert_
  • Laatst online: 05-05 09:18
Ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem. Nadat mijn 6-btm (zie sig) de geest heeft gegeven, heb ik dus voor mijn celeron 667 een asus tusl2-c gekocht. Nu kon ik in de bios (1010 en 1011) alleen kiezen tussen 1,70;1,75;1,80. Deze waarden kloppen gewoon, als nagemeten met mbm5 en bios hardware monitor etc. Nog niks geks dus.
Nou weet ik dat mijn cel makkelijk 1120 kon lopen op mijn oude mamaplankje, met 2,05V. Dus wil ik op dit nieuwe mobo ook hogere voltages hebben. Aangezien ik geen "gewone" voltage-mods kon vinden voor dit mobo, heb ik die wire-trick gedaan... vid 0 t/m vid 3 met Vss verbonden door kleine draadjes in de socket-gaatjes. Daardoor moet ik dus 2,05V krijgen. In bios had ik Vcore eerst terug gezet op standaard (1,70V).
Dus opstarten...Vmod werkt niet! :( nu kan ik alleen kiezen tussen 1,75 en 1,80. Hier heb ik dus niks aan.

Ik zal nog een keer kijken of die draadjes wel goed liggen, aangezien er dus wel IETS veranderd is....maar als iemand nog een goede mod weet, waardoor ik op dit mobo tot hogere voltages kan komen. Maakt niet uit hoe ik het moet doen, solderen is geen punt, als ik maar voltages in kan stellen tot 3V voor mij apart >:)
Dan kan mijn celly weer op top-speed draaien :Y)

• _Evert_
en schop! :)

Ik had inderdaad die wire-trick in mijn vorige post niet echt goed "uitgevoerd", het bleek namelijk dat één van de draadjes kapot was gegaan. Maar de instelling die ik daardoor kreeg klopte gelukkig wel met de theorie ;).
Nu zit ik een aantal instellingen te proberen: als ik de wires zo leg dat ik 2.05V moet krijgen (alles verbinden), krijg ik 1,30V en als ik 2,00V moet krijgen, krijg ik 1,25V.
Op deze lage voltages kan ik trouwens wel gewoon in windows komen, en stressed lijkt alles ook stabiel, maar daar heb ik niks aan.\Verder heb ik 1,85V en 1,90V geprobeerd in te stellen, maar dan kan ik helemaal niet booten (irritante sirene :( )
Ik ga zo de andere mogelijke instellingen proberen, maar als iemand weet waarom het vaut gaat??
En als er iemand is die ervaring heeft met deze wire-trick, zou ik dat graag willen horen.

p.s. als jullie geen idee hebben waarover ik het heb, kijk dan even op die link die de topicstarter heeft gegeven.

deze dus

edit: ik heb wat zitten zoeken....o.a. op die thread die memendo al aangaf, en ben tot de conclusie gekomen dat inderdaad, zoals mkleinman64 al zei, een mobo met tualin (:?)ondersteuning de voltage anders interpreteerd. Zie hiervoor eventueel de datasheets van intel voor de tualin processors...
Ik zit nu weer op 1,80V te werken :(.
Als iemand nog een goede werkende Vmod weet, hoor ik dat graag! Ik heb helaas van dit mobo nog nergens een "zet een weerstandje tussen pin A en pin B" -Vmod kunnen vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik heb idd een tuala. ondersteunend mobo.
het is bij de weg een celeron 900 die is overclocked naar 1224mhz, het is geen celeron 1200.

als ik de wire-trick uitvoer zoals beschreven:

vid1 + vid2 aan VSS koppelen = 2.05v

dit heb ik meerdere keren gedaan met draadjes in mijn socket, dunne en dikke draadjes.

iedere keer als ik dan in mijn bios kijk is het hoogste v wat ik kan instellen 1.400v, meer niet.
heb ik dan gewoon 2.05v of niet?

ik snap er niet veel meer van... :?

• _Evert_
ik denk idd dat het mobo deze wire trick anders interpreteerd, ik heb dus een soortgelijk probleem : 2,05 instellen geeft bij mij 1,30V
kijk eens op de datasheets (http://www.intel.com/design/celeron/datashts/index.htm) naar de settings voor vid0-3 bij de coppermine en tualutin cores, die verschillen dus. Het lijkt er, tenminste bij mij, op, dat ik de lage voltages van de tualutin-procs krijg bij de wire trick.
Ik ga hopelijk ergens deze week nog proberen om mijn oude mobo (6btm) weer aan de gang te krijgen: als dat likt zal ik op de slotket convertor eens voor de gein die wire-trick doen, kijken of het daarmee wel goed gaat.
Als dat namelijk dan wel gaat met dit bx-bordje, weten we of het aan de tualutin-mobo's ligt of niet.

Trouwens, als je met mbm of in je bios hardware monitor of iets anders kijkt wat de Vcore is, weet je zeker wat het is: 1,40V of 2,05V

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik heb nog een linkje gevonden voor de cely 2 misschien dat het toch verschil maakt of je nu een cely of p!!! hebt. Ik heb het niet al te aandachtig doorgelezen, maar misschien heb je er wat aan. http://www.hardocp.com/articles/intel_stuff/bumpvoltage.html

Ps ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of je ipv een stukje draad niet gewoon de verbinding die nodig is achter op je mobo (dus achter op de socket) te solderen?
Ook zou ik nog een paar goede pics wilen zien van zon wire trick voordat ik hem zelf uit ga voeren.

Edit link vergeten |:(

• _Evert_
Dat is dezelfde tabel, geld voor celly en p3. Alleen voor de 0.13micron procs zijn de voltages dus anders.
Achterop het mobo solderen moet ook kunnen, dat zijn dezelfde pins. alleen is het misschien wel slim om eerst verbindingen te maken die je weg kan halen, voordat je ze permanent gaat neerleggen.
Pics kan ik je helaas niet geven, geen camera :'(
Pagina: 1