Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen A en B merken en welke merken bv. A en welke merken bv. B merken zijn??? Alvast merci
Oh ja, ik HEB de search gebruikt :y)
Oh ja, ik HEB de search gebruikt :y)
Anoniem: 39441
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ik zou die pc's geen a-merken noemen op basis van de hardware die erin zit maar dit doet er ff niet toe.Op zondag 27 januari 2002 16:21 schreef MegaJurk het volgende:
A-merken pc's zijn bijvoorbeeld IBM, Compaq, HP, Packard Bell en Dell. B-merken zijn feitelijk de computers zoals die door grote winkels zelf in elkaar worden gezet zoals Vobis, MyCom etc.
De onderdelen die in beide soorten pc's zitten, zijn vaak hetzelfde. Zo kun je eigenlijk ook niet spreken van A- of B-merken harde schijven of videokaarten. Alleen is er nog weleens sprake van b-merken geheugenchips.
Anoniem: 36275
Anoniem: 26576
Heel snel typen.Op zondag 27 januari 2002 16:27 schreef qmo007 het volgende:
Ik heb het gewoon over hardware ih algemeen.
[ff offtopic mode]
Hoe doede gulle da om zo snel na de post ve topic te replyen, of isda gewoon toeval???
[/ff offtopic mode]
Anoniem: 24036
B-Merk hoeft niet altijd mindere kwaliteit te zijn.Op zondag 27 januari 2002 16:19 schreef dev het volgende:
A-merken: bekende kwaliteitsmerken
B-merken: onbekende merken, vaak mindere kwaliteit
computers die door Vobis etc in elkaar worden gezet zijn C-Merken (eigen merk) B merken zijn bijv. Sky, Yakumo (de iets minder bekende merken)Op zondag 27 januari 2002 16:21 schreef MegaJurk het volgende:
A-merken pc's zijn bijvoorbeeld IBM, Compaq, HP, Packard Bell en Dell. B-merken zijn feitelijk de computers zoals die door grote winkels zelf in elkaar worden gezet zoals Vobis, MyCom etc.
De onderdelen die in beide soorten pc's zitten, zijn vaak hetzelfde. Zo kun je eigenlijk ook niet spreken van A- of B-merken harde schijven of videokaarten. Alleen is er nog weleens sprake van b-merken geheugenchips.
Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.
Hij zegt toch ook vaak. Dat betekent net zoiets als niet altijd.Op zondag 27 januari 2002 16:37 schreef -Dissection- het volgende:
[..]
B-Merk hoeft niet altijd mindere kwaliteit te zijn.
Lijkt me ook een beetje persoonlijk, naar wat voor een ervaring je hebt met een bepaald merk. Want ik vind MSI namelijk wel goedOp maandag 28 januari 2002 16:31 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook vaak. Dat betekent net zoiets als niet altijd.
Maar dan nog iets.
Wanneer noem je iets een Amerk en wanneer een B merk.
Neem bijvoorbeeld MSI en Gigabyte
vrijwel iedereen vindt MSI een A merk en velen Gigabyte een B merk.
Maar Gigabyte maakt echt wel betere borden dan die ranzige zooi van MSI (imo) dus is MSI dan een B merk en Gigabyte ene A merk?
"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"
Anoniem: 25016
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
Anoniem: 10556
Wil je Packard Bell en Hell (ojaa Dell) niet als a-merk noemen.Op zondag 27 januari 2002 16:21 schreef MegaJurk het volgende:
IMHO is Dell weldegelijk een a-merk. Ze gebruiken over het algemeen gewoon goede componenten, je moet er alleen niet aan gaan zitten kloten. Overigens is Dell meer klootbaar dan Packard Bell, daar kan je echt niks mee. Dat vind ik dan ook geen a-merkOp dinsdag 29 januari 2002 14:21 schreef apophis13 het volgende:
[..]
Wil je Packard Bell en Hell (ojaa Dell) niet als a-merk noemen.
Anoniem: 7791
Dus als je er niet aan kan kloten is het een B-Merk?Op dinsdag 29 januari 2002 15:35 schreef tborgdorff het volgende:
[..]
IMHO is Dell weldegelijk een a-merk. Ze gebruiken over het algemeen gewoon goede componenten, je moet er alleen niet aan gaan zitten kloten. Overigens is Dell meer klootbaar dan Packard Bell, daar kan je echt niks mee. Dat vind ik dan ook geen a-merk
Nee, dat bedoel ik niet. Ik vind Packard Bell een B-merk door de componenten die ze gebruiken. Het feit dat je er niet mee kan kloten heeft daar niks mee te maken.Op dinsdag 29 januari 2002 15:44 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
Dus als je er niet aan kan kloten is het een B-Merk?
Beetje onzin imo. Packard Bell maakt goede computers, je moet ze alleen niet open maken.
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Dat niet klootbaar zijn is bij uitstek een kenmerk van A-merken. Compaq is dan ook de A-merk bij uitstek, anders IBM ofzo. Ik blijf het grappig vinden hoe iedereen zo snel Packard Bell afzeikt- ik zou er zelf nooit grof geld voor neertellen, maar van de A-merken zijn PB en Dell nog het meest herconfigureerbaar en tweakbaar. De IBM van m'n moeder kan welgeteld 2 CPU's pakken (P3-450 en P3-500), BIOS is non-standard, mobo een erg obscure Acer geval. Perfect betrouwbaar, maar je kunt er geen zak mee.Op dinsdag 29 januari 2002 15:35 schreef tborgdorff het volgende:
[..]
IMHO is Dell weldegelijk een a-merk. Ze gebruiken over het algemeen gewoon goede componenten, je moet er alleen niet aan gaan zitten kloten. Overigens is Dell meer klootbaar dan Packard Bell, daar kan je echt niks mee. Dat vind ik dan ook geen a-merk
Oslik blyat! Oslik!
Openmaken lastigOp donderdag 31 januari 2002 12:18 schreef Rolex het volgende:
Compaq is idd een ramp, die kasten kan je alleen openmaken met een beitel en een hamer
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 38176
Goed punt van Thugbear- tot nu toe hebben we het over complete PCs gehad, maar dat is maar 1 aspect- je moet heel duidelijk onderscheid maken tussen componenten en PCs. Een C-merk PC die echter A-merk topcomponenten heeft, kan een aanmerkelijk beter zijn dan een A-merk PC met A-merk OEM componenten of gewoon C-merk componenten (die je bijna altijd krijgt als je de goedkoopste modellen van een A-merk koopt).Op donderdag 31 januari 2002 14:37 schreef Thugbear het volgende:
A-merken, B-merken... vraagjes:
Vroeger was een Intel een A-merk en AMB een B-merk. Is dit nog steeds zo?
Lite-On is een B-merk (schijnt het) en Plextor is een A-merk. Is de Lite-On dan echt slecht?
Western Digital is/was een A-merk. Toch worden Maxtors (en dus Quantums) en IBM's de laatste tijd meer verkozen dan WD's.
En als een bedrijf als A-Open en Lite-On meerdere producten maken, waarvan een antal zeer goed zijn en andere gewoon ronduit slecht zijn ze dan een A-merk of B-merk?
Kijk niet naar A of B of C merken.
Kijk naar de dingen die voor jou belangrijk zijn.
Prijs/prestatie is 1 manier, maar lange garantie is een andere reden om voor iets te kiezen. Stabiliteit kan ook een reden zijn. En zoals al eerder gezegd: als een PC niet te kloten is, is hij vaak wel rete-stabiel omdat er niets in gekloot kan worden.
Voor tweakers en knutselaars (2 andere groepen toch, tweakers zijn knutselaars, maar de meeste knutselaars geen tweakers) gelden andere redenen om iets wel of niet te kopen, dan voor bedrijven en particuliere tiepjes die will emailen en internetten.
Tweakers/kutselaars: makkelijk uit te breiden, oc-en, veel nieuwe drivers/biossen, garantie is van minder belang.
Bedrijven: geen uitbreiding nodig (uitbreiden doe je na een jaar of 2, is het ding al weer bijna afgeschreven), stabiel en het mag iets trager, weinig te kloten.
Thuis: goedkoop, en het liefst niet te kloten zodat ie stabiel blijft. Alleen wel bruikbaar voor 3-4 jaar, en het liefst zo uitbreidbaar mogelijk.
Mijn 2 euro-centen (is wel iets meer, maar 2 euro-centen zijn ook 5 centjes).
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 38176
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq