Toon posts:

ISDN/girotel/winxp

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een isdn modem aan de praat in windowsxp met het girotel programma 2.1?

Ik doe niet aan online girotellen maar met het programma. Hiervoor kon je de Eicon Diva 2.01 ISA als analoge modem laten funktioneren in windows98 maar in windowsxp werkt dit niet.

Iemand suggesties buiten een nieuwe modem kopen?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gebruik eerst [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]dit[/url] maar eens...

Hier werkt het perfect in ieder geval...

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Girotel helpdesk bellen
(058) 295 80 08

ik zie net op de site:
Nieuw: Girotel 2.1

De cd-rom versie van Girotel is sterk verbeterd. Girotel 2.1 biedt u nog meer gebruikersgemak. Zo is Girotel geschikt gemaakt voor ISDN en is de navigatie geoptimaliseerd door de introductie van de rechtermuisknopfunctie(ook op te roepen via shift+F10). Bovendien is de printfunctie sterk verbeterd, zodat negatieve bedragen nu correct worden weergegeven en u het statusscherm voortaan kunt uitprinten. Ook kunt u vanaf nu geld overboeken tussen uw Postbank beleggingsfondsen.

Download- en installatie-instructies
en hier nog meer hulp:
http://www.eicon.com/support/helpweb/diva/girotel.htm
http://www.postbank.nl/postbankservice/0,5210,6033,00.html

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Het is ondertussen algemeen bekend dat Girotel NIET goed werkt met elke ISDN kaart..

Enige wat LIJKT te werken is: Installeer modememulatiedrivers voor je isdn card en gebruik die via girotel..

Mijn stiefvader loopt er ook al tijden mee te kutten. Ik heb hem een analoog modempie gegeven zodat ie wel kan telebankieren..

Internet bankieren gaat ook niet werken met XP aangezien hun site gewoonweg niet werkt met IE6. Tip van de HD van Girotel/net: Installer IE 5.5sp2 |:( alsof dat kan met XP |:(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Ik heb ook win XP met een isdn kaart (eicon).
Maar ik kon steeds niet inbellen met girotel. Dus ik een mailtje naar de helpdesk van girotel. En dit kreeg ik terug:

Geachte heer,

Op dit moment wordt Girotel in combinatie met Windows XP niet ondersteund. Wij kunnen u daarom niet van dienst zijn. Op dit moment worden de mogelijkheden onderzocht Windows XP op termijn wel te ondersteunen.

Girotel Online is getest voor Internet Explorer 4.01 en hoger onder Windows NT, 98 of 95.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

J. Hoen
Hoofd E-commerce en E-mail

DUS: je kan niet girotellen met win XP. Ik gebruik girotel online nu maar :'(

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:01 schreef Kakarot het volgende:
...
Internet bankieren gaat ook niet werken met XP aangezien hun site gewoonweg niet werkt met IE6. Tip van de HD van Girotel/net: Installer IE 5.5sp2 |:( alsof dat kan met XP |:(
Girotel Online werkt hier prima met IE6

Verwijderd

Ik vind dit allemaal maar n00b hoor al dat betalingen
Ik heb er nu gewoone een PC op me netwerk voor met rabo telebankieren
Win 98se
anologe modem dus werkuhhhh!!

• Br@m
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 17:57 schreef Mobius het volgende:
Ik heb ook win XP met een isdn kaart (eicon).
Maar ik kon steeds niet inbellen met girotel. Dus ik een mailtje naar de helpdesk van girotel. En dit kreeg ik terug:

Verhaaltje Postbank
Is allemaal gelul...

Ik heb hier een Eicon Diva met Windows XP. En het werkt perfect met ISDN!

Je moet wel even een V120 modem(64k) installeren bij modems. En een ander inbelnummer gebruiken!

Afbeeldingslocatie: http://www.looy-prive.net/files/girotel.jpg

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dus jij omzeilt alle mogelijke problemen door netjes datgene in te zetten wat jou wordt voorgeschreven door Oom Rabo? Mooi. En wat levert dat op voor mensen met Girotel zoals bovenstaand?
De hamvraag dus - wie is hier nu de 'n00b'?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Verouderd kutsysteem van de Postbank...en nog 4 piek per maand betalen ook!!

Van de rabobank heb ik gewoon gratis de RaboX© en dan kan ik moeiteloos zonder al die gare SIN/DIN of weetikveel wat voor codes telebankieren!!

• Br@m
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 21:11 schreef EbAyzo het volgende:
Verouderd kutsysteem van de Postbank...en nog 4 piek per maand betalen ook!!

Van de rabobank heb ik gewoon gratis de RaboX© en dan kan ik moeiteloos zonder al die gare SIN/DIN of weetikveel wat voor codes telebankieren!!
Een waardevolle aanvulling voor zijn probleem...

Net als wat hier onder staat.
Rabobank... :r

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op zondag 27 januari 2002 18:22 schreef MSIBord het volgende:

[..]

Is allemaal gelul...

Je moet wel even een V120 modem(64k) installeren bij modems. En een ander inbelnummer gebruiken!

[afbeelding]
jah da's allemaal leuk en aardig maar wat als je nou geen eicon isdncard hebt maar bijv. een dynalink (of asus maar die kaarten zijn hetzelfde) ook gewoon die v120 modem installeren?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 18:22 schreef MSIBord het volgende:

[..]

Is allemaal gelul...

[afbeelding]
Heb ik geprobeerd! Maar elke keer als ik de instellingen daarop zetten knalde girotel er helemaal uit.
Maar ik krijg als het goed is volgende maand ADSL, dus dan doe ik die modem toch weg. En dan werkt gewone girotel zeker niet.

• Br@m
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 10:21 schreef Kakarot het volgende:

[..]

jah da's allemaal leuk en aardig maar wat als je nou geen eicon isdncard hebt maar bijv. een dynalink (of asus maar die kaarten zijn hetzelfde) ook gewoon die v120 modem installeren?
Yep..., staat trouwens allemaal op de site van de Postbank. Zoek maar even naar ISDN op de Postbank site.. :)

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Bij mij wilde dynalink onder XP geen enkel modem installen, aaaaaaaargh.

Ik heb het (eindelijk :) ) als volgt aan de gang gekregen:

- installeer de nieuwste drivers van dynalink (zat vette bug in waardoor XP zichzelf resette |:( ) http://www.dynalink.com/Drivers/isdn/wdm371d.exe

- download het progje cFos
- installeer cFos (in principe alleen de ISDN ondersteuning)
- stel bij de advanced opties van het modem dat je er nu bij gekregen hebt de initialisatie 'atb12' (zonder de quootjes) in.
- selecteer in girotel het modem cFos, ISDN, Internet, Sync PPP etc.

En dan girotellen maar. Om het te testen, kun je wat geld overmaken naar . . . 8-)

Anywayz, ik hoop dat het ook voor jullie werkt, want ik werd er zelf zo langzamerhand wanhopig van :P

Verwijderd

Ik heb Xp en een isdn en girotel, en...... het werkt, gebruik RVS com negeer alle meldingen en zet in de init string atb20

Verwijderd

Hier is het echt onmogelijk om met Xp te girotellen(online)Soms werkt het meestal niet.Dat kost de Giro wel klanten.(MEDE OMDAT ZE HET BUURPOSTKANTOORTJE OOK OPGEDOEKT HEBBEN)Heb alles overgezet naar de Rabo nu dat werkt namelijk als een tiet.

Postbank sucks

Verwijderd

Ik heb bij KPN gewerkt op de helpdesk en het algemene advies voor ISDN + girotel was: VERGEET HET MAAR (maar dit is drie jaar geleden) Er was met de eicon diva één truukje, die kon een analoge modem emuleren. Maar hoe dat ging weet ik niet meer.

Verwijderd

Wat je zelf al zegt, dat was 3 jaar geleden. Girotel 2.1 met ISDN moet nu geen probleem meer zijn.

En wat betreft dat Eicon modem. Probeer geen RVS te gebuiken maar gewoon het Eicon ISDN v.120 te selecteren. ISDN nummers instellen,
bij configureren -> verbinding -> 8, geen, 1 instellen
en bij geavanceerd als extra instelling de string AT&D0 (en dat is een nul) intypen. Dan moet hij het doen.

offtopic
en er blijkt iemand dezelfde icon te hebben
/offtopic

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 07:56
Wizl, hartelijk dank voor de tip! Eindelijk kan ik weer girotellen na het installeren van XP! Zijn mijn debiteuren ook errug blij mee.... _/-\o_

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Internet Bankieren onder XP lukt inmiddels ook goed overigens ;) .

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wow, is het _ein-de-lijk_ gelukt :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje oud }:O

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
goed bezig herman, je debiteuren ruim een half jaar laten wachten ;)

Maar dit topic heeft niet zoveel nut meer :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed bezig spuit11

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik had een langere reply :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.