Toon posts:

[php] stripslashes probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script dat een regel uit een bestand inleest heel erg simpel... nu heb ik alleen een probleem met stripslashes...

Als ik de data schrijf dan heb ik in de file staan:
<a href=\"test.html\">test</a>
dus met geadde slashes.

Als ik nu deze regel uitlees en dan een stripslashes doe blijven de 2 extra slashes gewoon staan.

Als ik <a href=\"test.html\">test</a> nu in een variabele zet direct in het script en ik doe dan stripslashes dan haalt ie de slashes wel weg. Wat doe ik fout? Ik kom er zelf niet meer uit

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 27 januari 2002 16:25 schreef ShockWave het volgende:
Ik heb een script dat een regel uit een bestand inleest heel erg simpel... nu heb ik alleen een probleem met stripslashes...

Als ik de data schrijf dan heb ik in de file staan:
<a href=\"test.html\">test</a>
dus met geadde slashes.

Als ik nu deze regel uitlees en dan een stripslashes doe blijven de 2 extra slashes gewoon staan.

Als ik <a href=\"test.html\">test</a> nu in een variabele zet direct in het script en ik doe dan stripslashes dan haalt ie de slashes wel weg. Wat doe ik fout? Ik kom er zelf niet meer uit
Kijk eens met een editor wat er in de file staat....

staat er niet per ongeluk

<a href=\\"test.html\\">test</a>

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
in de file staat:
code:
1
<?die ('Access unempowered')?>|1|27-Jan-2002|test|test|test|<a href=\"test.html\">test</a>

en dan haal ik via een list en explode de variabelen er weer uit en $bericht bevat dan (als het goed is) <a href=\"test.html\">test</a>

en als ik dan echo "$bericht"; doe dan krijg ik dit ook mooi te staan maar na een stripslashes staat nog steeds hetzelfde in bericht :?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Waarschijnlijk heeft dit te maken met de magic_quotes. Deze zetten volledig automatisch \ neer waar het moet. Helaas gaat het daardoor wel eens fout, zoals in jouw geval.

drie opties:
- Zet magic_quotes uit (niet de oplossing)
- Dubbel strippen wil ook wel eens werken (eigenlijk onzin)
- Haal de \ uit de file (deze werkt volgens mij het beste)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu een string replace
$bericht = str_replace("\\","",$bericht);

dus nu haal ik de \ weg maar moet dit dan niet gewoon kunnen met stripslashes? dat is er toch speciaal voor bedoeld...