Ik heb een stereotoren met een cassettedeck erin. Nu wilde ik de inhoud van mn cassettebandjes naar mn pc transporteren, maar hoe pak ik dat aan? Achterop mijn stereoset zit alleen maar een aux aansluiting (witte+rode tulp).
Je kunt de koptelefoonuitgang aansluiten op je line-in van je geluidskaart. Met MusicMatch, Sound Forge of CoolEdit of ... kun je opnemen op je PC.
Verwijderd
Koptelefoonaansluiting niet pakken, dan krijg je verrot geluid.
Je moet de AUX-uitgang aansluiten op de line-in van je geluidskaart mbv. een 3,5mm minijack-kabel naar 2x tulp
Je moet de AUX-uitgang aansluiten op de line-in van je geluidskaart mbv. een 3,5mm minijack-kabel naar 2x tulp
Dat gaat niet werken, AUX is een INgang, geen uitgang....Op zondag 27 januari 2002 16:46 schreef TweakGuy het volgende:
Koptelefoonaansluiting niet pakken, dan krijg je verrot geluid.
Verwijderd
het is het beste om gewoon een losse cassete deck te regelen door b.v van een goede kennis te lenen en deze op je geluidskaart inline aan te sluiten en dan met een programma opnemen zoals cooledit. cooledit heeft de voordeel dat het enkele functies heeft zoals ruis eruit halen en plops en als ik me niet vergis ook in stukken te knippen zodat je niet zelf b.v steeds effe stopt met opnemen en de files saved en dan weer de volgende liedje opneemt vanaf het bandje. alleen dit werkt niet geheel perfect als je een liedje waar opzettelijk een stilte in zit want dan knipt hij de audio bestand op dit punt, terwijl dat niet de bedoeling was dus let daarop.
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het via de koptelefoon aansluiting geprobeerd en dat geeft een voldoende geluidskwaliteit voor mijn doeleinden!
Pagina: 1