Ik heb pas een nieuw moederbord (Jetway 866 AS Ultra/866 AS Ultra RAID), en als ik Windows wil installeren krijg ik een fout: "divide overflow". Als ik via de bootdisk wil installeren, en als ik dan optie 1 kies (pc met cd-rom opstarten) dan gaat ie niet verder met inladen van de cd-rom stuurprogramma's. Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik heb alles al geprobeerd, zoals de master/slave instellingen, de cmos al 5x gecleared, en al geprobeerd met een andere harde schijf/ cd-rom speler, maar het lukt echt niet. Hij gaat gewoon niet verder. En als ik bv win 2000 wil installeren vanaf de cd ( dus booten van de cd), dan laad ie eerst alle bestanden in, en dan krijg ik een onbekende windows fout. In de fout regel staan allemaal nullen. Misscgine brak moederbord ofzo. Of ligt het eraan dat ATA 100 aanstaat in plaats van ATA 66
Nee nog niet gedaan maar volgens mij ligt het niet aan de bios.
In de Bios is daar geen instelling voor
. Ik vind het maar vaag. Als ik de proc op een ander moederbord plaats dan krijg ik die error niet maar loopt hij om de haverklap vast. Mischien teveel warmte? Hij wordt 61 graden. Zelfs in DOS!! blijft hij wel eens hangen. Ook al klok ik de proc terug naar 1150 mhz, hij blijft vastlopen. Misschien is de proc niet goed ofzo. Ohja, ben ik helemaal vergeten te melden: Ik heb een Atlhon XP 1800
Als je niks zinnigs te melden hrbt zeg dan niks mauriceOp maandag 28 januari 2002 09:25 schreef mauricelogtje het volgende:
bra almar,
he probeer eens een keer een 486 die gaat lekker snel...
lachen
wat voor geheugen heb je er in? Probeer er eens een reepje uit te halen. Misschien zit er een slechte tussen.
en... warmte. Het is wel wat warm, maar 60 graden moet kunnen. Heb jeje koeler er wel goed opzitten?
en... warmte. Het is wel wat warm, maar 60 graden moet kunnen. Heb jeje koeler er wel goed opzitten?
Ik frut, dus ik epibreer
Ik heb 256 mb DDR geheugen. Ik heb ook al een andere dimm geprobeerd, maar het helpt niet.
Zou het aan de processor kunnen liggen
Pagina: 1