Geeft KPN nog "tikken" door voor een tikkenteller?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier een munttelefoon (coinvox8) en ik weet zeker dat ik tijdsduur per tik op 90 seconde heb gezet. Als iemand er een kwartje ingooit en belt, krijgt hij/zij na het bellen gewoon het kwartje weer terug. Ik weet zeker dat het niet aan mijn programmeer-kunsten ligt. Nu dacht ik dat het probleem misschien zou liggen aan het feit dat KPN misschien tikken naar de telefoon door zou moeten sturen, maar die tikkentellers zijn toch per 2000 ofzo gestopt.

20*350ZO45°

Verwijderd

Hier (Delft) doen de tikken het nog.
Maart 2002 ofzo zouden ze verdwijnen volgens mij

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
OK, dan weet ik voldoende, dan is de telefoon dus afhankelijk van "tikken"

20*350ZO45°

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 21:57

Allardie

AT..

in principe zijn ze er per 1 jan 2002 uit.

Maar in sommige studentensteden zijn ze nog, bij ons (wageningen) nog tot 1 februari. Andere steden weet ik niet.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoe doet de PTT dat eigenlijk met hun telefooncellen? Die werken ook op tikken.

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij werden tikken gewoon niet meer ondersteund.. Dat wil zeggen, zodra er iemand in de buurt ADSL neemt, wordt er wat aangepast waardoor in die buurt de tikken niet meer werken..

Zolang er dus niemand ADSL neemt blijven ze doortikken (tenzij 't kapot gaat ofzo), anders niet

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 00:53 schreef Yo-L het volgende:
Volgens mij werden tikken gewoon niet meer ondersteund.. Dat wil zeggen, zodra er iemand in de buurt ADSL neemt, wordt er wat aangepast waardoor in die buurt de tikken niet meer werken..

Zolang er dus niemand ADSL neemt blijven ze doortikken (tenzij 't kapot gaat ofzo), anders niet
Wat is ADSL :? (Ik woon in Zeeland, en daar internetten wij nog via de tam-tam ;) :+ )

20*350ZO45°

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Een (voorlopig) alternatief is ISDn nemen als je perse nog tikken wilt registreren. Dat is echter ook afgelopen per 1 jan 2004. Onze studentenflatverhuurder (wageningen) heeft besloten om ons op isdn over te laten schakelen, maar ik heb het idee dat die tikkenpulsen niet goed werken.... (2 minuten naar mobiel bellen is net zoveel tikkken als bellen binnen de regio.... rara wat klopt hier niet?).

Verder schijnen er apparaatjes op de markt te zijn die de kosten per gesprek bijhouden aan de hand van de tijd waarop je belt en het op dat moment geldende tarief. (hierop kun je ook een bepaald belquotum instellen)Pintik heet het geloof ik maar of dat allemaal (al) goed werkt weet ik niet.
Zolang er dus niemand ADSL neemt blijven ze doortikken (tenzij 't kapot gaat ofzo), anders
volgens de kpn was de dienst niet meer rendabel, dus hebben ze deze optie niet meer in hun nieuwe telefooncentrales ingebouwd. Met ASDL heeft het volgens mij niets (of iig niet zoveel) temaken.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:56 schreef Ingmar het volgende:
Een (voorlopig) alternatief is ISDn nemen als je perse nog tikken wilt registreren. Dat is echter ook afgelopen per 1 jan 2004. Onze studentenflatverhuurder (wageningen) heeft besloten om ons op isdn over te laten schakelen, maar ik heb het idee dat die tikkenpulsen niet goed werken.... (2 minuten naar mobiel bellen is net zoveel tikkken als bellen binnen de regio.... rara wat klopt hier niet?).

Verder schijnen er apparaatjes op de markt te zijn die de kosten per gesprek bijhouden aan de hand van de tijd waarop je belt en het op dat moment geldende tarief. (hierop kun je ook een bepaald belquotum instellen)Pintik heet het geloof ik maar of dat allemaal (al) goed werkt weet ik niet.
Kostenregistratie via ISDN blijft gewoon, waar heb je die informatie vandaan ???

Voor de coinvox moet ook de aarde aangesloten zijn he, dus vanaf de ISRA naar de phone. De tikken werken via de A en B draad tov aarde.

De kostentelpuls wordt in de loop van het jaar uitgefaseerd

• Ingmar
Kostenregistratie via ISDN blijft gewoon, waar heb je die informatie vandaan ???
Ik ben bang van niet. Onze verhuurder zat nogal te mokken omdat ISDN maar een tijdelijke oplossing bied voor de kostenregistratie...reden: per 1 januari 2004verdwijnt ook de tikkenpuls voor isdn. Aangezien onze huurder alle aansluitingen van studentenafdelingen op haar naam heeft (alles valt onder 1 klant: de stichting sociale huisvesting wageningen) en dat zijn er ongeveer 900, zullen ze echt wel goed geinformeerd zijn. Begrijp me niet verkeerd: ik hoop dat het blijft, anders kunnen we om die tijd weer een nieuw telefoonsysteem aanschaffen (isdn kostte al 110 euro incl. 1toestel) met alle kosten van dien. Waarschijnlijk gaan we dan naar Voice-over-IP.

Maar als je ervan overtuigd bent dat het blijft....? Ik zou het voor de zekerheid maar ff goed navragen.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 09:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Doe eens een search op www.zdnet.nl (dacht ik), studenten hebben een nieuwe "tikkenteller" gemaakt.
Dit daar de PTT de oude niet meer ondersteund.

Verwijderd

Op ISDN zit geen kostentelpuls zoals bij een analoge lijn, de informatie gaat via het D kanaal, Gesprekskostenindicatie

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Je kan toch bij KPN online je telefoonrekening zien met precies het aantal minuten en het nummer?
Is dat niet een goed idee?

Alleen bij geheime nummers zie je het nummer geloof ik niet.. heb je toch weer Gohstticks!

Sign of my Time

• Ingmar
Je kan toch bij KPN online je telefoonrekening zien met precies het aantal minuten en het nummer?
Is dat niet een goed idee?
Op zich wel, maar als je met 10 man 1 toestel en aansluiting moet delen waarop per 2 maanden meer dan 500 keer gebeld wordt de kosten moet uitsplitsen per persoon is dat een puzzelwerk hoor. Ik ben niet vande sociale werkplaats....
Trouwens werkt dat ook niet voor onze aansluiting omdat onze afdeling de aansluiting niet op naam heeft maar de verhuurder. Ik heb al eens geprobeerd een pincode aan te vragen, maar dan krijg je zo'n gevooisde computerstem te horen die zegt dat "...voor deze aansluiting geen online kostenoverzicht beschikbaar is"
Maar voorlopig redt isdn ons hoewel het een prijzige oplossing is. En internetten via isdn is voor ons ook geen meerwaarde met een 100mb/s netwerkaansluiting op onze kamertjes....[:7]

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40

Roy

Hobbies?

Mijn ouders hebben een hotel, en die wisten dus niet dat de tikken verdwenen (we hebben geen bericht gehad van de KPN), dus nu zitten we ineens zonder tikken, en kunnen we niet meer registreren waar de gasten heen gebeld hebben.

Hoe kunnen we dit oplossen? Zijn er geen 'kastjes' te koop die een tik doorgeven? Want het is een heel uitgebreide centrale (70 telefoons, 4 inkomende lijnen, per nummer wordt opgeslagen hoe lang die gebeld heeft en waarheen, dat kun je ook allemaal uitprinten enzo) dus om zo'n centrale nieuw te gaan kopen is niet te betalen!

Iemand een oplossing?

Inderdaad...

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Roy, als alle gesprekken digitaal per telefoon hebt kun je de kosten toch gewoon uitrekenen met een simpel programma?

Hoef je echt geen nieuwe centrale voor te kopen.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40

Roy

Hobbies?

Volgens mij hebben we ze niet digitaal, want om de centrale te bedienen gebruik je de 'hoofdtelefoons', oftewel zeer uitgebreide telefoons waarmee je de centrale in kunt stellen.
Als een gast uitcheckt dant voeren wij op die telefoon ook in dat hij uitchekt, waarna er uit de printer (van de centrale) een bonnetje komt waarop staat hoe lang hij gebeld heeft en hoeveel Euro hem dat kost.

Natuurlijk kun je tussendoor alle bonnetjes bewaren die er uit komen elke keer als iemand gebeld heeft (staan aantal tikken op, en waarheen er gebeld is), maar daar is geen beginnen aan, want er komen meters papier uit die printer per dag :)

Dus de centrale is niet aangesloten op een computer, helaas
Toch bedankt!

Inderdaad...

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:31 schreef Ingmar het volgende:

[..]

Ik heb al eens geprobeerd een pincode aan te vragen, maar dan krijg je zo'n gevooisde computerstem te horen die zegt dat "...voor deze aansluiting geen online kostenoverzicht beschikbaar is"
Het is alleen nog mogelijk voor consumenten.( Eerste ISDN lijnen staan ook bij de zakelijke markt in de systemen vanaf '96. vanaf '97 weer gewoon bij consumenten )
Hier wordt al aan gewerkt, heb thuis zelfde probleem....

En nog even extra de KPN telefooncellen werken allemaal via een ISDN lijn met webvox, De telfort cellen nog niet zie ook http://www.opta.nl/download/verzoekschrift_bt_kpn_040302.pdf
waar BT aan het kortste eind trekt.

De gesprekskosten indicatie op ISDN verdwijnt dus NIET....
Pagina: 1